{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.793 visninger | Oprettet:

Brugte gøende hund i en have som træning... {{forumTopicSubject}}

Ja, idag gik jeg en tur med familien ned for at handle stod udenfor butikken imens kæresten og datteren var inde for at handle. Misha opførte sig så pænt. På vej hjem er der en stor lab. der gør af en forbipasserende golden inde fra en have, den var der ikke da vi gik ned for at handle. Misha blev helt vild og begyndte at te sig. Jeg stoppede op et godt stykke fra haven og blev stående med Misha og fik hende til at slappe af inden vi gik videre. Ville ikke fortsætte imens hun var vild og trækkede. Kæresten gik videre med barnevogn og vare da det jo godt kunne tage noget tid. Labben forsvinder og vi kan gå videre. Pludselig er der en lille poms der står og skaber sig i en anden have, vi kommer gående lige op af.. Iiiih altså! Det er bare træls med de der hunde der bare står og gør og gør og gør og ejeren ikke får den til at stoppe eller kalder den ind. Da blev jeg stående ved haven med Misha og tænkte, så bruger jeg den som træning for Misha. Gik over på den anden side af vejen væk fra haven og startede der med at få hende til at slappe af. Hver gang hun var rolig gik vi tættere på den ''hidsige'' poms. Til sidst var vi helt henne ved hækken og det endte med at Misha slappede helt af og jeg stod og kælede for hende og gav hende godbidder. Så stoppede gøen pludseligt. Kiggede ind i haven og hunden var gået væk fra hækken og nu stod den helt stille og stirrede på os. Der efter forsvandt den. Min tanke er at den ikke kunne forstå hvorfor vi ikke smuttede?? smiley Det var lidt sjovt at se. Havde tænkt at hvis ejeren kom ud og sagde vi skulle smutte, ville jeg sige på en pæn måde, at jeg gerne må stå ude på fortovet, og at hvis hendes hund skal ødelægge vores træning, så må den jo hjælpe med træningen igen smiley

Hvad ville i have gjort hvis i havde set sådan en underlig kvinde stå udenforan jeres hæk og trænet med sin hund? Hunden gøede jo længe pga. vi blev der. Men nægtede simpelthen at gå min vej, når de ikke ville få hunden til at stoppe. Og Misha drejer rundt om sig selv og bliver bims af de hunde der står og gør som pisket på den anden side af en hæk. Herhjemme bliver hun stoppet eller kaldt ind hvis hun giver lyd fra sig af folk der går stille og roligt forbi. Kunne i finde på at bruge gøende hund som træning? smiley

Det blev lidt langt. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugte gøende hund i en have som træning...
  • #1   10. apr 2013 jeg var startet med at bede min egen hund flette næbbet og fise hen og lægge sig smiley

• #2   10. apr 2013 Er ked af at sige det, men jeg ville synes det var enormt træls (genialt jysk ord smiley ) at du "parkerede" op ad min hæk på den måde mens min hund gøede...
    Jeg kalder dem altid ind i sådanne situationer, og de lystrer.. men det gør da ikke tingene bedre, at du bliver stående lige op ad hækken...

Det skaber en unødvendigt anspændt situation..

• #3   10. apr 2013 Mine forældres ene hund gør også helt sindsygt af hunde på vejen, og jeg synes ærligt at det er vildt irriterende når folk bare bliver stående og glor smiley

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #4   10. apr 2013 Jeg ville godt nok blive "gal" på dig, det ville resultere i en anspændt situation og du ku være helt sikker på min han ville gø igen og igen når i gik forbi. ( nu er det svært i forvejen at få ham til at stoppe) men vi gør selvfølgelig altid hva vi kan:) men syns ikk det er ok at bruge det som træning!

• #5   10. apr 2013 Jeg var nok gået videre.
    Man aner ikke om lige den hund efterfølgende vil få klager over den larmer i nabolaget. Og måske ejeren kæmper med træningen selv, men af en grund ikke er i haven lige der.

• #6   10. apr 2013 Nu skal det siges at det er en kæmpe have den står i, om den gør 5 eller ti minutter kan jeg ikke se forskellen i. Hvis naboerne ville klage, havde de nok gjort det.. smiley For det andet stod jeg jo heller ikke bare og gloede ind i haven til den. Jeg trænede med min hund, fordi at jeg er så træt af at hver gang man går forbi en have så står hundene og gør og gør og pisker en stemning op, min egen hund bliver forskrækket og pisker rundt fordi der står sådan en ''hidsig'' hårtot smiley Havde de kaldt den ind eller sagt noget til den, havde jeg aldrig gjort det. Men i det tilfælde at de intet gør, hvorfor skal jeg så nærmest løbe væk med min hund? Jeg for generelt at vide at jeg skal konfrontere min hund med andre hunde, mennesker eller hvad den nu havde '' problemer med'' jamen hvis min hunds problem er hidsige hunde bag en hæk der ikke bliver irettesat, så må jeg jo sørge for at i hvert fald min hund kan slappe af i situationen smiley Og hvordan kan jeg ellers gøre det? smiley

Jeg havde godt nok også fået min hund ind hvis ikke den ville stoppe med at piske rundt og gø af gud og hver man der gik forbi. Det er en ret stor have, så det er ikke bare lige 2 min og så er man forbi.. :s

• #7   10. apr 2013 Alfisten, det er det jeg mener.

Og pomsen stoppede jo faktisk sig selv og så helt forvirret ud. Jeg tror ikke jeg har skabt en mere anspændt hund, end den allerede er i forvejen..

• #8   10. apr 2013 Enig med de fleste andre i tråden
    Ville være blevet pisse irriteret
    Nu er mine aldrig alene i haven, så jeg har ikke problemet selv

• #9   10. apr 2013 Og det havde jo heller ikke været nødvendig at træne sin hund til at ignorere gøende hunde i haver, hvis folk fik hunden kaldt ind.

• #10   10. apr 2013 Men hvad skal jeg så gøre i stedet for? Hvis jeg bare går videre imens min hund tonser rundt, trækker og piver, så lære hun da aldrig at hun skal være ligeglad med dem der står og skaber sig bag en hæk? smiley

• #11   10. apr 2013 AV smiley Ja nemlig! Misha er en FB men hun har før rykket mig ud af mine sko, fordi hun så en kat. Det er altså ikke særlig fedt. Synes bestemt ikke at det er okay, fordi det er på ejen grund. Men det virker som om at ejer synes.. Det er lang tid siden vi flyttede hertil hvor vi bor nu, og jeg kalder stadig Misha ind når hun ikke tier stille når der går folk forbi. Der er en hævet sti bag vores have, så folk kan glo lige ned i vores have. Jeg synes det er træls hvis Misha går og passer sig selv, og andre begynder at snakke til hende i det de går forbi. For så gør hun. Men jeg sagde jo INTET til pomsen, jeg ignorerede den fuldstændig og prøvede at få Misha til at slappe af i nærheden af den. For hvis jeg bare gik videre ville hun løber rundt og trække og pive. Det er ikke særlig fedt. smiley Hun er pænt stærk.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #12   10. apr 2013 Når vi får hus kunne jeg nok godt bruge nogen til at parkere ude foran min hæk, så mine ku lære ikke at gø af folk udenfor grunden -så sender lige adressen når den tid kommer ; P

• #13   10. apr 2013 Hehe, turen går nok ikke lige til sjælland smiley

• #14   10. apr 2013 Om folk mener det er i orden eller ej er jo et ligegyldigt... Du er på offentligt areal så du kan træne foran deres have så længe du vil...
    Jeg ser ikke noget problem i det smiley

• #15   10. apr 2013 Nemlig smiley

• #17   10. apr 2013 Jeg stopper osse op når der står gøende hunde bag en hæk.... og det gør jeg for at få Luka til at slappe af. Så snart jeg stopper op, og får ham til at sitte, stopper han med at gø....og hvis hundeejerne syns det er træls, ka de jo bare få deres kræ ind....

• #18   10. apr 2013 Jeg havde været ligeglad, for min hund havde enten lært, eller skulle lære ikke at gø bare fordi den ser nogen uden for hækken. Nu har vi kun hegnet baghaven ind så det er ikke et problem for os, men han bliver stadig kaldt ind lige så snart han skaber sig. Jeg synes din træning var helt okay smiley

• #19   10. apr 2013 Ja, jeg var blevet irreteret. Nu det i forvejen, et ret stort problem for mig at perle gør i haven, og jeg gør alt hvad jeg kan for at træne det væk, kalde hunden ind og undskylde for forbi passerende...
    Det mindste man kan gøre er at tale med hunde ejeren om det.

Sjovt nok lavede jeg et indlæg herinde for kort tid siden ang perles gøen og der svarede ALLE at de ikke så en gøende hund i en have som et problem. Man skal jo ikke glemme at de fleste hunde ejere selv ser det som et problem.

Ang det der med ophold på offentlige arealer, så er det vist ikke tilladt at genere folk, hvilket nogle en sådan optræden ville betegne dette som.

• #20   10. apr 2013 Lotte K:

Det er nu ikke sammenligneligt med chikane at du stopper ved en hæk du passerer og bruger 5 minutter på at træne din hund smiley

• #21   10. apr 2013 Ej kunne heller ikke finde på at stå der med Misha ''fordi de bare lige skal hilse'' smiley

Enig Annelise smiley

Tak Camilla og pluto smiley Synes nu også det er på sin plads at få gjort noget ved hunden hvis den bare står og gør af forbipasserende. Og som jeg sagde så er det en ret stor have, så den følger jo folk pænt længe :s

Lotte Altså den første hund (labben) der stod og gik amok, der kiggede ejeren ud af have døren og sagde ''hold kæft'' op til flere gange. Da hunden blev ved, trak hun på skuldrene og gik ind igen, mens hunden stjernede af på den stakkels golden. Og ejeren til golden gik med barnevogn, evt et lille barn der sover og en hund der blev pænt frustreret over den meget sure hund. Den jeg snakker om blev ikke irettesat eller kaldt ind da den skabte sig som en tosse overfor mig og Misha, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal kaste al træning væk fordi de synes det er træls deres hund gør af andre. Så må de jo gøre noget ved det. Jeg generede jo egentlig heller ikke nogen.. Det havde jeg nok gjort hvis de har siddet i haven og nydt en sodavand. Men jeg gider simpelthen ikke terroriseres af en poms. for Misha bliver sgu sur over sådan noget.

• #22   10. apr 2013 Ville jeg heller ikke mene Lise. smiley

• #23   10. apr 2013 Det er også et problem med Misha at hun gør når folk går forbi haven, og jeg træner også med det hver dag. Nogen gange holder hun mund, andre gange specielt hvis hun er alene derude. Så kan hun ikke styre sig, men så bliver hun også kaldt ind med det samme!

• #24   10. apr 2013 Nu har jeg pt. en teenagebombe af en schæferkøter der har fundet ud af at gø i haven og vi kæmper bravt med at få skidtet til at lade være, så hvis du stillede dig lige her ude foran min hæk lige pt. ville vi nok få et pænt stramt forhold til hinanden ret hurtigt. smiley

• #25   10. apr 2013 Hvis du vil træne det, så aftal det med folk. Det har jeg gjort da jeg skulle træne en anden adfærd.
    Så har du også en kontrolleret situation, hvor du VED hvad der sker, ikke en ukontrollerbar situation hvor der kan ske alt muligt.

• #26   10. apr 2013 Sarah smiley Det ville vi nok. Men jeg gider ikke væltes omkuld fordi min hund bliver top frustreret over en gøende hund i haven som vi komme gående ved siden af. Som sagt forstår jeg godt hvor træls det er med en hund der gør i haven og hvor svært det er at få den til at stoppe. smiley Men derfor mener jeg stadig ikke at min træning skal ødelægges fordi der ikke er nogen der gør noget ved den hund der er problemet.

