{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Shar Pei, passer det? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen/formiddag!

Igår så jeg dogs 101 på Animal planet, og der var Shar Pei'en med.

Der kom de ud med, at den ikke kan lide børn, og man skulle i den grad have en god opsparing, fordi den, hvis man læste imellem linierne, fejlede stort set alt.

Passer det? Jeg kender ikke racen, men synes da det lyder voldsomt, at man ligefrem skal have en god opsparing..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shar Pei, passer det?
  • #2   8. apr 2013 Efter min opfattelse er det en skarp race. Man skal være hundekyndig for at eje den, for at hunden håndteres korrekt.
    Racen kan have det svært omkring andre hunde og også omkring børn.
    Den har anlæg for store problemer omkring øjne og hud især.


  • #4   8. apr 2013 Så det er både sandt og falsk det de siger. Det er jo meget rart at vide.
    Nogle gange synes jeg at de programmer har mere falsk end sandt, men det kommer nok an på hvert dyr. De er jo forskellige..

    Ulla, mulen på sådan en, er den hård eller "slasket"? Jeg synes det ligner, at de er blevet stukket af en bi.. Men nu har jeg heller ikke set en i virkeligheden


  • #5   8. apr 2013 Blevet stukket at en bi? JA det beskriver egentlig deres mule meget godt.
    Jeg vil sige den er mere blød end hård.

    Shar Pei har mange arvelige sygdomme. Hudlidelse, allergi osv. FOR meget løs hud kan også give problemer bla i forbindelse med øjnene som Ulla skriver.
    Temperamentet kommer MEGET an på opdrætter. Jeg kender rigtig søde hunde, som ville passe ind næsten hvor som helst. Også med små børn.
    Samtidig møder jeg også hunde som jeg absolut ikke har lyst til overhovedet at røre ved.

    Jeg får så aldrig selv en da jeg ikke kan acceptere hundesavl. Og der kan være rigtig meget savl i en shar pei mule


  • #8   8. apr 2013 Ulla den avler jeg kender siger også altid at de hverken savler eller fælder. Men så er det bare at jeg ikke kan forstå hvad det så er der altid klistrer til både tøj og hænder når jeg har været i nærheden af hendes hunde.
    Og det er både savl og hår


Kommentér på:
Shar Pei, passer det?

Annonce