{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

Hanhund kan ikke holde sig længere {{forumTopicSubject}}

Problemet er at vi har en schæfer på halvandet år.
Han kan normalt godt holde sig og siger pænt til når han vil ud. Men det sidste stykke tid er det som om han ikke mærker at han skal tisse før det egentlig løber ud af ham.
Han kan ligge og sidde lige så stille også kan vi bare se det står ud af ham..
Vi har lige haft nogle dage hvor der ikke har været noget.
Men i dag har han været ude 2 gange her til morgen og så nu da vi havde spist morgenmad og jeg rydder af bordet går han med som altid han tigger som altid men kan pludselig høre den der vand dryppe lyd også går han efter mig og tisser. Han ligner en der ikke selv ved hvad der foregår....
Min kæreste lagde mærke til imorges da han kom hjem at det så ud som om bølle ( hunden) ikke rigtig kunne tisse men det lykkedes til sidst.
Og det indenfor er måske inden for en time han har ikke rigtig drukket i nat.
Vi har prøvet at ringe til dyrlægen men de tager ikke telefonen.

Har i nogle bud?
Jeg tænker måske selv lidt noget blærebetændelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund kan ikke holde sig længere
  • #1   1. aug 2019 Helt klart afsted til dyrlægen. Det lyder bestemt som en eller anden form for infektion. Aqui havde noget lignende for år tilbage, og det var en urinvejs-infektion.

  • #2   1. aug 2019 Er han tjekket for blærebetændelse?

  • #3   1. aug 2019 Nej han er ikke tjekket dyrlægen tog ikke telefonen da vi ringede.

  • #4   1. aug 2019 Prøv igen - eller prøv en anden dyrlæge smiley

  • #7   1. aug 2019 Fedt at man spørger på et forum, og ikke kan tage til dyrlæge, fordi dyrlægen ikke tager telefonen smiley

    På apoteket efter et glas til urinprøver, alternativ skal du skolde en plastikbøtte, eller bare bruge en plastikpose. Skold en stor grydeske, gå med hunden ud og når den tisser, fanger du strålen og opsamler en urinprøve. Hvis det er med en plastikpose, sætter du bare posen over skeen.


  • #8   1. aug 2019 Ja det lyder som sygdom

  • #9   1. aug 2019 Det skal i afsted med. Det er ikke normalt. Kan være alt fra infektion til prostataproblemer mm.
    Så afsted mod dyrlægen og sig i vil til inden weekenden.


  • #10   1. aug 2019 Prostata.
    I skal afsted til en dyrlæge i dag.


  • #11   1. aug 2019 Spot fik samme problemer efter han havde fået pille til at mindske prostata. Men helt klart hurigt afsted til dyrlægen.

  • #13   1. aug 2019 Der er jo ikke den store tvivl om, at der skal en dyrlæge til at udrede, hvad der foregår og at vi her kun kan gætte.

    Så afsted til dyrlægen - og husk at det meget vel kan være smertefuldt for hunden, det, han går rundt med, så lad være med at vente.


  • #14   1. aug 2019 Lyder fuldkommen som da min (ældre) hanhund havde forstørret prostata. Af sted til dyrlæge

  • #15   1. aug 2019 Hvordan går det med hunden?
    Har den været hos dyrlægen?


  • #16   2. aug 2019 Der har ikke været noget siden imorges.
    Dyrlægen mente ikke det var akut at komme ind så vi skulle se om det fortsatte og om han ændrede adfærd.


  • #17   2. aug 2019 Jeg ville godt nok ha det undersøgt lige meget hvad! Det lyder som et tydeligt tegn på at noget ikke er som det bør være! Og det kan være smertefuldt..

  • #18   2. aug 2019 Dét svar ville jeg ikke finde mig i!!

    Din hund skal tjekkes, så du bør finde en anden (og mere ansvarlig!) dyrlæge


  • #19   2. aug 2019 Ny dyrlæge

    Dyrlægen har da ret i at nej dyret dør næppe af det, når den kommer af med urinen. Men helt ærligt det er da både synd og ulækkert at gå med og det kan gøre pisse ondt på hunden og fucke den renligheds træning man har arbejdet med fuldstændig up.
    Er det infektion der ikke behandles kan det gå i bækkenet og ødelægge hunden totalt.
    Det er sgu da bedre at behandle nu end hvis det udvikler sig kritisk.