Petra. Ja det kunne jeg nok, men hvad så når jeg kommer forbi de steder hvor jeg ikke er herre over det? Kan jo ikke gå udenom de steder indtil Misha har det på plads, for det er ligesom over det hele smiley

• #27   10. apr 2013 Jeg prøvede jo netop at gøre en ukontrollerbar situation til en kontrolleret smiley

• #28   10. apr 2013 Michelle: jeg kan forstå dig så langt som hvis folk er ligeglade. Men når nu vi kæmper kampen og har 3 andre der ikke siger noget, ville jeg jeg nok blive lidt træt alligevel. smiley

• #29   10. apr 2013 Sarah Jeg går ud fra at de var ligeglade i det de ikke henter hunden ind eller siger noget smiley

Man kan jo ikke komme udenom at komme forbi en have med et gøende hund. Så det er jo ikke sikkert jeg kunne nå og få trænet det væk inden jeg kom forbi sådan en hund igen. Så føler jeg er nødt til at gøre noget i situationen.

• #30   10. apr 2013 Så langt er jeg enig med dig! smiley

• #32   10. apr 2013 Isabelle forstår ikke helt? smiley Mener du at jeg stiller mig ved hækken for at drille pomsen? smiley Hvis jeg bare kunne sige nix til Misha og hun så bare gik videre havde jeg da bestemt bare gjort det smiley

• #35   10. apr 2013 Okay smiley ville ønske jeg bare kunne sige nej eller videre til Misha som jeg bruger til mange andre ting når jeg vil have hun skal ignorere f.eks en forbi passerende hund. Men det hjælper ikke, hun hopper og danser..

• #36   10. apr 2013 Alfisten Whaaat?! smiley Er der en der råber det efter forbi passerende?!

• #37   10. apr 2013 Jeg syns faktisk osse det er pænt irriterende, at en hund bag hækken hidser min hund op ved at fare frem og tilbage mens den gør.... så irritationen går nok begge veje... og da jeg, for at komme i parken med Luka, skal passere adskillige haver med gøende hunde, forsøger jeg at træne ham til at holde op med at gø ved at få hans fulde opmærksomhed mens han sitter....

• #38   10. apr 2013 Hvis du stod uden for min have som beskrevet....ville jeg nok tænke på at jeg havde en uopdragen hund jeg skulle have trænet med.....!

• #39   10. apr 2013 Jeg var nu heller ikke blevet irriteret - på andet end egen hund smiley Og er enig i du kan gøre hvad du vil og finder rigtigt.
    Men jeg var selv gået videre..

Måske noget fællestræning med naboer osv. hvor man helholdsvis var på den ene eller den anden side i trænings øjemed... smiley

• #40   10. apr 2013 Hvis du stod ude foran min have og trænede din hund - så lukkede jeg mine hunde ud til dig ..

• #41   10. apr 2013 Jeg havde bedt dig om at få røven med dig.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #42   10. apr 2013 Alfisten.Nu kan det jo være at hunden ikke er efter biler,børn,fugle osv.Min hund må gerne give lyd fra sig hvis der kommer noget tæt på hendes have.Hvis folk så uden anden grund,en at de syntes at det er en mulighed for at træne deres hunde går frem og tilbage,ville jeg finde det for meget.

• #43   11. apr 2013 Alfisten - Min den store gøer kun af andre hunde. Biler, børn, mennesker, fugle whatever siger han intet til. Så jo, der findes hunde der kun gøer af andre hunde.

• #44   11. apr 2013 Tja..... Når fremmede hunde er uden for vores have, råber mine hunde "Skrid med dig. Det er vores have". (De gøer ikke af hunde, de kender).

Hunde er som bekendt territoriale og forsvarer deres territorie. Det synes jeg er OK, og de fleste hunde tager da også en sådan besked til efterretning og forsvinder smiley

Bliver hunden (+ ejer) derimod stående eller går frem og tilbage og tilmed skaber sig åndssvagt, er det en provokation og udfordring, og så ville jeg bede dem om at daffe af og henlægge "træningen" til et andet sted.

Når vi selv kommer forbi en have og en hund derinde beder os om at skrubbe af, gør vi det også helt uden protester.

PS: Hvis jeg troede, at en fremmed person ville ind i mit hus, ville jeg også bede vedkommende om at gå sin vej.

• Nita
    Nita Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #45   11. apr 2013 Vi har rigtig mange af de gøende have-hunde her i byen, og jeg har gjort /gør det samme som Michelle. Min hund bliver rigtig bange når hundene nærmest kaster sig mod hegn og hæk, og vi skal jo have lov til at ture i byen uden at blive generet, mener jeg. Derfor satte jeg "dalmatiner-træning" i gang - de bor lige ud til stien tæt på os, og vi er nødt til at gå forbi jævnligt for at kunne variere vores gåture. Og nu er de blevet meget bedre til at lukke deres gøende hunde ind:-), hvilket betyder at vi naboer har væsentlig mere fred og ro - to fluer med et smæk.
    Og ja, måske er det "fejt" at det ikke var aftalt med dem, men igen - jeg vil altså have lov til at gå på en ofttentlig sti uden at min hund bliver generet af det!

• #46   11. apr 2013 Nej Natasja - ingen grund til at være så nedladende.

Mine hunde gør af hunde, der passerer bag vores hæk - de har utroligt nok ingen problemer når de ikke er i haven - de har utroligt nok ingen problemer med biler, cykler, børn, mennesker, køer, heste, kameler, lastbiler, knallerter, flyvemaskiner, græs der gror, fugle, ænder, fisk eller frøer .. men andre hunde, der passerer vores have gør de af.
    Utroligt nok - ufatteligt næsten - kan de uden problemer passerer andre haver med gøende hunde i .. det er sært, ikk ?

Men altså .. er der en eller anden hundeejer, der mener at mine hunde skal indlægges som en del af vedkommendes træningsprogram, så er jeg da bestemt ikke for fin til at lukke dem ud, så vedkommende kan opleve dem på tæt hold - når nu de skal være aktører i dennes trænings-session.

• #47   11. apr 2013 <i>I princippet kan folk faktisk stå udenfor ens hus så længe de vil og være lige så møg trælse, som de vil.</i>

Ja, DET kan de - og så må de jo også acceptere en reaktion fra den, der bor i huset .. og det er man vel villig til at tage med når man opfører sig så idiotisk ?

• #48   11. apr 2013 <i>Bare lige for at lufte en fordom, men hvis hunden gør af forbipasserende hunde, så gøer den helt sikkert også af alt muligt andet.</i>

Glad for at du i det mindste indrømmer, at det er en fordom .. for hold i virkeligheden har den helt tydeligt ikke ...

• #49   11. apr 2013 OMG! Jeg går ikke frem og tilbage ved en have, jeg sørger for min hund slapper af før jeg går videre. Jeg gider ikke trækkes rundt af min hund, fordi at folk ikke kan styre deres hunde i haven. Ser tit herinde at folk skriver at folk skal få styr på deres hunde, hvis de gør af andre hunde (når man går tur) Men hvis den anden hund er i haven skal den have lov til at skrabbe op pga det er dens hjem osv osv. Mhhmm, aaarh?! Så min hund må gerne tænde af på andre på en gå tur, så skal folk bare løbe deres vej? Ej, når andre kommer gående forbi mig, bruger jeg også det som en mulighed for at træne min til at ignorere. Jeg kan jo ikke nå at få trænet Mishas desperate forsøg på at komme hen til andre hunde eller forsøg på at komme ind i folks haver pga af deres sure hunde der står og galber bag ved, før jeg møder disse hunde igen? De er på vores daglige gå ture uanset hvor jeg går hen.

Og hvis du martine bare lukker dine hunde ud til folk der prøver at få styr på sin hund pga dine hunde skaber sig tosset bag en hæk, så er du da også uansvarlig.. Ligeså uansvarlig og træls som folk synes jeg er, fordi jeg vil have styr på min hund inden vi går videre. Tænk hvis min hund bed dine hunde?? Det havde da været for dumt. Tænk hvis du var skyld i slås kamp eller min hund eller jeg selv blev bidt.. Det ville da også være en ånsvag løsning. smiley

• #50   11. apr 2013 Jeg syntes faktis der er gode grunde til både det ene og det andet, men man bør tale om det...

Min gamle olsen gør aldrig, går end ikke hen til hegnet. Det lærte perle hurtigt, og gjorde det ikk ei de første 4 måneder ( der var hun jo dog også hvalp )... Men grunden til at hun nu gør som hun gør, er temlig sikkert at folk stopper op og hilser gennen hegnet, og det har lokket hende derop. Perle gør jo ikke aggrasivt, hun vil lege og hilse nu, men det gør jo ikke larmen mere i orden, desuden går det ret hårdt ud over planterne i det højbed hun må op i for at komme til...;-)

Sjovt nok er det de samme folk der før stoppede, der nu stikker næsen i vejret og finder hunden belastende, og prøver man at skabe kontakt, får man et hmm..

Syntes i øvrigt også man skal ha lidt respekt for arbejdet i at træne en hund, der er forskel på om man har hund i baghaven eller i forhaven..

• #51   11. apr 2013 Hvis jeg havde en hund der gøede i haven, og der stillede sig sådan en og trænede ude foran ville jeg tænke; "YES!", rig mulighed for at træne min hund til at opføre sig anstændigt!

Jeg er blevet lidt anspændt, når en person har stillet sig og blokeret vores indkørsel, når jeg skulle ud med hundene, fordi han mener de altså SKAL hilse...
    Men at folk træner foran min have... Fair.... Så længe de ikke går ind i haven :b

• #52   11. apr 2013 Som trust skriver så ville jeg osse tænke fedt hun træner sin og så kan jeg lige træne mine osse...
    Tøsen advarer mig om at der er nogen, og så er hun selv på vej ind, hun ved jeg ikke gider det gøen.
    Foxie er så lidt mere træls hun gør for at lege med fremmede hunde da hun elsker at lege, men ind det kommer hun... smiley

• #53   11. apr 2013 Hov mine hunde er ikke alene i haven de er ude når jeg er ude og jeg har ikke hegn omkring haven da de ved hvor grænsen går... smiley
    Men de er aldrig alene i haven...

• #54   11. apr 2013 <i>Og hvis du martine bare lukker dine hunde ud til folk der prøver at få styr på sin hund pga dine hunde skaber sig tosset bag en hæk, så er du da også uansvarlig</i>

Jamen så er det det jeg er - uansvarlig.

Jeg skal åbenbart bare finde mig i alt hvad der sker på den anden side af min hæk - for der skal folk have lov til at te sig som idioter og det har de jo ret til .. det er jo offentligt rum.

At du har et problem med at passere en hund, der gør i en have kan da aldrig blive mit ansvar - vælger du mine hunde til at træne med .. jamen så får du da rig mulighed for dette, når de bliver lukket ud til dig.

• #55   11. apr 2013 <i>Tænk hvis min hund bed dine hunde?? Det havde da været for dumt. Tænk hvis du var skyld i slås kamp eller min hund eller jeg selv blev bidt.. Det ville da også være en ånsvag løsning.</i>

Tænk hvis du lærte din hund at opføre sig passivt når den passerede en gøende hund i en have ? Men det er måske også en åndssvag løsning ?

• #57   11. apr 2013 Martine....hvordan holder din argumentation hvis man var nabo med fælles hæk og oplevede hunde flippe ud når man gik i sin egen have?
    Det har jeg nemlig oplevet.....

