{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Frank J
Frank J
Tilmeldt:
31. mar 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24

Hundeluftere {{forumTopicSubject}}

Hej har en schæfer som jeg træner ipo med,nogen gange kører vi på den lokale sportsplads og træner lidt lydighed mm.idag var vi midt på og trænede fremadsendelse ,ser godt et ægtepar komme gående på en sti med 2 hunde i snor en Golden og en cocker ,begge hunde i snor så jeg tænker ingen problemer og forsætter træning og har netop sendt hunden ud på fremadsendelse ,da jeg til min skræk ser at de har sluppet deres løs og nu styrter over mod min.heldigvis smider min sig med det samme han får en dæk kommando og jeg når at løbe ud til ham da de andre hunde er ca 5meter væk ,råber truende af hundene og de løber heldigvis igen ,ejeren står bare og glor uden at foretage sig noget .Flot


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeluftere
  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #2   31. mar 2013 Hej isabelle nej de var vist bare ude på sjov og ballade når nu far havde givet dem lov ,vil lige sige at min hund lå ca 5 meter fra sin bold da de kom blæsende ,ved godt jeg ikke ejer stadion men jeg syntes godt nok det er utrolig dårlig stil bare at slippe sine hunde når man ser en anden løs hund

  • #3   31. mar 2013 Håber din hund fik godt med ros for super lydighed smiley
    Løse hunde og en bold, det er sørme fristelser der kan få de fleste til lige at "glemme" hvad de har gang i. Men det er jo hvad IPO er om.

    Kunne ægteparret kalde deres til sig???
    Vil give dig ret i at der er alt for mange som bare "slipper" deres hunde, fordi at de har søde hunde som bare vil lege. Men folk glemmer lige at tænke over andres hunde og i dette tilfælde også din træning.


  • #4   31. mar 2013 hmm ... når jeg ser andre hunde i den retning jeg går, så tager jeg ALTID mine i snor ... men må så sige er den anden hund løs, og dennes ejer IKKE gør det samme, ja så kan man læse det som en accept af fælles løse hunde ...

    Jeg kan faktisk godt som oftest læse om der foretages noget specielt med den andens hund, og holde mine i snor til vi er forbi, for mine vil gerne lege ... men det er ikke sikkert alle lige tænker således ...

    så jeg synes faktisk at du i lignende situation på offentlige arealer bør kalde din hund ind og give den snor på ... så signalerer du til andre hundeejere at I ikke hilser/leger ..

    Det andet kan misforstås ... og er ikke alene de andres skyld ... (min mening)


  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #5   31. mar 2013 Jamen jeg blev ved min hund og roste ham i lange baner også fordi det var første gang han fik en dæk kommando i sin fr.sendelse ægteparret forsatte bare derud at

  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #6   31. mar 2013 Til Hanne m.jo det kan du ha ret i ,men må sige vi var midt inde på en fodboldbane ,og de andre gå på en sti 60 -70 meter borte da de slipper deres .jeg ville da aldrig sev opføre mig sådan

  • #7   31. mar 2013 Jamen ingen tvivl om at din hund er dygtig ... men stadig kan signalet om at de kommer gående med hunde i snor, og du ikke tager sin i snor, misforstås ....de kan jo ikke se og vide at din hund rent faktisk er så lydig at den bliver liggende ... ej heller kan de måske forstå at I er igang med en træning og kan ikke se at at din hund ikke må lege ...

    Kan sagtens forstå din pointe, men jeg synes du forventer at de andre læser og ser noget ud af situationen, som man ikke kan tage for givet at folk lige læser .. du står med en viden om din holdning, og din hunds lydighed som de ikke på nogen måde kan have ... så når du ikke gør som de, nemlig sætter snor på din hund, ja så læser de det som hunde uden snor er ok .... er mit bud


  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #8   31. mar 2013 Hanne mener du seriøst det er i orden at slippe sin på lang afstand så snart man ser en anden løs hund ,det er godt nok utroligt syntes jeg .kunne aldrig drømme om det selv ,bare min mening

  • #9   31. mar 2013 Jeg skriver på intet tidspunkt at jeg synes det er iorden .. skriver også at jeg typisk selv tager mine i snor, og holder dem i snor til jeg er sikker på situationen ...

    Tager på intet tidspunkt stilling til om det er ok eller ej, så vidt jeg lige kan læse ...

    jeg beskriver blot at jeg ud fra din beskrivelse godt kan se at det hele kan være skabt på en forventning om at de læser sittuationen som du ser den ud fra din viden, og det gør de så ikke, og dermed sker det du beskriver ....

    At jeg så rent faktisk ikke mener man kan have egen hund uden snor på off arealer og så ikke mene at andre også kan , det har jeg vist ikke skrevet ...
    Men det er netop derfor jeg altid har en laaang radar på når jeg går med mine uden snor, og straks tager dem i snor når jeg ser en anden i horisonten, til jeg har læst situationen ...


  • #10   31. mar 2013 det er da bare så mega sejt gået....
    og ret heldigt at de to fremmede hunde løb deres vej igen.

    Men er nok også bare ret facineret af IPO....


  • #11   1. apr 2013 Det må ligge i kortene at hvis man slipper sin hund, kan man kalde den til sig i enhver situation.
    OG at man derudover spørger en anden ejer om hundene må hilse inden de drøner afsted.
    Her mener jeg ikke at 70 meters er en optimal afstand til at spørge fra. løs huns på græsset eller ej.


