Klipning af klør {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige her til aften klippet klør på de små vuffere, men det var bestemt ingen rar oplevelse...
Den yngste af vores dsg'ere var totalt skræmt. Han var helt stiv af skræk og prustede og blev helt blå på tungen, men nødvendigt var det altså.
Det er første gang efter vi har fået ham at vi har klippet klør på ham og det var godt nok noget af en kamp selvom der var dømt godbidder efter hver negl hjalp det ikke.
Nogle der har gode råd til hvordan man kan gøre klipningen af klør mere "sjov" eller i hvert fald tryg for ham.
Jeg valgte bevidst at klippe hans først da jeg ved den anden ikke er meget for det, men det er ingenting imod hvordan den yngste reagerede.
Sys da bestemt ikke om at tvinge mine hunde til noget, men jeg har altid selv klippet klør på mine hunde og da de stort set alle er lyse og jeg kan se hvad jeg laver ser jeg jo ingen grund til at tage ham til dyrlægen med dem.
Håber på gode råd...
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 504
Jeg forstår så meget hvad du mener:) Vi kan heller ikke klippe kløer på vores. Vi fik et godt råd af en dame i en dyrebutik. Hun sagde at man kunne nusse deres fødder hver gang de var rolige, så de blev vandt til at man rørte ved dem.. og langsomt begynde at lade som om man klipper dem, så de langsomt kan se at det ikke gør ondt:)
Vores var direkte bange for klipperen, men vi er begyndt at lægge den fremme så han kan vænne sig til den.. vi har endnu ikke klippet ham efter rådet, men det virker som om han er blevet mere fortrolig med klipperen:)
Håber det virker!
apr 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.604
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.429
men måske nogen har et trick?
Dyrlægen måtte klippe og han måtte ha mundkurv på, selvom han kun var en chihuahua....
efterfølgende har jeg vænnet mine fra hvalp til at man nusser, pusser, trykker og klipper.... og så har jeg ingen problemer haft.
feb 2007
Følger: 65 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 863
Har selv givet det råd videre til andre og ved det virker.
Når min Rikke har haft hvalpe får hvalperne klippet negle 1x når de er godt 21 dage gamle.
Tager hvalpen i mine ene hånd,hvalpen ligger i min hånd og så får de en for en klippet negle m.en 3 i 1 klipper.
Når de er blevet klippet første x går der kun en uge så bliver de klippet igen også på samme måde som første x.
Når hvalpen er 8 uger og skal hjemmefra bliver de klippet så den nye ejer kan se hvordan hvalpen skal klippes og her bruges en negle klipper til hunde men samme premsit som med 3 i 1.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.429
sep 2009
Følger: 16 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 97
Klipperen ligger altid fremme her og han har intet imod den før vi tager den i hænderne og han elsker at få nusset poter og man må også gerne pille ved hans negle, men slet ikke da klipperen kom frem...
Vi var både min mand og jeg om at holde ham og alligevel var det slet ikke til og han bed fordi han var så bange som hans var...
Det kostede plaster på en arm og et par fingre hos min mand, men det er ikke noget jeg taget tungt. Jeg vil bare gerne have at han bliver tryg ved klipperen når vi håndtere den. :o(
Klipning af klør
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside