589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

ressourceforsvar. ressourceforsvar.

Maliq elsker mad, og til tider for meget! Han kan finde på at knurre af de andre hunde når der er mad til stede. Vi har derfor valgt at Maliq fodres ude mens mine forældres hunde fodres indenfor.
Men er der en måde man kan pille det forsvar af Maliq?
Han kan også finde på at skabe sig, hvis vi nusser de andre hunde, aldrig med at knurre men ved at gø! Det er en adfærd jeg ikke ønsker!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ressourceforsvar.
  • #1   7. apr 2013 Den med maden ville jeg løse som du gør det - men det er også en adfærd jeg finder både naturlig og acceptabel når den er rettet mod andre hunde og ikke mennesker.

Ressourceforsvar i forbindelse rettet mod hunde der har kontakt med mennesker er lidt mere bøvlet og jeg giver dig ret i, at det ikke er ønsket adfærd.

Jeg har ikke prøvet det med egne hunde ud over i det små og der har jeg faktisk bare irettesat hunden, givet den en kommando eller andet, der får den til at stoppe sit forehavende.

Jeg har i tankerne, at hundens ytringer handler om, at den gerne vil have den anden hund væk - ikke begrænse min omgang med andre hunde. Adfærden er altså rettet mod hunde, ikke mod mig.

Ressourceforsvar anser jeg grundlæggende for et mistillidsproblem - hunden stoler ikke på, at den kan have sine sager for sig selv.
    Maden synes jeg den skal have lov til at beskytte fra andre hunde, mig skal den ikke. Den må lære, at den ikke mister noget ved at de andre kommer til.

• #2   7. apr 2013 Det er faktisk ikke når han ligger med noget, for der er de andre hunde gode til at holde sig væk, det er mere hvis vi sidder og giver dem hver en godbid, og det ikke går stærkt nok med at komme hen til ham! Så knurre han af de andre hunde, ikke altid men nogle gange, og det er vildt frustrerende!
    Han har kun knurret af os mennesker en gang da han havde et ben og blev hurtigt irettesat og siden er det ikke sket!
    Jeg er bare lidt nervøs for om det kan ende galt en dag, og han tager fat i en af de andre hunde når der er godbidder i farevandet.

• #3   7. apr 2013 Vores to kan sagtens søge efter mad, og godbidder er heller ik noget problem.
    Men tygge ben, det går ik.
    Vi træner lidt med at sætte os mellem dem, lade dem deles om kød benet. Og de har hver deres. Side og rose dem stille og rolig. Tænke om du også kunne gøre noget i den stil.
    Men ellers accepter det vi det også bare, og lukker dem hver sit sted hen.
    Vi kan dog godt have et ben liggene, men den anden må ik have.

• #5   7. apr 2013 Vil i hvertfald fortsat give dem godbidder sammen og rose når der ingen reaktion er fra Maliq, og så ellers fodre hvert sit sted smiley
    Tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
ressourceforsvar.

Annonce