• #58   11. apr 2013 Natasja -

Aha, det vil sige at man uden videre bare skal acceptere alt fra andre mennesker ? Hvis de har lyst til at stå og sparke til min havelåge, så skal de da have lov til det, for det er jo ikke min ejendom ?
    Har de lyst til at stå og råbe røv til mine hunde, eller mig selv eller kæresten, så skal jeg da uden problemer bare sige jamen super, for det er jo ikke min ejendom ?

Det er da fantastisk som du bare mener, at man skal finde sig i alt, fordi man ikke ejer sin ejendom ?

Men super at du mener, at jeg er en af dem, der gør at hundeejere har et dårligt rygte .. ikke at jeg tager din mening ret seriøst, da du gang på gang viser, at du er alt for generaliserende i din opfattelse af tingenes rette sammenhæng.

• #59   11. apr 2013 Lise Ø

Vi har en nabo med whestie til den ene side - en med en cairn til den anden.

Vi har taget en snak om hvordan vi skal forholde os i forbindelse med hundene - det fungerer fint, og der er stort set ingen larm fra nogle steder.

Men det har da taget lidt tid for vores hunde at vænne sig til at der er kommet hunde på begge sider af hækkene .. dog ikke værre end at et par STOP har kunnet kurere smiley

• #60   11. apr 2013 Min nabos to gravhunde gøede HVER ENESTE gang vi var i haven.....og HELE tiden uden afbrydelse.
    Vi snakkede da også med dem, men det havde ingen virkning....
    Vil du så mene at jeg provokerede min nabo når jeg gik i min have?

• #61   11. apr 2013 Nu tænker jeg på din udtalelse....:

"Jeg skal åbenbart bare finde mig i alt hvad der sker på den anden side af min hæk - for der skal folk have lov til at te sig som idioter og det har de jo ret til .. det er jo offentligt rum."

• #62   11. apr 2013 Hvis det ikke virker, så er der jo ikke så meget andet at gøre, end at melde dem til politiet. Der er jo en regel om at hunde ikke må gø vedvarende .. så et eller andet må man da kunne gøre, hvis det vel og mærke var så voldsomt som du beskriver.

Nej, jeg mener IKKE at man provokerer når man går i sin egen have.
    Nej, jeg mener IKKE at man provokerer når man passerer en have med sin hund (eller uden)

Men, hvis man stiller sig op ude på den anden side af hækken og begynder at træne sin hund så er man provokerende efter min mening. Og så bliver man bedt om at gå videre.

Det kan ALDRIG blive en forbipasserende hundeejers skyld at mine hunde gør - men det kan hurtigt blive vedkommendes problem, hvis h*n ikke er smart nok til at bare gå videre.
    Det gør jeg selv med mine .. så svært er det nu ikke.

• #63   11. apr 2013 Hvad snakker du om Martine? ''Tænk hvis du lærte din hund at opføre sig passivt når den passerede en gøende hund i en have ? Men det er måske også en åndssvag løsning ?'' Det er jo også det jeg prøver på! Rom blev ikke bygget på en dag! Men hvis jeg gang på gang skal løbe hver gang en hund skaber sig tosset bag et hegn eller en hæk, så får jeg hende det sguda ALDRIG lært! Så hvad er det lige du snakker om?!

Jeg siger ikke du skal acceptere folk der sparker på din havelåge, men jeg gider ikke min træning konstant ødelægges fordi folk ikke siger noget til deres hunde der står og skræmmer livet af ALLE forbi passerende! Og ja, jeg synes du er pisse uansvarlig hvis du bare lukker dine hunde ud i fjæset på hunde og mennesker, du mener går lidt for tæt op af DIN hæk.. Gud jøsses.

• #64   11. apr 2013 Det er i princippet fuldstændig underordnet om jeg er nabo eller tilfældig forbipasserende.....jeg har lov til at være der !!! og om jeg træner eller ej kan aldrig blive nogens sag....sådan er det....
    Man kan bestemme på din egen grund....intet andet.

• #65   11. apr 2013 Martine nu har folk jo forskellige måder at træne deres hunde på. Og jeg ved at Mishas problem med hidsige hunde bag en hæk ikke bliver mindre hvis jeg bare skynder mig videre imens hun danser rundt om mig. Jeg gik jo ikke bare hen til haven for at træne for pokker og jeg stod ikke og sagde noget til hunden for at få den til at gø. Men vi kommer gående forbi (den MEGET lange have) Og nej, jeg vil ikke løbe fra den ene ende af hækken til den anden fordi hun siger '' KOM VÆK DET ER MIN HAVE'' Jeg vil heller ikke gå en anden vej for efter tiden. Min hund skal lære at hun skal være rolig når disse ting sker, så jeg ikke bliver rykket omkuld en dag.. Ligeså vel som hunden der tænder af skal have at vide at den skal klappe i eller komme ind.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#66   11. apr 2013 Så finder man en som har lyst til at man går forbi og er klar over det.Jeg forstår ikke at det skal være et problem at en hund giver lyd.Mine hunde har altid fået lov til at gø hvis der kommer folk/hunde vi ikke kender.Det er ikke det samme som at de skal stå at larme hele tiden.

Jeg kan også gå rundt og rundt om min nabos have fordi at det må jeg godt.Jeg gør det ikke,fordi at det ville være mangel på respekt og hvorfor skulle jeg

• #67   11. apr 2013 Max, læser du nogen steder jeg gør det for at være træls og irritere nogen?? Hunden gav ikke bare lyd, den stod konstant og gøede imens vi gik og det får Misha til at blive vild og trækker rundt (Det er noget vi arbejder på i forvejen) Jeg kan ikke træne det væk før jeg støder på en lignende situation igen, som jeg også har skrevet 1000 gange i tråden smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#68   11. apr 2013 Nej det gør jeg ikke,men jeg læser flere der ville syntes det var belastende at du går og træner din hund på den anden side.Som jeg har skrevet syntes jeg du skulle finde en du kan øve på,så du kan gå forbi andre hunde uden at skulle tænke på at stoppe op.

• #69   11. apr 2013 Ja det vil jeg også gøre, men som sagt kan jeg ikke komme problemet til livs, før jeg igen støder på sådan en hund.

• #70   11. apr 2013 Jeg vil bare sige, det Martine sagde. I samtlige indlæg.

• #71   11. apr 2013 Michelle B -

Hvor i mine indlæg kan du læse dig frem til at jeg ikke <i>kan</i> lære mine hunde at lade være med at gø når der går andre hunde forbi ?
    Jeg <i>vil</i> ikke lære dem det - længere er den ikke. De får lov til at spæne op til hækken - gø af den forbipasserende hund - og så .. slut !

Jeg kan da ikke bruge til noget, at du har så lidt styr på din hund at du ikke kan sige stop til den .. aj, men helt ærligt - det må du da bare lære den.

Og prøv nu at læse hvad der står - mine hunde reagerer på andre hunde, ikke mennesker.

• #72   11. apr 2013 Lise Ø

Uanset hvor mange udråbstegn du vælger at sætte bagpå dine sætninger .. så er jeg ikke helt enig med dig.

Jeg mindes ikke at have skrevet at jeg synes det er forfærdeligt at andre passerer vores have - jeg mindes ikke at have skrevet, at jeg synes det er drøntræls, når græsset gror eller malingen tørrer ..

Men når folk stiller sig op lige ude foran min hæk for at træne deres hunde - nej, det gider jeg ikke. Det er provokerende af H til - og jeg vil til enhver tid forklare dem at det smarteste nok er at de går videre.

Jeg passerer en rotweiler, der springer og danser og gør som en sindssyg når vi går forbi - mine hunde reagerer naturligvis ikke på det .. det kan man lære dem, Michelle ... men det er for jer åbenbart helt iorden, hvis jeg lige laver en sit-øvelse, evt en apportering og måske en enkelt fremadsendelse .. lige ude foran rotten ??

Nej, nu kommer I sq til at tage jer lidt sammen ...

• #73   11. apr 2013 Hvis du stod og "holdt pause" uden for min hæk, ville det irritere mig grusomt, og vi ville få et stramt forhold til hinanden meget hurtigt. Udover dette, ville jeg bede dig PÆNT om at smutte videre.

• #75   11. apr 2013 Mette - mor til Silje

Det er da naturligvis også det rigtige at gøre. Jeg bliver bare provokeret af, at det tilsyneladende er helt normal adfærd at indrage andre folks hunde i ens træningsprogram - uden lige at bede om lov først.

Maj-Britt -

Bingo !

• #76   11. apr 2013 - Martine -
    Det kan jeg skam godt forstå. Jeg er også helt enig med dig.

• #77   11. apr 2013 Enig med Martine hele vejen igennem....

JEg ville også blive provokeret af det...
    Mine hunde føler sig heller ikke generet af andet end fremmede hunde..
    De larmer som sagt ved fremmede hunde, et par velkendte biler, en enkelt velkendt motorcykel OG så reagerer de på ting jeg sætter pris på : Hvis folk stopper op ud for huset og opfører sig mistænkeligt og hvis folk træder ind på grunden...

OG så sætter vores naboer pris på deres larm... især da de afbrød et indbrud hos naboen fordi der skete noget mistænkeligt på deres grund... sjovt nok reagerer de ikke på hverken naboerne eller deres gæster..

• #78   11. apr 2013 Alt hvad der foregår udenfor jeres matrikel kan i dælmene ikke sige en disse til det er med mindre det er privat grund så offentligt og der må alle være om i vil det eller ej...

• #79   11. apr 2013 Martine jeg synes du skal læse dine EGNE ting først! Det jeg skrev var ikke om dine hunde, det havde du skrevet til mig om min!

• #80   11. apr 2013 Anika -

Du kan <i>tro</i> jeg kan sige noget til det - først pænt .. og så .. lidt højere ..

Ævl, at man ikke kan sige noget til noget, der sker uden for ens egen matrikel. Naturligvis kan man da det.

• #81   11. apr 2013 Michelle -

Jeg forsøger <i>virkelig</i> at forstå dine indlæg og dine bevæggrunde - men lige i tilfælde dit sidste indlæg, der må jeg sq vælte kongen ??????????

• #82   11. apr 2013 Martine synes din attitude er til grin.. Du læser jo ikke det jeg skriver? Jeg skriver, at det ER noget vi træner! DU skriver ''Jeg passerer en rotweiler, der springer og danser og gør som en sindssyg når vi går forbi - mine hunde reagerer naturligvis ikke på det .. det kan man lære dem, Michelle ... men det er for jer åbenbart helt iorden, hvis jeg lige laver en sit-øvelse, evt en apportering og måske en enkelt fremadsendelse .. lige ude foran rotten ??

Nej, nu kommer I sq til at tage jer lidt sammen .''

Jeg har FATTET at man kan lære en hund at ignorere og det er DET jeg prøver på!

• #83   11. apr 2013 Ja selvfølgelig må folk opholde sig på offentlig grund....
    Meeeeen der er noget der hedder almindelig pli....
    De færreste vil nok sætte pris på, at folk stopper op og glor ind i haven i længere tid, at Hr Jensen beslutter sig for at tage sol for enden af indkørslen eller lign..

• #84   11. apr 2013 Du skrev sådan her ''Tænk hvis min hund bed dine hunde?? Det havde da været for dumt. Tænk hvis du var skyld i slås kamp eller min hund eller jeg selv blev bidt.. Det ville da også være en ånsvag løsning.

Tænk hvis du lærte din hund at opføre sig passivt når den passerede en gøende hund i en have ? Men det er måske også en åndssvag løsning ?''