  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #12   1. apr 2013 Hanne kan se dit budskab,og vil tildels gi dig ret finder et andet sted i nærheden på privat grund næste gang han skal trænes ,da jeg ikke vil risikere lignende episoder

  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #13   1. apr 2013 Goofy tak for støtte her ,og jo ipo program ,rigtig spændende

  • #14   1. apr 2013 Frank - Jeg forstår din irritation, jeg synes heller ikke det er OK, at lade sin hund løbe hen til en anden, blot fordi denne er løs.

    Løs hund er for mig ikke ensbetydende med fri adgang til leg.
    Desværre har årene lært mig, at mange andre hundejere ikke har samme opfattelse.
    Jeg har intet problem i mit lokalområde, de faste hundeejere kender mit synspunkt og slipper ikke egne hunde, selv om de ser mine spurte afsted på fodboldbanen.

    Kommer der en ukendt hundeejer, bliver mine kaldt hjem og sat i snor, det samme, når vi færdes i uvante omgivelser.

    Efterhånden er vi en del "faste" hundeejere, der bruger hinanden til sparring.
    På billedet er den lille klat i baggrunden ved det ene mål en ung border collie.
    Ejer har clearet med mig inden, at det er OK, at han træner med hunden fri på samme bane.
    Han har en formodning om, at hunden måske vil blive fristet af whippernes leg, de kender hinanden og trods alt er det ikke den store katastrofe, hvis den var smuttet over til os, som kender den, i forhold til hvis det var fremmede hunde.
    Den opførte sig så til UG og blev ved ejer, trods belastning smiley





    profilbillede
  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #15   1. apr 2013 Super billede Kirsten ,en rigtig svær øvelse for rigtig mange hunde ,dygtig border der

  • #16   1. apr 2013 Frank - Den er rigtig dygtig kun 10 måneder og ejers første hund smiley
    Det kræver en del at holde kontakt, når mine fræser afsted med 60 i timen også selv om de ikke kommer tæt på.
    Det er dejligt, når "løse" hunde kan bruges konstruktivt på den måde, det har jeg selv megen glæde af.

    Super flot at din hund blev liggende smiley


  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #17   1. apr 2013 Kirsten helt sikkert super flot af den unge border en rigtig god øvelse for alle hunde ,og tak for ros til min .man må sige at vi fik testet fremad sendelse m.dæk

  • #18   1. apr 2013 Det tør siges og dejligt det gik godt, det havde været rigtig øv, hvis han havde rejst sig, træning skal jo helst være en succes og så har man ikke brug for den slags ikke planlagte forstyrrelser.

  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #19   1. apr 2013 Helt sikkert Kirsten altid godt at slutte med succes,håber også på succes på spor i morgen ,bare den frost snart kunne gå af jorden

  • #20   1. apr 2013 Frosten vil jeg også gerne snart af med, selv om det ikke betyder det store, når vi går schweiss, men whipperne vil gerne snart kunne strække ud på blødt underlag smiley

  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #21   1. apr 2013 Hold da op ,er første gang jeg har været inde og se her sikke en debat godt at se der ,må løbe bilen er pakket m spor grejer t. Imorgen

  • #22   1. apr 2013 God fornøjelse, vejret skulle blive fint i morgen smiley

  • #24   1. apr 2013 Chris - Siden hvornår er det blevet forbudt?

    Jeg har brugt den lokale sportsplads i 20 år med både kommunens og den lokale fodboldklubs accept, så længe hundene er under fuld kontrol og ikke generer andre.


  • #25   1. apr 2013 Jeg synes det er mærkeligt at man som hundeejere ikke kan snakke sammen når ens hunde skal være fri! er man flere på samme areal, må man lige tage en sludder om det først, da der skal være plads til alle! Selv er jeg pisse træt at løse hunde, i min by opføre folk sig som var det en stor fritløbs park, hvor hundene ikke kan indkald, Maliq kan ikke sit indkald og er derfor i snor, for jeg ved han ville løbe lallende over til andre hunde og tro de skulle lege.

  • #26   1. apr 2013 super godt gået af din hund- og er helt enig i at folk ikke skal slippe deres hunde løs på den måde... men bare ren nysgerrighed og uvidenhed, hvad var der sket hvis hundende ikke var vendt om?

  • #30   3. apr 2013 Chris- du skal vist ind og læse lidt på loven igen.
    citat:

    § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem

    Rigtig mange steder må du gå med din hund løs, hvis du har fuldt herredømme over den, heldigvis, det er vi mange, som er glade for smiley


  • #32   3. apr 2013 Det er dig, der ikke kan læse smiley

    Hunden skal være i bånd ELLER være sammen med en person, der har fuldt herredømme/fuld kontrol over den.

    Har du fuld kontrol over din hund, må den være fri rigtig mange steder, også i bymæssig bebyggelse, på stisystemer mv.


  • #36   3. apr 2013 Fuld kontrol findes smiley
    Man kan så diskutere, hvad fuld kontrol er.

    Jeg vil givet ikke have fuld kontrol over whipperne, hvis jeg slipper dem i en indhegning med 50 harer, her vil belastningen være for stor, men en enkelt hare eller to på tværs er intet problem.

    Fuld kontrol er i min verden også at kende max. belastning for lydighed og ikke slippe hunden på steder, hvor der er mulighed for at denne overskrides.


  • #37   3. apr 2013 @ Søren N ... er helt enig ... nemlig lige til den dag det alligevel for nogen går galt ... og ingen kan med 100% sikkerhed sige at det ikke kan sko med deres hund ... med 99.8 % måske ..

Kommentér på:
Hundeluftere

Annonce