{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Når Nissen flytter med... {{forumTopicSubject}}

Øv...nogen gange kan man blive lidt trist over at se mennesker der gang på gang anskaffer sig hunde som de ikke magter af den en eller anden grund. På en eller anden måde får de foregøglet sig selv at det er "for hunden bedste" at den bliver aflivet; videre solgt, videre formindlet eller sendt til et dyreinternat...for det nye sted vll den få det meget bedre!

Men måske ville hunden have haft en bedre start på livet ( eller måske lige frem have overlevet) hvis den havde været fri for at være en tur forbi nogen personer, der ikke havde gjord sig den ulejlighed at undersøge hvad der var for en hund de var ved at anskaffe sig..........:-(
Eller...måske bare gad at undesøge hvad det overhovedet betød at have en hund!

Og de gør det igen og igen og igen, for Nissen flytter med og den næste hund har så sjovt nok også problemer med at passe ind...bliver den slags mennesker bare aldrig klogere?

Suk........................


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når Nissen flytter med...
  • #1   30. mar 2013 Ja, jeg havde også sådan en veninde, men hun blev heldigvis klogere smiley

    Men jo, der er nogle mennesker der burde tænke 2 gange inden de fik sig en hund.


  • #2   30. mar 2013 Dejligt når nogen bliver klogere - når bare man lærer noget af det og undersøger tingen lidt bedre næst gang, så er det jo fint.

  • #3   30. mar 2013 kan kun være enig ... ved ikke hvad man skal gøre ....

    Ved ikke hvorledes man får folk til at sætte sig ind i ikke alene det at have hund, men også hvad de enkelte racer, og/eller blandinger kan forventes at have af behov ...

    For faktum er at en forstået hund hvis behov bliver mødt, den bliver sjældent en problem hund ....

    Har et ældre ægtepar i kvarteret ... det er så manden man møder med hund ... da vi fik hundene forrige sommer gik han og tussede rundt med sin ældre hund .... de var så at sige vokset sammen .... som hund så mand og omvendt ...

    Stille og roligt, og vi snakkede meget tit...

    Denne hund døde i efteråret ... han købte staks hund igen, ikke samme race .. den yndigste spaniel, hun er så sød og hun er så almindelig hvalp ... nu 7 mdr. meeen ved gud hvor han brokker sig, " hun hører ikke efter" ," sådan gjorde den anden aldrig," " jeg har sagt hun ikke må samle alt op, hun hører ikke efter" " hvis jeg stiller en mad på bordet og vender ryggen til så tager hun den" "forleden tog hun kage fra sofabordet, det kunne den gamle aldrig finde på"...

    Jeg får ondt af at høre det, det er som om han forventer den kommer med hele opdragelsen heeelt af sig selv, eller kommer med den gamle hunds væremåde ...

    Sagde til ham i dag at det måske ikke var de værste mdr endnu , at der nok kom en teenage alder ... hans svar var "det kan ikke blive værre"

    Og seriøst den er i den flinke ende af mange af de hvalpe jeg efterhånden har mødt i området, og det er mange pga vores velfungerende hundeskov ...

    Og ja han skal nok beholde den, og der er slet slet ikke tale om omsorgssvigt og den slags .... men i den grad en omgang misfortåede forventninger, og en misforstået hund ....


  • #4   30. mar 2013 SÅ enig !!!!

    <b> Suk !!! </b>


  • #6   30. mar 2013 Jeg kan godt være enig i, at nogle mennesker laver det nummer den ene gang efter den anden.
    Men samtidig er jeg også enig med Finkaninus, ind imellem er det til hundens bedste.
    Nogen gange er det bare ikke nemt at vide nøjagtigt hvad man går ind til før man står midt i det. Lidt lige som når man får børn smiley Jeg havde læst og læst inden vi fik vores ældste søn, men jeg havde langt fra forestillet mig at det ville blive så hårdt, han var så også kolik barn.

    Inden vi fik Emmi havde jeg også læst og snakket med folk om hvad en boxer er for en fætter, men skal dog ærligt indrømme at det alligevel er kommet bag på mig, at en hund kan være så aktiv, kærlig og glad.
    Hele familien elsker hende betingelsesløst, men om vi skal ha en boxer mere når hun ikke kan mere ved jeg ikke - hvad jeg ellers var helt sikker på i starten..


  • #7   30. mar 2013 Jeg er helt enig med Finkaninus. Faktisk synes jeg os at folk herinde er nogle gange er meget hurtige om at dømme en og sætte en på en "sort liste".

    Ja det med børn kan være uansvarligt.
    - Men at sælge sin hund fordi man er nød til at flytte! Det er nogle gange nødvendigt og faktisk langt noget de fleste nyder.


  • #8   30. mar 2013 Der er flere reelle grunde .... men der er flere hunde der skal sendes videre, hvor det er manglende omtanke inden anskaffelse der er grunden...

    der er ingen der slår dem i hovedet, eller sætter dem på den sorte liste som har haft helt relle grunde, og er havnet i situationer der ikke kunne forudsiges ....

    men når man fx har haft 3 søde hvalpe henover tid der alle må omplaceres når der er alen hjemme problemer, eller teenage tiden bliver for strang, og man sp køber endnu en sød hvalp, så er det sørme manglende omtanke ... og noget svineri ...

    Når man vil have en pusse nusse hund, men falder for en hyrde- eller jagt hund, og den splitter døre i huset fordi den ikke kan nøjes med 2x½ times motion om dagen, og lidt bold kast, ja så er det fordi man ikke har sat sig ind i om man kan udfylde en sådan hunds behov og dermed få en veltilpasset rolig hund ...det er fordi man kun har brugt øjnene på den søde lille hvalp og tænkt med følelserne og på kun har tænkt hvad hunden da skulle bringe i ens liv ... man har ikke tænkt på at der i det at skaffe sig en hund er gensidige forpligtigelser for at det skal blive et godt samliv ...

    Og når man så gang på gang gør den samme fejl, så er der ingen undskyldning ...


  • #10   31. mar 2013 Finkaninus:
    Det kan helt sikkert være bedst for alle parter at finde et nyt hjem til en hund der ikke fungerer i hjemmet, det er der slet ikke nogen tvivl om overhovedet - og hatten af for dem der erkender det og gør noget ved det!

    Dem jeg harcelerer over er dem der bare bliver ved, uden at blive klogere og uden at tænke på om det nu overhovedet er en god ide at have hund i det hele taget, eller dem der gang på gang anskaffer sig en hund pga. udseende, uden at sætte sig ind i temperament og sind på hunden.


Kommentér på:
Når Nissen flytter med...

Annonce