Jeg svare sådan her - Det er jo også det jeg prøver på! Rom blev ikke bygget på en dag! Men hvis jeg gang på gang skal løbe hver gang en hund skaber sig tosset bag et hegn eller en hæk, så får jeg hende det sguda ALDRIG lært! Så hvad er det lige du snakker om?!

• #86   11. apr 2013
    Kunne aldrig drømme om, at stoppe op og træne op og ned af fremmedes hæk....

• #87   11. apr 2013 Synes det er mærkeligt i bliver ved med at sige jeg træner op og ned af ens hæk, står og kigger ind, ja faktisk er jeg nærmest på vej ind i haven.. Hmm, jeg prøvede at få Misha til at falde ned inden vi gik videre så hun kunne sidde stille og roligt selv om hunden spassede af. Så hun forstod, at hun skulle forholde sig i ro uanset hvad den anden hund gjorde.

• #88   11. apr 2013 Maj-britt. Jeg har bedst succes med at Misha slapper af inden vi fortsætter med at gå (ellers bliver det træls for os begge) Misha har pludselig fået den trælse vane/problem kald det hvad du vil, at hun skulle skrige og hyle, pive, danse og springe af ALLE mennesker og dyr der går forbi os på en gå tur. Det har jeg fået skåret ned til at hun nu kun lige kigger på hundene (der er intet med mennesker mere) Og på en gå tur hvor en anden hund passere kan jeg nu bare fortsætte og sig ah'/nej/videre. Det håber jeg også på med hundene bag en hæk. Men når en hund står og skaber sig bag en hæk og springer rundt, så reagere Misha på det. Derfor prøver jeg på den måde der fungere bedst for os, at træne det væk. Det her var en lang have og det kom bag på både mig og Misha at der stod en sur poms inde bag hækken, som var rimelig tæt. Så Misha faldt tilbage i det gamle og susede rundt om mig. Som skrevet før, kan hun altså godt rykke mig om kuld, og det ser jeg helst ikke sker. Så jeg forsøgte at få hende til at slappe af. Det virkede og vi kunne gå videre og inden vi var væk trak pomsen sig tilbage og ja, faktisk helt væk.

• #89   11. apr 2013 Siger ikke du kiggede ind, eller var på vej ind i haven...
    det er der vist ingen der siger...

Jeg vil bare mene, at det ikke ligefrem er almindelig pli....

Desuden.... din hund skal vel lære, at gå videre uden at få et "hissy-fit" og ikke at plante røven i jorden, når den hører en fremmed hund i en have?

Bah... nevermind... vi bliver nok aldrig tilnærmelsesvis enige....

• #90   11. apr 2013 Det lød bare sådan..

Muligvis, men jeg synes heller ikke det er almindelig pli at deres hund står og skrabber op at det der nu kommer forbi..

Det gør vi nok ikke, men hvis i kan komme med andre råd end bare at forsætte så kom da endelig?! Selvfølgelig skal hun da lære det og det er det jeg prøver på, som du kan se i mit tidligere indlæg, så har selv samme metode hjulpet på alt det andet. Hun har ikke altid gjort det. Det skete noget tid efter vi flyttede fra byen.

• #91   11. apr 2013 ''Siger ikke du kiggede ind, eller var på vej ind i haven...
    det er der vist ingen der siger...''

Der er andre der har hentydet til at det er det der er blevet gjort.

• #92   11. apr 2013 Helt enig med dig Alfisten.

Jeg gjorde jo heller ikke nogen af tingene for at genere, jeg gjorde det for at hjælpe min egen hund. For jeg mener at det er på sin plads, at hun skal lære ikke at skrabbe op af andre hunde, men det mener også gælder for hunde bag en hæk/hegn. Og som sagt kender jeg ALT til problemet med gøende hund i haven, for Misha har ikke haft have før nu her, men når vi har været på besøg hos min mor har hun fra hvalp af gøet af folk og hunde der er gået forbi, så har trænet lige siden da. Nu kan hun godt finde på at bjæffe EN gang, men så skal jeg bare åbne terrasse døren og kigge på hende, så stopper hun. Det har taget noget tid i og med vi ingen have selv havde, men efter vi fik have har det været ret nemt, hvis man gider gøre noget ved det hver gang og ikke kun når man lige er ude i haven. I synes det jeg gjorde var provokerende jeg synes at det var provokerende ikke at kunne gå forbi en have uden hunden stod og skældte ud på os.

• #93   11. apr 2013 Nej det kan man godt nok ikke smiley

Så må du lige vente til du kommer hjem med at gøre de ting Alfisten.. Det kan jo ikke hjælpe noget at gøre det hvor det passer dig hvis det genere folk!

• #94   11. apr 2013 smiley

• #95   11. apr 2013 Michael jeg gik jo ikke over til en hæk for at træne, jeg kom forbi en hæk på min gå tur og da hunden bag hækken fik min hund op og køre, så får jeg den til at slappe af før vi går videre.. smiley

Og tosse det er jeg nu ikke smiley

• #96   11. apr 2013 Jeg går ikke ind til ejeren for at sige ''Hey, din hund står og gør, så min bliver helt rundbarberet, kan vi ikke lige træne sammen'' DOH!

• #97   11. apr 2013 michelle - sq da hellere det, end bare at "parkere" foran hækken.....

Du skal ikke bilde mig ind, at det kun tog 30 sekunder, at berolige en hund, der efter dit eget udsagn nærmest er i vild panik....

• #98   11. apr 2013 Holder 100% med T her. Der er en væsentlig tidsforskel på at træne hund, eller at samle nøgler/lort op.

• #99   11. apr 2013 og har aldrig fattet pointen med at sætte et ekstra hegn op, som der bliver foreslået længere oppe,..... Nala kan man sq ikke snyde... hun bliver ikke hverken blind eller døv eller mister sin lugtesans af, at hækken er 5 meter længere væk fra hende....

• #100   11. apr 2013 Den er ikke i panik, men hun vil sguda gerne ind til den hund der står og skaber sig i bag en hæk?! Nej det tog ikke 30 sekunder, men jeg kan ikke gøre noget ved, at sådan som jeg træner min hund, der kommer jeg til at stoppe nogen gange. Hvad er forskellen på jeg stopper op får min hund til at slappe af og går videre eller at jeg bruger metoden til trækkerri der hedder, stop op, vent til kontakt gå videre. Eller stop op, vend rundt gå i modsat retning til snoren er slap, ven om og gå videre. Det kan jo ligeså vel ske at min hund trækker i snoren ved en grund, som at hun bliver vild pga en hund der gør. Havde jeg brugt metoden, at vende om, så gik jeg bare frem og tilbage ved den sure hund. Her stopper jeg bare op, for styr på min hund og fortsætter? Hvad vil du så helst have? Næste gang må jeg jo bare flyve ned til rema 1000

• #101   11. apr 2013 Hvem var den til Michael? Og nej jeg går ikke bare videre, når jeg træner! Hele vores gå tur er træning. Lad nu være med at forstå det jeg skriver som at jeg bevidst finder en have med en hidsig hund bag en hæk og så begynder at træne løs i en times tid. Det var 5 min på min gåtur forbi en lang have, hvor en hidsig prop spillede op til dans bag ved. Jeg er sguda i min gode ret til at få styr på min hund og få hende til at være rolig så jeg ikke vælter omkuld i min forsøg på at ''stikke af fra dræberen'' :s Havde jeg skulle samle en lort op, havde det taget lige så lang tid, for Misha går når hun skider og nogen gange er det tyndt. smiley

• #102   11. apr 2013 ha ha smiley kan godt se dilemmaet... smiley har bare aldrig haft det problem (jo med Athos der HADER andre hunde) jeg er bare gået videre.... givet hunden en "slut" kommando og fortsat....

Hvis hun ikke er bange, men bare pjattet, ville en kontant "slut", "stop" "nej" (hvad i end bruger) kommando så ikke virke?

(selvom hun må være end smule tungnem, når nu hundene råber SKRID <-- sorry ku ikke lade være smiley )

• #103   11. apr 2013 Misha er ikke ude på leg, hun er ikke ude på at slå ihjel, men hun ligner mere en der er pisse frustreret over hvorfor den står der og skaber sig. Hun ligner mere en der vil ind og tumle den, men i stedet tumler hun mig. Der er en kontakt der er slået fra ved Misha på nogen områder og det er det jeg arbejder med, det kan bare ikke hjælpe noget når den eneste metode der ser ud til at virke for os, at jeg ikke må bruge den forskellige steder. Så kommer vi jo ingen vejne, som skrevet tidligere så bruger jeg slut/videre/nej/se på mor for at stoppe hende i det hun nu har gang i og det virker for det meste på passerende hunde og det virker på mennesker. Hvilket har taget lang tid, men med udholdenhed er det blevet bedre. Så jeg griber chancen for at træne hendes trælse vaner, når den tilbyder sig..

• #105   11. apr 2013 Hvis vi går fordi en lang have , og der er en hund på den anden side der gør og gør og gør, så kan jeg fint finde på at øve sit eksempel ude foran haven, ganske kort og hurtigt for derefter at gå videre som om intet var hent smiley kan ganske enkelt ikke se det forkerte i at man gør det... Alle må ski da bruge det foretog smiley

• #106   11. apr 2013 Lille solstråle - kommer an på, hvad du mener? smiley

• #107   11. apr 2013 Fedt Michelle smiley Kan heller ikke se det helt forfærdelige i det smiley

• #108   11. apr 2013 Det kan jeg bestemt heller ikke smiley

• #109   11. apr 2013 Hvad mener du lille solstråle?

• #111   11. apr 2013 Okay, IGEN påpeger jeg lige at jeg IKKE bare er gået hen til haven for at træne min hund. Men jeg kom forbi haven på min gå/trænings tur. Idet hunden flipper ud og gør at min hund reagere vælger jeg som altid at træne min hund til at slappe af selvom den anden hun flipper ud. Det tog ca 5 min at få det til at ske og vi havde den bedste tur resten af vejen hjem. Jeg gjorde ikke noget for at irritere, men fordi jeg er træt af at blive generet af hunde der tænder helt af fordi man går på fortovet.

• #112   11. apr 2013 Og det med at nogen mennesker synes det er okay at en hund gør i haven og ikke gør er så forskelligt og det respektere jeg. Hvis de ikke har noget imod deres hund gør af folk, så gør det vel heller ikke noget jeg træner min hund til at opføre sig som jeg synes den skal i sådan en situation og som er rarest for både mig og hende. Så hvis ejerne synes det er okay deres hund opføre sig tosset ved hækken, er der jo ingen skade sket smiley

• #113   11. apr 2013 Præcis, og i øvrigt kan de jo ikke forvente der ikke går nogle med en hund forbi deres hæk

• #115   11. apr 2013 Neej det kan man ikke smiley Der går da mennesker dagligt forbi herhjemme, og Misha kan se dem fra sofaen af. Men jeg gider ikke høre på hendes konstante gøen. Nu giver hun et VOV og så er det det. Og hvis hun bliver ved får hun besked på at tie stille..

- Så det KAN lade sig gøre smiley

• #116   11. apr 2013 Jeg er også rummelig, men med Misha der trækker en hen af fortovet for at nå hunden, så må jeg indrømme at jeg føler mig en anelse presset smiley

• #117   11. apr 2013 Michelle -

Aha, du har da vist ikke fantasi til at forestille dig, at du snildt kan træne hunden i at ignorere andre hunde i haver UDEN at involvere .. tja, andre hunde i haver ?
    Beklager at jeg troede at du vidste hvad du taler om .. my bad.

