{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Hanhund kan ikke lide andre hunde {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skriver her inde for at få råd og måske lære noget nyt.
Min franske bulldog Bobs, kan ikke lide andre hunde, han gør meget efter dem, vil gerne hen til de andre for at makere og har børsterne oppe,
Jeg prøver at trække ham væk snakke pænt til ham, få ham til at koncentere sig om mig, og til sidst skælde ham ud hvis han overhobvedet ikke reagere(ikke noget fysisk vold!!)
Han er meget kontakt søgende, og bliver derfor lettere forvirret i hovedet når bvi går i byen og der er mange folk, så af egen erfariner går jeg så vildt muligt hvor der ikke er mange folk og hunde.

Han er self også meget beskyttende og opmærksom overfor mig, når vi er alene. Sød, glad hund og meget børnevenlig.
Han boede ved min vendinde som har moren til ham, min venindes datter fik Bobs som hvalp og havde meget sammenværd med din hundemor. og da datteren ikke kunne have bobs (af personlige årsager) kom han tilbage til min veninde, og ingen problemer.
Men så snart der kom en anden hund blev han sur og hidsig.
Veninden flyttede sammen med kæresten som har to hanhunde i forvejen, den gamle ingen problemer men den unge på alder med Bobs var der magtkampe med. så de blev skilt af. Nu har jeg ham så på fuldtid og her får han alt den kærlighed og opmærksomhed smiley

Men hvad gør jeg..? Nogle ideer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund kan ikke lide andre hunde
  • #1   3. apr 2013 Det ligger meget til den franske smiley Har jeg erfaret, desværre ..

    Efter min mening er der ikke så meget andet og gøre end at holde ham fra andre hunde, der er ingen grund til og skabe en rigtig træls situation smiley
    Om ikke andet bliv ved med og træne i og ignorere de andre hunde ..


  • #2   3. apr 2013 Min hanhund er på næsten samme måde..

    Han kan kun lide de hunde han kender i forvejen (familiens hunde).. Alle andre hunde skal ædes, mm. det er en tæve i løb..
    Han har aldrig brudt sig om andre hanhunde, men nu bryder han sig slet ikke om fremmede hunde efter han er blevet overfaldet 4 gange inden for 12mdr, så han er desværre gået hen og er blevet røv usikker.. smiley
    Så han får ikke lov til at hilse på fremmede hunde og jeg tager de første 7000 forholdsregler hver evig eneste gang vi er ude og gå..

    Det eneste råd jeg kan give dig, er at holde din hund væk fra andre hunde.. Det er super træls ja, men nok det eneste du kan gøre når han nu ikke bryder sig om andre..
    Der er jo ingen grund til at udfordre skæbnen.. smiley


  • #4   4. apr 2013 Mange tak for alle svar..:D
    "Glad" for det ikke "kun" er min der lidt er en spade..:)

    Men øve og ingen andre hunde smiley


  • #6   13. apr 2013 Jeg træner skam nu med at han møder andre hunde men lige pt er det på afstand, og ser en masse dyre programmer hvor der er hunde i så han kan vænne sig lidt til det..
    det går bedre..


  • #7   13. apr 2013 Læg mærke til hans børster.
    Hvis de kun er rejst ved skulder er han selvsikker.
    Men hvis de er rejst hele vejen ned til halen, så er han bange/usikker.


  • #8   13. apr 2013 Det er begge dele, for det meste selvsikkerhed.


Kommentér på:
Hanhund kan ikke lide andre hunde

Annonce