{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Kaoz, den halvsnaldrede hund ! {{forumTopicSubject}}

Kaoz har epilepsi, og begyndte i sidste uge (fredag) at få Fenemal for det..

Lillehvalpen er stadig halvfuld, og jeg aftalte med dr dyr, at vi sætte dosen ned til 50mg om dagen, frem for de 2 gange 50mg..

Jeg skal så BARE dele pillerne... Og de er såååå små; ligner P-piller, hvis i lige kender str på dem..
- Har delt nogle stykker, og han kan allerede gå ned og få ½ til aften smiley

Han fik jo 50 mg i morges, men jeg synes at 1 uge på daller-ben er længe nok!

Virker han heller ikke på den lave dosis (både i bentøj og uden alfald), så har jeg hørt snak om en anden pille - Primidon, som (vist nok) omdanner sig til fenemal i kroppen, men kan gives i meget lavere dosis..

Det vil min dyrlæge sikkert godt være med til at eksperimentere med, Kaoz vil ikke være den første hund der evt får det smiley

Han er ellers ved godt mod og sikker nok på benene, men så har han sløve perioder, og han dingler.. Det synes jeg er uholdbart, og kan ikke få mig selv til at udsætte ham for de vanlige gåture, i frygt for at møde de løse hunde (vejret er jo SKØNT, så ud på tur med havehundene), han vælter jo for et godt ord... Stakkels lille dreng smiley

Hjælp mig med at håbe, at den lavere dosis vil virke.. Og ved du noget om Fenemal, så kan du måske svare på dette:

Pillerne fåes i 15mg, 50mg og 100mg.

Dyrlægen siger, at han gerne skal have 2 doser om dagen - morgen og aften.

Kunne det ikke være bedre, at give dem på 15mg? Så skal han bare have 3 i alt på 1 dag.
- Må man give større dose om aftenen feks? Altså 1 pille om morgenen, og 2 om aftenen?

Jeg ved ikke om dosis skal være ens både morgen og aften, det er kort sagt det mit spørgsmål lyder på smiley

Min lille hundehvalp... Tågeåge, som jeg håber vil trives bedre på en lavere dosis, og at det samtidig befrier ham for de dumme anfald!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaoz, den halvsnaldrede hund !
  • #2   11. apr 2013 Århh stakkels Kaoz smiley

    Kan ikke hjælpe dig med spørgsmålet..


  • #3   11. apr 2013 Nååår stakkels vaps da!

    Jeg kan desværre heller ikke hjælpe. Asta får godt nok fenemal, men hun er aldrig blevet påvirket af dem på den måde du beskriver. Der var et par dage med øget træthed og det var ligsom det.


  • #4   11. apr 2013 Ja det er så synd for ham... Det er også værre i dag end det har været de andre dage, også derfor jeg ringede og spurgte til dosis..
    Han tager SÅ godt imod medicin, han er sat til 1½ pille smertestillende feks, og får han det - så sover han i 8 timer og er døsig..
    - Så han får ½ smertestillende ved smerter..

    Narkose får han meget lav dosis, og han er en hel dag om at vågne..
    Så han tager supergodt i mod, så dosig virker nok noget høj for ham... måske?


  • #5   11. apr 2013 Det kunne godt tænkes, det er også meget forskelligt med mennesker.
    I 2009 blev jeg opereret i maven, jeg var så nervøs natten inden, så de gav mig 5 mg stesolid mener jeg (ihvertfald en meget lille dosis).. Da jeg om morgenen kom ned på operations stuen, var jeg så skæv at både læger og sygeplejesker morede sig kostelig over mig. Jeg skal ingen ting have for at gå omkuld..


  • #6   12. apr 2013 Jeg synes det lyder af meget - hvor meget vejer han?
    Vores får dem på 15 mg. og hun har ikke haft nær de bivirkninger du beskriver. Jeg ville helt sikkert forlange at få ham på 15 mg. - for ja! - de er umulige at dele. Desuden så svarer en 15 mg. pille til en hund på 5 kg. Når du så giver 50 mg. x 2 om morgenen, så svarer det til at hunden vejer omkring 30 kg.. ?

    Som jeg har forstået må man gerne give 2 piller om aftenen, og 1 om morgenen.
    - Det er i hvert fald en af de muligheder vi har haft under vores nedtrapning.

    Hvor gammel er din hund?


  • #7   12. apr 2013 Han er nu på ½ pille morgen (første dag, så har kun fået den ½) og ½ om aftenen; altså 50 mg pr dag..

    Han vejer knap 43 kg og er 8 år..



Kommentér på:
Kaoz, den halvsnaldrede hund !

Annonce