{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Mine hunde klør meget {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er og god påske smiley
Jeg står i den situation at mine to små hunde klør sig meget, den ene især i hovede området. De er gennemtjekket for lopper og det har de ikke. Deres hud ser sund ud og er hverken rød eller hævet - ingen sår.

Mit dilemma er nu om det kan være deres foder ?

Situatitionen er den at jeg endelig har fundet et foder den ene vil spise (Royal canin energy 4800). Foderet er beregnet til hunde med et højt aktivitets niveau, og har kunne formå at få mine hunde til at se pæne ud (rent foderstands mæssigt). Deres maver fungere rigtig godt på det, og er generelt glad for at bruge det.

Men men men, kan klø problemet skyldes foderet (har læst flere tråde hvor flok skriver i forhold til allergi, og forkert foder) - men mine har ikke allergi problemer (dyrelægers udsagn), da huden ikke er irriteret og rød.

Er kede af "bare" at skifte foder, men mine hunde skal jo heller ikke klø hele tiden.
Nogle der kan hjælpe mig med lidt rådgivning smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine hunde klør meget
  • #2   30. mar 2013 De er behandlet med advantage mod lopper, men det er ikke de "traditionelle" loppe steder de klør. De har tidligere haft loppe. Den ene er allergisk over for lopper og får hudbetændelse hvis hun har lopper, så derfor er jeg 99% sikker på de ikke har det

Der er et protein indhold på 32% - må indrømme at jeg ikke ved hvad, der er normalt for foder ?

• #4   30. mar 2013 Prøv at kigge på Kingsmoor Sport. Det er også til aktive hunde, men uden korn. smiley

http://www.kingsmoor.dk/hundemad/pure-sport-voksen/

• #5   31. mar 2013 Maden kan sagtens give kløe.. Men jeg har også oplevet at min hund nærmeste klør sig til blods engang imellem, også selvom at jeg ikke kan se den har lopper. MEN så har jeg de gange jeg har oplevet det givet ham frontline. Det har ofte hjulpet. Så jo, den kan sagtens have lopper eller andet uden at du kan se det.

Du kan også få anti kløe shampoo til hunde,måske det var en ide?

• #7   31. mar 2013 Når du skriver at de klør sig i hovedet, så tænker jeg ørepine ..
    Har du tjekket ørerne ?

• #8   31. mar 2013 Tak for alle jeres svar.
    *lb* - Det er mest over næsen og på hagen - en gang imellem oven på hovedet. Det er ikke som sådan ørene, og de blev sundhedstjekket begge to for 2 uger siden, og der kiggede de ned i ørene og der var ikke noget at se.
    Derudover er det meget i lysken og foran på brystet.

Min tanke har også været tørhed i huden - især oven op den vinter vi har haft i år. De har lidtligere fået lakseolie, men da deres øjne løber meget af det er jeg stoppet med det igen - måske en dårlig ide?!

Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid - Når du skriver aloveragel, vil du så smøre de steder de klør meget? har ikke prøvet det.

Kommentér på:
Mine hunde klør meget

Annonce