    Det med at komme af med urinen er faktisk super vigtigt - blot så i reagere hvis i vælger at følge det der råd og se an, og det viser sig det var en urinvejssten der ligepludselig kan blokere urinvejen - så er det akut som i timer før man står med død hund. Hvis den ikke kan komme af med urinen.

    Nej - Find du hellere en dyrlæge der har tid og hjerte!


  • #20   2. aug 2019 Hvor længe tror den dyrlæge lige en kronisk inkontinent schæferhund på 1,5 år holder...

  • #21   2. aug 2019 Min gamle tæve har lige haft blærebetændelse. Hun ændrede overhovedet ikke adfærd bortset fra at hun drak lidt mere, men det var på samme tidspunkt som varmen kom. Der var in imellem søer på gulvet, men det er ikke unormalt her under løbetid. Tæverne markerer, så vi vidste ikke hvem det var. Men pludselig satte hun sig lige foran mine fødder og på vores eneste tætte (helt lyst Kelim selvfølgelig). Babu afsted det gik med en morgenurinprøve samt én lige før vi kørte (kl 10). Den bonede HELT ud på blod (intet at se med det blotte øje) og også en del protein. Hun har på intet tidspunkt givet det mindste tegn på at have smerter.
    Jeg ville fluks finde en anden dyrlæge og få urinen stixet. Nej det er ikke akut som i hunden dør, men det er saftsusemig ikke normalt.
    Du risikerer at det bliver kronisk.
    Det kan jo også være sten der sidder og blokerer.


  • #22   2. aug 2019 Jeg ville få lavet et generelt sundhedstjek samt en urinprøve til at starte med.

  • #23   2. aug 2019 Selvfølgelig skal hunden tilses. Alt andet er uetisk og virkelig synd for hunden.
    Beskrev du fuldstændigt samme scenarie for dyrlægen som her i tråden?


  • #24   2. aug 2019 Du kan ligeså godt komme afsted i dag, i åbningstiden. Ellers kan du let stå med en akuttid her i weekenden, med vagtdyrlægerod.
    En ganske almindelig blærebetændelse kan udvikle sig, og blive mere alvorlig.
    Som MINIMUM skal den urin stixes.

    Og jeg er enig med de andre. Skift dyrlæge. Hvis din ikke som minimum har bedt om en urinprøve, med de symptomer du beskriver, så er den dyrlæge inkompetent.
    Min dyrlæge ville oveni stixen have undersøgt hunden, taget temperatur, palperet på og omkring blæren, tjekke for smerter - få udredt hunden, så den rette behandling kan igangsættes.

    Min gamle hund havde heller ikke de store symptomer, før hun satte sig på husets eneste tæppe og tissede. Hun kunne ikke sige det tydeligere, det gjorde AV, når hun tissede = dyrlæge og antibiotikabehandling.

    Det kan være andre ting ved din vov, men udelukkes, det skal det.


  • #25   2. aug 2019 Enig Sanne!
    Den dyrlæge vi brugte var ny. Vores var selv på ferie.
    Den nye hun brugte 45 min på at undersøge Clara alle steder. Jeg habde selv taget temp og den var ikke forhøjet. Derudover dyrkede hun urinen på 4 præparater. Der var vækst på 2 og jeg fik så et mix af de 2 andre dagen efter.


  • #26   2. aug 2019 jeg må da indrømme at jeg finder det utrolig svært at tro på at en dyrlæge vil affeje et sådant problem, det er ikke noget nogle af dem jeg kender ville gøre! Så hvis det virkelig passer at det har været beskeden fra dyrlægen, så er det godt nok på tide at finde en anden!

  • #27   2. aug 2019 Bodil sagde det.

    Men det er jo nemt som ejer at sige at dyrlægen ikke mener at det er noget.... Særligt hvis man måske ikke har fortalt hele historien til dyrlægen.

    Øv, stakkels hund smiley Og det gør bare så djævelsk ondt, at have urinvejsinfektion.


  • #33   2. aug 2019 Om det er gået i sig selv igen eller ej eller OM det er en urinvejsinfektion i det hele taget eller prostataproblemer, kan vi kun gisne om!

    Det rigtige i denne situation er at få hinden undersøgt, at lade tvivlen komme hunden til gode...


  • #35   2. aug 2019 Stephanie - jeg er fuldkommen enig med de andre, og min dyrlæge ville ALDRIG sige at jeg skulle se tiden an med de symptomer du nævner.

    Jeg synes at du skulle tage hunden til en anden dyrlæge i dag, hvor der er almindelig takst, for bliver der noget i weekenden, så kan det blive pokkers dyrt.

    Og så lige et spørgsmål, hvis nu det var dig selv eller dit barn, ville du så hellere ikke tage til lægen ? Ville du bare vente og se tiden an ?
    Det tror jeg næppe, og jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke tager sit dyr til dyrlægen når det fejler noget.
    Dyr kan lige som os mennesker have smerter og det er noget forbandet svineri bare at lade dem gå...…..


  • #36   2. aug 2019 præcist. afsted med hunden.

  • #37   2. aug 2019 What..?! Jeg er aldrig, i de 13 år jeg har haft hund, prøvet at blive afvist af en dyrlæge. Om ikke andet, så vil de jo gerne tjene penge, så biksen kan løbe rundt...
    Og en hund der enten lækker, eller ikke kan tisse, er jo immervæk alvorligt.

    Jeg forstår ingenting...


  • #38   2. aug 2019 Vi har fået fat i en dyrlæge nu som kan tage ham ind i dag sidst på eftermiddagen.
    Men igen med ordene at det ikke var akut....
    Men efter en længere samtale ville hun presse os ind.
    Der har dog ikke været noget siden i går da jeg lavede dette indlæg.
    Men nu bliver han tjekket efter.


  • #39   2. aug 2019 Jeg oplevede problemer med min måske en gang om måneden, hvor han pludselig tabte en sø af tis trods luftning kort forinden. Ved scanning så man, at hans prostata var samme størrelse, som hans nyre. (På et menneske er en normal prostata på størrelse med en valnød og en nyre på størrelse med en knyttet hånd)

  • #40   2. aug 2019 Godt han bliver tjekket for en sikkerheds skyld!

  • #41   2. aug 2019 En Lille historie om at stole på Dyrlæger..
    Min hanhund havde en lørdag svært ved at tisse. Han forsøgte, meget lidt kom. Han forsøgte igen og igen og altid kun meget små portioner. Han begyndte at lægge sig ned og tisse og pev af smerte - dette skete i lønbetaf 1,5 time lørdag middagstid.
    Vi kørte på dyrehospitalet.
    Urinen blev ikke kontroleret, men hunden blev mærket igennem og dyrlægen mente bestemt han havde forstørret prostata. Han fik smertestillende til weekenden og beskeder at kasteration nok var løsningen mandag - om vi skulle booke en tid..
    Det skulle vi så ikke for jeg ville da have undersøgt hvilke papirer der skulle udfyldes for stadig at kunneudstille hunden. Og det var jo ikke akut...
    MAndag fik vi tid ved egen dyrlæge - de tjekkede urinen. Og de scannede blæren og de så verdens mindste “forstørrede prostata”...
    Tilgengæld havde han massiv blærebetændelse, masser af krystaller i urinen og scanninger viste sten så store at havde de valgt at søge ud gennem urinrøret - så var det gået stærkt..
    Vi var heldige. Vi har stadig Asger smiley


  • #42   2. aug 2019 Han har krystaller i hans urin. Prosta er normal

  • #43   2. aug 2019 Øv god bedring - men godt i kom afsted og tar det i opløbet. Som beskrevet i mit indlæg ovenover kan de udvikle sig katastrofalt hvis man ikke får det behandlet.

  • #44   2. aug 2019 Godt at du fik ham til dyrlægen, og god bedring med ham.

  • #45   2. aug 2019 Han får noget antibiotika og skal på noget andet foder som vi skal hente her i ugen.

  • #46   2. aug 2019 Og mange tak

  • #47   2. aug 2019 Dejligt at det blev undersøgt. Tro mig det er han glad for smiley

  • #48   2. aug 2019 Godt du insisterede :).
    Thumbs up, hundeejer smiley


Kommentér på:
Hanhund kan ikke holde sig længere

Annonce