Det er i virkeligheden såre simpelt - en "nej" eller "stop" kommando grundigt indlært og ta daaa .. så kan den bruges i alle situationer, og hvis hunden ellers har forstået at du mener nej og stop når du siger det - så behøver du ikke stå i 5 minutter eller mere, ude foran en gøende hund i en have.

Så dit "dooooh" er virkelig malplaceret og viser bare, hvor lidt du egentlig ved om træning af en hund .. morsomt smiley

• #118   11. apr 2013 Hvem Michelle skriver du sådan til

• #120   11. apr 2013 Natasja -

Du skriver :

<i>Ja, det irriterer jer grænselæst at jeres hunde begynder at skabe sig, når andre hunde går forbi.</i>

- og udstiller hermed igen-igen-igen din manglende evne til at nuancere lidt i din opfattelse / udtalese.

Nej ! Det irriterer mig ikke - hverken lidt, meget, grænseløst, ødelæggende eller andet - at mine hunde "begynder at skabe sig" (går ud fra at du mener gør .. for det er sådan set det, de gør) - når andre hunde går forbi deres have.
    Jeg er PISSE ligeglad - de må gø når der er hunde, der passerer alt det de lyster - hvis det bliver for meget .. altså, hvis de fortsætter når hunden <i>har</i> passeret, så kommer der et "så er det godt" eller lignende fra mig - og så slutter gøeriet.

Så nej - det er <i>ikke</i> en win-win .. for jeg er ikke i en situation, der irriterer mig .. hund passerer, mine hunde gør .. og ??

Og iøvrigt - bare sådan lige til generel info - jeg mener mig fuldt ud i stand til at se, om en person er ved at samle efterladenskaber op i en pose, om personen er ved at snøre sit snørebånd, om personen er ved at lyne sin jakke, om personen har tabt sin kasket i stormvejr og den ligger inde i min hæk, og personen er ved at fiske den ud igen .. eller om <i>personen træner med sin hund</i>

Tro mig på mit ord - det er faktisk ikke så svært at spotte .. og kan ovenstående eksempler genere eller provokere mig ? No way .. men en person, der træner hund ude foran min havelåge / hæk .. h*n kan, og bliver bedt om at gå videre.

• #121   11. apr 2013 Michelle D

Sorry - mit indlæg til "Michelle" er naturligvis til TS .. aka Michelle B.

• #122   11. apr 2013 Natasja -

Dit sjove indlæg har jeg vist allerede besvaret, eller hur ?

• #123   11. apr 2013 Ja nemlig lille solstråle, derfor kan træningen hvor hun skal ignorere hunde der tænder af heller ikke klares før jeg støder på situationen igen.

Haha Alfisten! smiley Håber du har fundet en voldgrav!

Martine jeg stopper for nu og ligger mig på sofaen! Jeg gider ikke bliver ved at gentage mig selv smiley Tossen takker af for nu.

• #124   11. apr 2013 Må lige give Alfisten ret og så takker jeg af! smiley Godnat og sov godt! smiley

• #127   11. apr 2013 Natasja -

Beklager at det er så svært for dig at forstå, at jeg ikke gider at folk står og provokerer mine hunde .. fedt, at du har det på en anden måde, men lige her, der vægter jeg hensynet til mine hunde højere, end folks eventuelle problemer med at forstå, at de ikke skal stå ude foran min hæk og træne deres hunde.

• #128   11. apr 2013 <i>Kunne vi af respekt for dem og mange andre evt. nuancere debatten så vi ikke sidestiller Martines maller der giver et bjæf når der kommer en forbipasserende med hunde der gør et kvarter når man smækker lidt hårdt med toiletbrættet hos naboen....</i>

Nej, lad os lade være med det !

Der er ikke noget værre end at bede folk om de grå nuancer og ikke diskutere alt i sort og hvidt .. ej heller bede dem om noget så simpelt, som at lade være med at <i>antage</i> at "sådan er det for alle !!!!"

Nej - det er da en åndssvag løsning ..

• #129   11. apr 2013 Og det er i hvert fald det jeg selv mener med at jeg synes det er fuldt ud okay at man tager sig tiden til at skabe kontakt til sin hund, øver en hurtig gang sit eller dæk når man er ude at gå tur

Dermed IKKE sagt at man kan bruge andres hunde som man vil "jeg skal socialiserer min hund så derfor lukker jeg den lige ind i din have bare lige fem minutter så kan den hygge sig med din hund" den går ikke... Men fordi jeg øver kontakt og kommandoer på min gåtur både når jeg går forbi dit hus og når jeg bare går ude på stierne kan jeg virkelig ikke se noget problem i.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#130   11. apr 2013 Har som Martine er inde på ikke noget imod at min hund gør.Min hund er en vagt hund og må gø hvis der kommer mennesker,hunde mm.Den er godt klar over modsat nogle andre hunde,at den ikke skal larme uden grund.

• #131   11. apr 2013 Natasja -

Nej, man træner dem vel for at opnå en form for resultat - så langt er jeg med.

Men - skal mine hunde være aktører i en trænings-session, så vil jeg rigtigt gerne informeres herom inden ... og have valget om jeg synes at mine hunde skal deltage eller ej.

Jeg kan ikke acceptere, at man ikke bare kan gå forbi en gøende hund i en have .. det har ikke noget at gøre med at jeg ikke kan stoppe mine hunde - det er i grunden kun Deva, der skal have et par ekstra kommandoer - det har noget at gøre med, at hvis man ønsker at provokere mine hunde, så må man også tage følgerne ..

Jeg driller ikke andre folks hunde i deres haver .. så de skal heller ikke drille mine.

• #132   11. apr 2013 Max -

Præcis !

Nonstop gøen gør mig SINDSSYG !!! Der er vel ikke meget, der er værre en vovvovvovvov .. 24/7 .. men at en hund siger til når der kommer nogen har jeg intet problem med.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#133   11. apr 2013 At træne hund foran et hus med en hund i haven er for mig ikke at tage hensyn.Længere er den ikke.

• #134   11. apr 2013 Det har intet at gøre med at drille. Det er jo slet slet ikke det at det går ud på.... Og hvis dine hunde føler sig drillet bare fordi der går nogle forbi så synes jeg det er ret vildt.... Så burde min snebold føle at hun bliver drillet konstant for her går mange folk , børn og hunde forbi.

• #135   11. apr 2013 <i>Jamen, Martine. problemet er jo at man driller bare ved at passere.!</i>

Sig mig, læser du overhovedet hvad jeg skriver ?

Mine hunde gør når en hund passerer - så stopper de igen. Det kommer mine hunde til at leve med, så tit er de jo ikke i haven alligevel.

Men - stiller en idiot sig op og træner på den anden side af hækken er det jo ikke mere noget der "bare lige" .. og så er det ikke iorden mere for mig.

Der er tonsvis af steder at træne hund - lige uden for en have med en hund i, er bare ikke et af stederne.

• #136   11. apr 2013 <i> Og hvis dine hunde føler sig drillet bare fordi der går nogle forbi så synes jeg det er ret vildt..</i>

Ja, det er nok lidt vildere at have en malinois og en corso, end det er med mange andre racer .. men hvad kan jeg bruge din mening til lige her ???

• #137   11. apr 2013 Hvad du kan bruge min menig til? Jamen er det for pokker ikke meninger og holdninger vi diskuterer :s ?

• #138   11. apr 2013 Bestemt - men at du synes det er "vildt" at mine hunde reagerer på andre hunde, der går forbi .. hvad skal jeg bruge det til ?

• #139   11. apr 2013 Fuldstændig enig med Natasja..

Det tager ski længere tid for min hund at sk*de end at udføre kommandoen sit, det må man måske hellere ikke udenfor andres huse......

Jeg kan slet ikke forstå den holdning men jaja sådan er det jo smiley

• #140   11. apr 2013 Prøv nu at forstå Natasja, før en af os dør .. at det er MIG, der ikke vil have at folk træner hunde ude på den anden side af hækken !

Jeg kan jo for filan ikke blive vred over, at folk skal samle hunde*bip* op, skal binde snørebånd, spørge om vej, give hjertemassage til en person, der er faldet om, skal skifte dæk på deres bil, sætte kæde på deres cykel, pudse næse, osv ..

Men jeg gider ikke, at de skal træne deres hunde ude foran min have.

• #141   11. apr 2013 Michelle D -

Jeg har forsøgt at forklare det - jeg kan desværre ikke forstå det for dig ...

• #142   11. apr 2013 Det beder jeg dig jo så bestemt heller ikke om, vel da smiley
    Og tror bestemt godt jeg forstår dig, er bare ikke enig med dig.

• #143   11. apr 2013 Natasja -

Jeg behøver ikke at være milliadær eller politiker for at få folk til at gå videre hvis de mener at de har retten til at træne hunde ude foran min hæk .. tro du bare roligt på det ..
    Og du <i>har</i> allerede en gang fortalt, at folk har lov til at gøre hvad de lyster på offentlig grund - jeg forstod det også godt første gang, så ingen grund til at gentage.

Jeg skriver så bare også - og det virker det som om at <i>du</i> ikke forstår, at vælger man at "gøre som man lyster" så må man jo også være klar til at tage konsekvenserne .. sådan er det jo.

Nej, jeg har forlængst fattet, at du ikke forstår hvorfor jeg kan blive så irriteret .. jeg fra min side har mindst ligeså svært ved at forstå, hvorfor det tilsyneladende er så vigtigt for dig, at få mig til at ændre holdning ?

• #144   11. apr 2013 Michelle - Og DET skal du dælme have lov til.

Jeg har ikke forsøgt at ændre din holdning - jeg har blot forklaret min.

• #145   11. apr 2013 <i>Og nu vil jeg gå ud for at "drille" samtlige hunde i byen.</i>

Du har virkelig ikke fattet hvad det er jeg skriver ..

• #146   11. apr 2013 Martine. Det siger jeg bestemt heller ikke du har smiley

• #147   11. apr 2013 Michelle - Bestemt har du ikke det, nej.

• #148   11. apr 2013 Skal du gøre sådan lidt halv grin med folk eller?

• #149   11. apr 2013 Michelle D -

Nej, det er helt oprigtigt ment.

At gøre grin med .. så ville jeg nok skrive noget i stil med det Natasja gør " nu vil jeg gå ud og drille samtlige hunde i byen " og krydre mine indlæg med en masse smiley smiley smiley

Jeg mener det når jeg skriver, at du på intet tidspunkt har påstået, at jeg har forsøgt at pådutte dig min mening.

• #150   11. apr 2013 Okay, fint smiley
    Jaja det har været en spændende tråd og jeg kan sagtens følge dig i at selvom at man er udenfor din havelåge så er det okay man skifter dæk hvis man er punkteret, puster næse hvis næsen løber, og samler høm høm op hvis det er det man skal.. Og at der er så meget plads i hele Danmark så hvorfor ikke finde et andet sted at træne sin hund i stedet for lige netop ved din havelåge - af hensyn til dine hunde ... Så vidt jeg har forstået er det det du mener, (og ikke kun med din havelåge men generelt ) ..

Men jeg kan bare ikke helt se hvad skade det gør at jeg lige øver kontakt med min hund i det jeg går forbi dine.... Det er jo ikke fordi jeg vil slå lejer udenfor an din have eller kommer der hver eneste dag..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#151   11. apr 2013 Der er mange ting man må.Derfor behøver man ikke at gøre det.Man kan godt have respekt for andres privat liv og ejendom i selv om man har retten på sin side.

• #152   11. apr 2013 Max - helt enig , og hvis tilfældet var sådan at jeg Boede tæt på Martine og hun sagde til mig at hun havde et problem med at jeg trænede udenfor an hendes hus, så kunne jeg ikke drømme om at blive ved, selvom jeg egentlig gerne måtte...

Lidt respekt skal man da have, selvom jeg ikke ville have det på sammme måde. smiley

• #153   12. apr 2013 Folk skal da være mere end velkomne til at træne vovse ude foran min hæk, hvis lige de har banket på og spurgt om mine hunde kan være med til at gø.
    Så er der ikke noget problem i det, men det andet er dælme ikke okay i min verden.

• #154   12. apr 2013 Rigtig gode indlæg Martine. Jeg er enig. Jeg har det helt på samme måde som dig.

• #155   12. apr 2013 <i>Men jeg kan virkelig ikke hidse mig op over denne debat, når den i bund og grund er så latterlig</i>

Så nu har du bestemt at den er "latterlig" ... men hvorfor så deltage ? Jeg ser mange tråde herinde, som jeg undrer mig over at folk kan hidse sig op over, så dem springer jeg over - de betyder ikke noget for mig, og jeg har ikke behovet for at komme ind og smide en masse sarkasme og en masse smiley´er og sige "se mig, hvor er jeg rummelig".

Jamen så har du endnu engang reduceret mig .. nu til "kællingeråberen" - for det går åbenbart helt ud over din fantasi, at man kan sige ting til folk på mange forskellige måder. En af dem er at råbe, og det er iflg dig så åbenbart den, jeg vælger at benytte mig af. Interessant at du har sådan et billede af mig ..

<i>Offentlig ejendom skal vi alle være på. Færdig, slut og basta.</i>

- skriver du ligeså fint og flot .. men det gælder åbenbart ikke så langt, at man kan tænke sig frem til, at når der står en hund og gør i en have, og den tydeligt bliver mere og mere ophidset over at du ikke går videre med din - så er det bare a-okay .. for fjolset, der ejer hunden, kunne jo bare have opdraget den lidt ?
    Selvom du ved, at du ved din blotte tilstedeværelse (din hunds) eskalerer en situation, som snildt kunne have være minimeret - hvis blot du ikke så stædigt holdt på din "alle skal have lov til at udfolde sig i offentligt rum sålænge de ikke overtræder loven" ret.
    Så er du måske typen, der hænger sig i det lovmæssige aspekt, og glemmer at se på det logiske ?

Jeg synes at det er fint at du gerne vil debattere uden "fnidder" som du kalder det - men kan du så ikke droppe din sarkasme og alle dine små smiley´er ? Du ved, gå foran med et godt eksempel på hvordan man skal forholde sig i en debat.

- og iøvrigt ret god pointe fra BATDOG - som du åbenbart helt har overset - der er vel herfra hvor jeg bor (i et almindeligt villakvarter) 5-6 meter over til det modsatte fortorv, så nok ikke den store forskel hvis hunden stod derovre og blev trænet.

• #156   12. apr 2013 <i>Ellers så kan Michelle lige pludselig heller ikke gå ned anden side vej for der er en sovende baby, næste vej er der en natarbejder, næste igen en syg kvinde, næste igen et irriteret barn, ja, forsætte selv listen.</i>

Hvordan du kan få det, at jeg siger at folk ikke skal medindrage mine hunde i deres opdragelse af deres egne og derfor altså lade være med at træne lige ude foran min hæk, til alt det der er mig en gåde??

• #158   12. apr 2013 Maj-Britt

smiley

• #159   12. apr 2013 Maj-Britt
    den var god..:-)

• #164   12. apr 2013 Har læst de fleste indlæg indtil nu og kan ikke forstå i stadig skriver ting som jeg overhovedet ikke har nævnt.. Det undre mig virkelig. Kan vi lige blive enige om jeg har skrevet MANGE gange efterhånden at jeg ikke gik hen til haven velvidende der sad en sur hund og ventede på at genere mig, men jeg kom forbi haven på en gå/trænings tur. Min hund skal lære at den ikke skal give lyd fordi en anden spasser af, det jeg mener med at jeg ''indrager hunden i min træning'' Er bare en måde at sige det på. For kan godt se at det er især dét som du Martine hænger dig gevaldigt meget i. Jeg gjorde det jeg normalt ville gøre, får ro og kontakt på min hund for ikke (JA MAJBRITT) Blive trukket videre af min gøende og KÆÆÆMPE STORE FARLIGE FB. Du Skriver selv Maj Britt at dine hunde IKKE skal svare igen. Det er det samme jeg arbejder hen mod med min hund. Men det kommer altså ikke bare fra den ene dag til den anden og det bliver ikke bedre hvis jeg skal smide vores træning væk, pga en hund bag en hæk har startet et påstyr, men jeg ikke må fastholde min træning, fordi det kan være til gene for nogen. Derfor gør jeg hvad jeg ville have gjort i ALLE andre lignenede situationer, IKKE bare fordi det var den her hund og jeg tænkte ''HA HA HAAAA, nu skal jeg satme irritere dig når du irritere mig'' imens jeg gnider mig i mine hænder... Hmmm, Det er IKKE sådan det fandt sted. Jeg gjorde det jeg ved hjælper på min hund. Så jeg i fremtiden bare kan få lynhurtigt ro på hende og fortsætte..

Og jeg gider ikke høre på ""Michelle vil bare gerne undgå at Misha ikke trækker hende hen af fortorvet.""

Er Misha ikke en fransk bulldog??'' - Mit svar dertil, JO det er en fransk bulldog.

Er ligeglad med om du kan gå med 100 hunde med en vægt på 100 kg og en barnevogn, mens du selv vejer 55 kg. Det ændre jeg ikke på at hvis min franske bliver hidsig nok over en skabekat bag en hæk, så KAN hun godt rive rundt i mig.. Dermed ikke sagt hun kan hive mig hele vejen hjem i et ryk!

Gider ikke gentage mig selv flere gange smiley Så det var sådan det var sket, så lad være med at skrive hvordan i mener det er sket, fordi i nok tror i selv har været det. Eller noget. smiley

Gode indslag Alfisten og Michelle D.

• #165   12. apr 2013 Du er vanvittig BATDOG. Pomsen var IKKE træt, men den forstod at vi ikke var væk i løbet af et sekund fordi den gøede.

• #167   12. apr 2013 Lille solstråle jeg vil også gerne selv bestemme hvordan min hund skal trænes. DERFOR går jeg ikke videre fordi en anden hund skaber sig. Jeg fastholder vores egen metode.

• #169   12. apr 2013 Må jeg spørger, med risiko for svaret allerede er i et af alle svarene, hvor tit går du forbi denne hund og hvor tit er det et problem med netop denne hund.

• #172   12. apr 2013 <i>Og Martine? Kategorier vælger man selv med sin opførsel. Hvis man skriver der bliver en konsekvens for at træne udenfor huset, så må man vel antage, at denne konsekvens er at tage kontakt til personen. Ellers så bliver det nok lettere svært at få folk til at fjerne sig.

Du skriver selv, at du gerne lukker hundene ud. Så vil jeg skisme hellere kaldes navne!</i>

Ja, jeg vil da tage kontakt til personen - det kan jo ikke helt undgås - hvordan denne kontakt udvikler sig, er da helt igennem afhængig af hvordan der fra den anden side responderes.

Jeg kan skrive side op og side ned af indlæg - og du har bare bestemt dig for, at alle mennesker skal have lov til at te sig som de lyster - INDEN for lovens rækkevidde - og deri er jeg bare ikke enig.

Du kommer nok aldrig til at forstå, hvorfor jeg synes det er OK at mine hunde gør når andre hunde passerer - jeg har forsøgt at forklare det, men det fiser ikke rigtigt ind, og jeg kan ikke se hvordan jeg skal forklare en "know-it-all" som dig hvordan tingene hænger sammen. Du er temmelig låst i dine holdninger efter min mening - og jeg er nok kommet dertil - har måske endda været der længe - at du nok måske bliver klogere når du får lidt alder ...

• #174   12. apr 2013 Michelle B -

Jeg synes det er herligt at konstatere, at du er 1000% ligeglad med andre hunde - og at det hele kun og udelukkende drejer sig om <i>dig</i> og din lille hund.

Egoistisk af H til - men du lyder til at kunne leve med det uden de helt store problemer.

Og seriøst - hvis du kan få <i>så</i> lang tid til at gå med at lære en hund noget så simpelt som at ignorere andre hunde, tror jeg at du bør overveje dine træningsmetoder - for de virker da helt tydeligt ikke efter hensigten.

Og ja - jeg synes også det er komisk, at en fb kan trække nogen som helst nogen steder hen .. beklager, men det synes jeg ..

• #175   12. apr 2013 Kan virkelig ikke se hvorfor man skal lukke sine hunde ud i hovedet på folk der træner i offentligt rum, og ikke prøver at generer nogen. Føler man sig meget generet, kan man sgu da bare sige "Hej, min hund stresser altså for voldsomt og jeg har ikke evnerne til at træne den til at lade være, vil du ikke være flink at træne din hund et andet sted?" og så er man ovre den...

Så svært burde det ikke være at bruge simpel kommunikation, fremfor at prøve at skræmme folk væk og opfører sig fuldkommen idiotisk og udsætte sine egne hunde for fare...

• #176   12. apr 2013 <i>Og så skal jeg lige høre: Hvis dine hunde nu var fuldstændig ligeglade med at andre hunde passerede, måtte folk så heller ikke træne på gaden?</i>

Hvis mine hunde var ligeglade med at andre hunde passerede ville det så være et problem, hvis hundene gjorde det ?
    Beklager, men jeg synes dit spørgsmål er lidt sært, og det viser igen, at jeg ikke rigtigt trænger igennem til dig.

<i>Martine: Jeg har faktisk skrevet mange gange, at hundene gerne må gø så længe at det ikke generer nogen.</i>

Du har indtil flere gange skrevet at gøende hunde i haver er generende .. så den der forstår jeg heller ikke ??

Natasja - jeg stopper den her med dig. Du forstår ganske enkelt ikke hvad jeg skriver - og hvorfor jeg ved det ? Pga den måde du skriver tilbage til mig på.

Jeg vedholder min ret til at bede folk om at gå videre hvis de provokerer mine hunde unødigt - jeg kunne aldrig drømme om, at stoppe op og begynde at træne mine egne hunde lige ude foran en gøende hund i en have.

Sådan har jeg det - og sådan synes jeg det er bedst at opføre sig.

• #177   12. apr 2013 Trust -

Tro mig - hundene bliver heller ikke brugt som løsning A ..

• #178   12. apr 2013 Men - hvorfor tror I iøvrigt at mine hunde ville komme til skade hvis jeg valgte at lukke dem ud ?
    Og hvorfor tror I, at de ville drøne i hovedet på den anden hund, der trænede derude ?

Jeg skriver at hvis Michelle B fiser rundt med sin FB ude foran min have for at lære den at ignorere andre hunde, så lukker jeg hundene ud til hende, hvis hun ikke går videre når jeg beder hende om det.
    Og hey ! - det er jo offfentligt område og vi skal alle sammen have lov til at være der .. basta og bum ..

Men det er måske noget andet så ???

• #179   12. apr 2013 Du forstår det virkelig ikke, gør du Natasja ...

Hvis mine hunde ikke gør af forbipasserende hunde er det fordi <i>jeg</i> siger at de skal lade være. Jeg kontrollerer med andre ord at de skal holde mund.

Og så mener du at det er helt a-okay, at andre hunde bare skal træne på den anden side af deres hæk - for nu har de jo lært, at de ikke skal reagere ?

Mine hunde har FRI når de er i haven - de bliver trænet semi-seriøst i mange timer, mange gange om ugen - når de er hjemme er ALT tilladt og sålænge de af sig selv kan indskrænke sig til at sige vov når den forbipasserende hund er i syne, skal de dælme da også have lov til det.

Fair nok, at du mener at man skal sætte sig så meget på sine hunde og kontrollere samtlig deres adfærd - sådan foregår det ikke her i huset og kommer heller aldrig til det.

Jeg har hunde for <i>deres</i> (og min) skyld - ikke fordi nogle tomhjernede hundeejere mener at de har ret til at stå lige på den anden side af min hæk og træne deres uopdragede hunde ...

• #180   12. apr 2013 Gider ikke skrive mere til dig Martine, du er uden for rækkevidde og du læser hvad du vil læse jeg slutter min ''debat'' med dig lige nu og her, for det der var ikke på sin plads og det gider jeg ikke høre på. Hyg dig.

Lotte K. Det er første gang jeg har mødt hunden, den var ikke ude i haven på vej ned i byen. Det er ikke tit man ser en hund gå amok i en have, ikke på de ture jeg går. Men når jeg så gør, så gør jeg alt hvad jeg kan for at min hund opføre sig pænt.

• #181   12. apr 2013 Hmm så er det lige jeg tænker.
    Martine. Hvorfor ville du blive irriteret, hvis nogle står og træner deres hund ude foran din matrikel?
    Du har skrevet flere gange, at dine må gerne gø og bede andre om at skride.
    Jamen hvorfor så ikke lade dem træne og lade dine gø??

• #182   12. apr 2013 Man skal bare ha fransk bulldogs , de gør ik ;p

• #183   12. apr 2013 TR jeg vælger også IKKE at kommentere på det du skriver.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#184   12. apr 2013 Jeg tror at jeg vil til at lufte min hund uden for min nabo.Samle op efter den gider jeg ikke,for det har jeg ikke pligt til.Forstå at han/hun bliver sur kan jeg ikke,for jeg har jo ret til det.Man kan vælge kun at tænke på sig selv og være ligeglad med andre.

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvis folk syntes at det er for meget med en hund der larmer når man går forbi,kan syntes at det er en rigtig god ide at begynde at træne deres hund lige foran.Noget andet er at hvis hunden er usikker så er det for mig at se en rigtig dårlig træning,at stå med en angst hund der ikke kan komme væk.

• #185   12. apr 2013 Staffordshire -

<i>Martine. Hvorfor ville du blive irriteret, hvis nogle står og træner deres hund ude foran din matrikel?
    Du har skrevet flere gange, at dine må gerne gø og bede andre om at skride.
    Jamen hvorfor så ikke lade dem træne og lade dine gø??</i>

Jeg har mindst ligeså mange gange skrevet, at jeg IKKE vil have vedvarende gøen og at jeg - hvis en af dem ikke stopper selv, når den forbipasserende hund er ude af syne - siger "stop så" til min egen hund.

Hvorfor at jeg skal ud i den konflikt / hvorfor jeg skal lære mine hunde at holde mund når de ser andre hunde på den anden side af hækken kan jeg ikke se formålet i.
    Som før skrevet - de bliver trænet temmeligt meget de fleste af ugens dage - de skal have fri når de er hjemme, mao "alt" er tilladt her .. også at gø af en forbipasserende hund.
    Men ikke at stå og lave vedvarende standhals fordi en idiot ikke kan finde ud af at tage hensyn, men mener, at min hæk er supersej at træne op af.

Derfor ...

• #186   12. apr 2013 <i>Jeg er måske fattesvag, men du spørger om folks mening...at det så kun er de meninger, der stryger dig og din hund med hårene der gælder, kunne du måske have oplyst om i dit startindlæg? :o)</i>

Det havde gjort tingene en anelse nemmere, ja smiley

Men her er vi nok igen-igen-igen ude i at "enten er du enig med mig i at jeg er fantastisk, eller også gider jeg ikke høre på dig" ..

En meget brugt, men også helt og aldeles uanvendelig, metode af en del hundeejere ...

• #187   12. apr 2013 Michael -

Lige det der mht foder - så har du ret .. det andet .. naaah .. det tror jeg sq ikke på smiley

• #188   12. apr 2013 Hmm .. smiley

• #189   12. apr 2013 Ej hvor er den her tråd ved at blive noget værre mudderkast, stop dog venligst lige med det -.-

• #190   12. apr 2013 Gider ikke svare pga den måde i skriver tingene. For mig kan vi blive enige om at være uenige, det er helt fint med mig. I behøver skam ikke have samme mening og gå ud og gøre det samme. Men når i gang på gang skriver nedladende, unødvendige ting, som lyder til at være mere personligt end om startindlægget, så gider jeg ikke bruge min tid på det for at være ærlig. I må bestemt gerne have en anden mening end min, men jeg gider ikke hånes og kaldes det ene og det andet fordi jeg vælger at træne min hund som alle andre vælger at træne deres, DOG på forskellige måder. Og at jeg skal kigge mig om efter andre trænings metoder, at det er ufatteligt jeg ikke engang kan lære min hund dit og dat. Jeg tror du ikke har et problem med dine hunde gør Martine, fordi du simpelthen ikke kan få dem til at lade være, skal jeg skrive det? Og DU Michael du er noget så dobbeltmoralsk, DU ved bedst om disse ting, hvis ikke folk er enige i det så er de uvidende? Sidder da ikke og hagler jer. Jeg har forklaret hvordan det skete, at i så vælger at forstå det på en anden måde og skrive mærkelige kommentare om mig og min hund, det kan og vil jeg ikke buge min tid på at forstå eller svare på. DERFOR.

Men ja da, ALT handler og miiiiiiig mig mig mig mig! smiley

NEJ, alt handler tilsyneladende om dig Martine smiley Er der nogen der lyder til at være egoist af H til og uansvarlig, er det da vidst dig.

• #191   12. apr 2013 Lige mine ord Michelle D.

• #192   12. apr 2013 Jeg gjorde INTET af det jeg gjorde for at irritere nogen, jeg stod ikke og nød godbidder og en lille sandwich med min hund udenfor hækken. Og jeg er helt sikker på at hunden ikke led overlast smiley

• #194   12. apr 2013 <i>NEJ, alt handler tilsyneladende om dig Martine Er der nogen der lyder til at være egoist af H til og uansvarlig, er det da vidst dig.</i>

Jamen det har du da helt sikkert ret i - set udfra din underlige logik.

Hvad med at kommentere lidt på TR´s indlæg .. de er skam relevante nok, hvis du læser efter.

• #196   12. apr 2013 <i>Michelle B......" hunden gøede længe, på grund af at vi blev der...men nægtede simpelthen at gå min vej når de ikke ville få hunden til at stoppe"...

Nej da...du gjorde det da absolut ikke for at irritere nogen.....

Og jo..du stod og: "gav hende godbidder og kælede for hende"..det er såmænd dine egne ord, og ikke andres...

Og kan da i øvrigt godt se, at det vil være tuuuusinde gange for besværligt, at snakke med de omkringliggende hundeejere, om de havde lyst til at indgå i din træning, og ikke bare tage det som en selvfølge...suk!</i>

Denne her får du lige en thumbs up for smiley

• #197   12. apr 2013 Isabelle

Der er forskellige måder folk reagerer på - den du der beskriver lyder ikke helt sund.

Og fair nok, at du synes det er OK at folk vælger at indlemme dine hunde i deres træningsprogram - jeg gør ikke, og sådan er vi jo forskellige.

• #198   12. apr 2013 Det er for det første ikke mig der startede med at blive personlig. Og hvor ser du jeg nævner dig BATDOG?

TR. Ja jeg synes det er længe at en hund gør, når den gør fra jeg kommer op på siden af hækken og går på fortovet. I siger selv en hund siger ''kom væk, det er mig der bor her'' Derfor skriver jeg, at jeg ikke stopper min træning af min hund, af den grund. Der var en hund før pomsen, hvor den var på den anden side, der gjorde jeg nøjagtigt det samme før jeg gik videre. Så det er jo ikke bare fordi jeg synes det er morsomt. Jeg giver godbidder, fordi det er en måde at rose hunden når den gør noget rigtigt (som også mange andre på hg gør) Kæler min hund igen som en slags ros. Dermed ikke ment at vi laver picnic på fortovet og rigtig hygge kæler?

Og ja det ville været ret besværligt at snakke med ALLE hundeejere med gøende hunde i haven, i Svenstrup vi kunne træffe komme forbi på vores gå ture? Som sagt planlægger jeg ikke at gå forbi alle gøende hunde inden vi går vores tur. Det var et tilfælde og som skrevet før har jeg aldrig set hunden før og den var der heller ikke idag. Jeg mener ikke at en hund skal stå og galpe af alle forbi passerende, derfor at jeg ikke vil gå min vej, midt i en træning. Hvis de (ejerne) synes det er træls med en hund der står og gør i haven, må de jo gøre noget ved det. Ikke deres problem min hund ikke helt har forstået man skal gå rolig forbi en have med en hidsig hund, ikke mit problem de har en hund der gør i haven.

Men imorgen så tager jeg turen rundt i hele Svenstrup, og Godthåb med, og spørge om jeg må træne med deres hunde. Og for efter tiden hvis jeg møder en hund i en have der bare gør og gør og gør, så skynder jeg mig og gå langt væk med min hund.. Og ikke flere godbidder ved andres grunde, det tager også for lang tid og ingen klap og kæl på turen smiley Og jeg LOVER DIG Martine, jeg kommer ikke forbi din grund og driller dig eller dine hunde smiley

Er alle så glade? smiley Eller er der nogen jeg har overset?

• #199   12. apr 2013 ''Og undskyld, men hvis jeres opførsel er at blive voksen, så satser jeg på at være dum, ung og uvidende til hver en tid.!''

Denne får du lige en thumbs up for smiley ;) smiley

• #200   12. apr 2013 Uden at havde læst alle indlæggende igennem, så ville jeg nu føle mig temmelig provokeret af en der brugte mine hunde som træning, som var i min have, uden i det mindste af havde gjort mig opmærksom på det først.
    Syntes ikke det er optimalt at gøre og ville hellere finde ud af en ordning med en som var med på ideen.
    Kunne aldrig finde på at begynde at træne foran en af mine naboers hus hvor deres hunde stod og gøede, for det er ikke kun generene for ejeren, men tænker også naboer der skal høre på at jeg absolut skal stå og fremprovokere et gø, for at mine hunde skal slappe af.

• #201   12. apr 2013 <i>Og undskyld, men hvis jeres opførsel er at blive voksen, så satser jeg på at være dum, ung og uvidende til hver en tid.!</i>

Vi har alle vores forcer - tillykke med, at du har fundet dine smiley

• #202   12. apr 2013 <i>Det er for det første ikke mig der startede med at blive personlig. Og hvor ser du jeg nævner dig BATDOG?</i>

her smiley

<b>Michelle B
    Online i dag kl. 12:21 Du er vanvittig BATDOG. Pomsen var IKKE træt, men den forstod at vi ikke var væk i løbet af et sekund fordi den gøede.</b>

Prøv at holde lidt styr på dine egne indlæg, ikk smiley

• #204   12. apr 2013 ***Og undskyld, men hvis jeres opførsel er at blive voksen, så satser jeg på at være dum, ung og uvidende til hver en tid.!

Vi har alle vores forcer - tillykke med, at du har fundet dine ***

Martine!!!!! Ikke mens jeg drikker cola !! LOL! smiley

• #205   12. apr 2013 smiley

• #207   12. apr 2013 Jeg er helt enig med Martine her, og jeg kan ikke se, at man skal nægte sin hund at være territorial (hvilket er ret naturlig), så længe hunden ikke står og galper længe efter hunden foran hækken er gået forbi..

Og jeg var også blevet irriteret, hvis én fremmed inddrog min hund i deres træning uden samtykke og fik gjort mine hunde frusterede ved at rende frem og tilbage på fortovet..
    Jovist er det et offentligt rum, men det er da tilladt at vise lidt hensyn.

Mener man, at det er den eneste måde at træne sin hund at være rolig på, så snak da med et par hundeejere, der har det fint med det..

• #208   12. apr 2013 Troede BATDOG snakkede om noget andet jeg havde skrevet. Vil ikke mene at vanvittig er personligt på lige fod med noget af alt det andet der er blevet skrevet til mig, men vi opfatter jo så forskelligt. I bliver ved med at læse hvad i vil og gider ikke bruge mere tid på det nu..

• #209   13. apr 2013 Er det kun mig, der synes det er meget lettere at lære sin hund, hvad den skal, end at forsøge at lære den, hvad den IKKE skal?
    Hvorfor ikke træne hunden i at opretholde uforstyrrelig kontakt til fører uanset stimuli, istedet for at udkæmpe udmattelseskampe foran andres matrikler?

• #211   14. apr 2013 Jeg accepterer ikke at mine hunde render langs hækken og gør, bare fordi nogen går eller cykler forbi. Men hvis jeg opdagede, de gør fordi en trunte tossene rundt derude og legede hundetræning som provokation for mine hunde. Så ville jeg venlig med bestemt bede hende om, at finde et andet sted at udføre hendes træning. Min tålmodighed er IKKE til den slags mennesker, og skal mine hunde ingå i andres træning, så laver man en aftale med mig om det inden.

• #212   15. apr 2013 Kim H - det er det jeg mener.... havde mig spurgt mig inden, havde det været en helt anden sag ...

• #213   16. apr 2013 Hold op hvor er i hårde ved TS.
    Bl.a en af de grunde JEG i hvert fald ikke starter tråde herinde mere, og finder rustningen frem når jeg har kommenteret.. ÆV!

• #214   16. apr 2013 Desuden holder jeg fuldstændig med dig Michelle B smiley
    Walther er også utrolig svær at gå med når en eller anden hund teer sig bag ved hækken, og der øver jeg ham også altid i at sætte sig ned, hvorefter han får en godbid. Det gør vi ved alle hække der udfordrer smiley
    Det kan godt være at hunden vil forsvare sit område, det vil Walther også når han er i haven. Men han ved også at det kan man gøre uden at gø, men bare være på vagt. Dét burde de tage at give sig i gast med, i stedet for at skrive så grimt til dig!
    Det er offentligt område, og det er deres hund der gøer. Det er deres problem, ikke dit. Og hvis du kan drage "gavn" af at hunden teer sig, så gør da det! smiley

• #215   17. apr 2013 Tjaeh, når mine hunde er i haven er de ikke under kommando, de har fri! Men så snart de er i line og udenfor matriklen, så er det en ganske anden snak.
    Og i den ganske almindelige grundlydighed, der trænes fra hvalpestadiet er der bl.a. kontaktøvelser der sørme bør fungere i enhver sitution, og man træner IKKE en ulydig hund med distraktioner før det hele er indlært på en fredelig uforstyrret plads. Så ved den nemlig, hvad der forventes af den og man behøver ikke genere andre hundeejere under sine bestræbelser på at få sin egen under kontrol.

• #216   17. apr 2013 Og mine hunde ville aldrig modtage godbidder for at reagere på gøende hunde bag hække, uanset om de sad, lå eller stod op.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#217   17. apr 2013 Alfisten.Jeg læser ingen steder at folk har noget imod at der bliver luftet hund omkring hvor de bor?.Fordi at du har andre regler er det vil ikke det samme som at jeg også skal have dem.Jeg har ikke noget problem med at min hund giver lyd hvis der kommer folk i nærheden af min grund.

• #218   17. apr 2013 Det er da ikke hip som hap..... der er da milevid forskel på, at vade forbi en have, eller bruge 5-10 minutter på at træne med vovsen op og ned af en hæk med en gøende hund......
    Right?

• #219   17. apr 2013 Jeg svare ikke folk som kalder mig alverdens ting og skriver grimt til mig. For det vil jeg ærlig talt ikke bruge min tid på. Jeg svare ikke når folk bliver ved med at skrive ting som der ikke er forgået, for hvorfor skulle jeg? Dem som ikke ønsker at holde sig til det der er sket, dem svare jeg ikke (og jeg gider ikke til at finde ALLE indlæg det er skrevet i)

Jeg vil ikke mene at jeg er blevet så personlig mod dig som du siger batdog, hvis du føler dig angrebet, beklager jeg. Du svare på alle ting, som ikke engang er skrevet direkte til dig, så du må jo føle dig truffen? Og jeg vil gerne svare lige præcis dig, for jeg kan se du føler dig meget uretfærdigt behandlet og jeg mener ikke jeg har behandlet dig uretfærdigt. Jeg skrev du er vanvittig (Det mener jeg nu ikke er personligt, sådan var det ikke ment i hvert fald) men det skrev jeg fordi du skrev dette -

''Hvis man med vilje står udenfor en hund sin altså bliver mere ophidset og altså grundlæggende påvirket af at man træner med sin egen hund, så inddrager man en andens hund uden samtykke. Ja, modsat fortov er ikke li iiige uden for hækken, men lsd lad id nu være realistiske, i et villakvarter kan det stadig være ret tæt på. Det er jo ikke ringvejen, der er tale om her.''

- '' Hvorledes går den anden hund noge ud af det, andet end at den bliver træt? Hvori består læringsmomentet? Nej, det et træning som kommer én ejer og hund til gode, mens den anden forbliver træningsrekvisut uden ejers accept''

Mener som sådan ikke at lige DU er vanvittig, måske mere det du skriver. For det lyder lidt som om du var der mere end mig smiley Stod der ikke med vilje, jeg var ikke gået derhen for at træne. Jeg kom forbi, min hund reagerede og jeg gjorde hvad der virker bedst for min hund. Det var ikke planlagt, men når muligheden byder sig for at lære min hund noget, så gør jeg det, uanset anden hund eller ej.. Det er der nogen der ikke forstår og fred være med det smiley Du kommentere på hvor langt der er over til det modsatte fortorv og mener at det ikke er langt, det ved du jo så ikke rigtig noget om? smiley Du fastslår, at pomsen bliver træt/udmattet what ever, jeg var der jeg så det og det blev den ikke smiley - Det jeg mener er vanvittigt er bare, at du får det til at lyde som om jeg intet ved, jeg var der ikke. Mens ''du ved alt, for du stod der faktisk'' smiley Vil ikke kalde den anden hund en træningsrekvisit. Den skabte sig, det reagerede min hund på og derfor irettesat jeg hende, som jeg altid gør og det virkede.

Du skriver også ''Men det r da ikke ok at inddrage andres hunde i din træning uden ejerens accept, ligegyldigt hvor meget deres adfærd irriterer lige dig?''

Jeg gjorde det ikke, bare fordi adfærden irritererede mig, jeg trænede min hund, fordi den reagerede på en adfærd som kom fra pomsen, og det vare uønskeligt af min hund, fra min side.. Så jeg gjorde det ikke, fordi jeg havde set mig ondt på pomsen? smiley

Og hvis det er overskriften der er så problematisk (for det er den der bliver skrevet bogstaveligt ud fra), så prøvede jeg bare at finde en ''sigende overskrift'' I stedet for bare at skrive ''øv bøv'' smiley

• #220   17. apr 2013 Og så vil jeg lige skrive til jer! At herhjemme stopper folk op med deres kaniner i snor lige uden for haven, Misha gør og får besked på at tie stille. Der kommer børn forbi osv. Misha gør og får igen besked på at tie stille og det er selvom hun har fri i haven!!

Så sent som igår legede Misha med min mors hund i haven. En pige der bor lige i nærheden går hen og stiller sig 30 cm fra hækken og kigger. Misha pisker en stemning op som altid, løber hen og spiller op. Jeg bad ikke Misha stoppe, for jeg ønskede at se hvad der skete, hvis jeg tiede stille. Og pigen må jo sådan set stå hvor hun vil og drikke sin juice. Pigen står bare og kigger på Misha stille og roligt og drikker en juice, efter Misha havde skabt sig og ikke fik noget ud af det, så daffede hun af og legede videre. Altså hun fattede, at hun ikke kunne ''skræmme'' nogen væk. smiley Og Misha blev altså ikke træt efter at hun havde gået i 5 min. smiley

• #221   17. apr 2013 batdog: Det er jo en kende svært at vide, når det er i min tråd? Har følt det var til mig, nu det var det jeg havde gjort og det var min tråd. Det beklager jeg da.

Jeg synes ikke der var så meget at svare dig på? Da jeg synes det var nogen underlige ting du skrev, når du ikke selv var der. Har svaret dig nu, så håber du finder det tilfreds stillende...

Jeg vil så sige, at af alle de ting der er blevet skrevet er det vidst mig der er blevet uretfærdigt behandlet/skrevet til og kaldt ting. Den sætning ''du er vanvittig'' smuttede, nok skrevet i harm over at der hele tiden er blevet skrevet ting der ikke har fundet sted. Og i heden gik det ud over dig. Undskylder gerne, det skulle ikke have været gået ud over dig. Men at det er skrevet om dig, som person synes jeg nu ikke. Og jeg synes stadig at jeg igennem tråden er blevet kaldt værre ting, som heller ikke har været på sin plads... Ikke at det retfærdiggøre noget.

Hvordan har jeg tabt bolden? Jeg har svaret så godt jeg har kunne på de ting jeg synes jeg skal svare på, jeg vil ikke gentage mig selv 1000 gange, derfor er der nogen der ikke er blevet svaret direkte, da spørgsmål og mening er fremgået i de mange andre indlæg. Der er nogen jeg vælger ikke at svare, pga deres måde at skrive til mig på, det synes jeg da er okay.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#222   18. apr 2013 Alfisten.Hvem skal bestemme om der bliver lavet en apport,rundering eller lign.Hvis det er ok at træne foran andres folks,have skal vi vil ikke til at bestemme hvad folk træner.Hvorfor ikke bare forsætte forbi i stedet for at hunden skal blive ved det der gør den urolig?

• #224   18. apr 2013 Isabelle: har prøvet flere ting og ser tit træningsforslaget herinde.. Det hjælper ikke at gå videre, og er Misha først urolig, kan man ikke gå stille og roligt videre smiley Ellers havde jeg da gjort det?

Michael, den gøede jo ikke mere af at vi var der, men til sidst kiggede den på os og gik stille og roligt af sig selv, ligesom Misha gjorde igår eller i forgårs (kan ikke lige huske hvad dag præcis)

• #226   18. apr 2013 Om Misha var i snor eller ej, ville ikke gøre anden forskel, end jeg ikke kunne få fat på hende igen. Så ville hun rende langs hækken og gø tilbage.. smiley Havde jeg bare kunne gå stille og roligt videre havde jeg gjort det. Men for Misha virker forskellige trænings metoder, til forskellige ting. Hvis vi møder en hund der kommer gående i snor, så skal jeg helst bare gå videre med hende, ellers hjælper intet. Med en hund bag en hæk som vi går lige ved siden af, er jeg nødt til at stoppe op og få kontakt og få hende til at slappe af, ellers fiser hun bare og rundt og spænder ben for mig..

Kommentér på:
Brugte gøende hund i en have som træning...

Annonce