421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Dårlig vane eller? Dårlig vane eller?

Hej alle herinde! smiley

Har lige et spørgsmål..
Aslan er begyndt at ligge og "hyggetygge" i sit ben -lige ovenover der hvor den bagerste "trædepude" eller hvad det hedder er.
Det er ikke på den måde som han bider hvis det klør eller andet.. Det ligner bare gumlen som han fek.s også gør på nogen af hans bamser? Han gør det KUN når han slapper af eller skal til at sove.
Han virker ikke til at have ondt eller noget, har prøvet at trykke og bøje lige dér hvor han tygger men han viser ingen tegn på at det genere ham.
Skal det tjekkes eller kan det godt bare være fordi han syntes det er hyggeligt? som sagt bider han jo ikke hårdt overhovedet..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig vane eller?
  • #1   12. apr 2013 Han rengør ikke bare sine trædepuder, eller pelsen imellem dem ? Det kan min bruge meget tid på, og hun hiver også skidtet ud da hun har meget pels mellem trædepuderne.

• #2   12. apr 2013 Nej for det er i "knæet" eller hvad man skal kalde det, og altid i højre ben af hvad jeg har lagt mærke til smiley men det undre mig bare at det kun er om aftnen han vasker og bider sig der :S

• #3   12. apr 2013 Altså, jeg ville tænke om der er noget der genererer ligesom hvis der er noget i vores knæer eller led der værker, eller vel som når man har gigt kunne jeg forestille mig, siger ikke han har gigt smiley men bare at man kan mærke det når man sætter sig og slapper af så værker leddene, jeg har selv haft samme tanke når min, hun slikker sig på forbenene men er nået frem til hun bare gør sig ren, da der ikke er forskel på de to ben. Jeg ville hvertfald være lidt obs p det, da det jo ikke er alt man kan se, eller ringe og høre dyrlægen af, da han jo kan have noget der genererer inde i benet, et opkald koster for det meste ikke noget smiley

• #4   12. apr 2013 Men hvis han ikke halte eller trækker p benet eller det er varmt er det sikkert bare en dårlig vane, selvom det lyder mærkeligt smiley Men hør dyrlægen af, eller hvis du alligevel skal have ham vaccineret så få det tjekket også .

• #5   12. apr 2013 Det kan være stress der udløser det. Hvis det er samme bevægelse, om og om igen, på samme sted.

• #6   12. apr 2013 Ja stress var også en god mulighed smiley

• #7   12. apr 2013 Stress ku det egentlig godt være.. Han virker desværre til at være en hund det bliver nemt stresset smiley han gør det især hvis han ligger og sover og en så kommer til at ramme ham blidt så han vågner.. Så bliver han sur og så er det han ligger og "babber" på sit ben.. Han halter ikke og reagere ikke ved tryk.. Hva hulen gør man hvis det er stress? Han bliver mentalt stimuleret en masse dagligt + 3 gåture og leg i haven.. Han stresser en del over vores 4 katte (som boede her længe før han gjorde) han starter til hundetræning den 4. Maj.. Kan.det muligvis hjælpe lidt med at dæmpe stressniveauet når han skal til at yde lidt ekstra end ellers?

• #8   12. apr 2013 Det kan være I skal skrue ned for legeniveauet med ham hvis I leger meget med ham også holde jer til gåturene, stress kan både komme af at de er over eller understimulerede, så du skal finde ud af hvad han kan være, han kan være overstimuleret fysisk sådan så I laver en masse med ham fysisk og han er i god form og det hele, men så samtidig er understimuleret psykisk, at han mangler at bruge sit hoved, prøv at skriv en helt normal hverdag ned, med alle de ting der stresser ham/får ham op at køre...

• #9   12. apr 2013 Hvad laver han hver dag af stimulering rent mentalt ? du skriver han bliver stimuleret mentalt masser af gange på dagen ...

• #10   12. apr 2013 Får han lov til at ligge og sove når han sover?
    Går i hen til ham hvis han ligger et sted?
    Får han ro til at sove længe, og nok?
    Mange hunde sover faktisk slet ikke nok, og har for afbrudt søvn.

Min hvalp havde en tendens til at kamme helt over, og efter jeg har flyttet hendes seng hen mellem en sofa og en væg hvor hun ligger helt uforstyrret, har det hjulpet. Hun fik simpelthen ikke lov til at sove uforstyrret, fordi der hele tiden skete noget hun skulle følge med i.

Hvordan stresser han over kattene?

• #11   12. apr 2013 Sandra; Det er ikke såå voldsomt der bliver leget med ham.. det er når vi alligevel er i haven eller sådan noget smiley Så måske 20-30 minutter dagligt.
    Mentalt der har han en aktivitetsbold, et aktivitets "rør" og en aktivitets karrusel som bliver brugt flittigt med lidt godbidder i smiley Og så bliver der også sådan lidt hist og her trænet lidt løst med standard øvelser så han ikke pludselig glemmer dem -altså sådan noget som Sit, dæk, på plads osv.
    Det er rigtig svært at skrive ned hvad der stresser ham for det er næsten alt! smiley På samtlige gåture stresser han op og gør af; hunde, biler, knallerter, trailere, cykler, lastbiler, barnevogne, børn der leger, katte, fugle og nogengange også bare hvis det er mennesker smiley Håber dog på at hundetræning vil hjælpe på det sidste, men har det virkelig skidt med at han stresser såda..

Petra, Janco og sokketyven Nala;
    Ja han får lov til at ligge og sove når han sover smiley Sommetider kommer vi dog til at vække ham fordi han har det med at ligge enten klods op af en i sofaen, eller lige under fødderne på en så hvis man rykker sig det mindste vågner han, men vi vækker ham ikke med vilje ihvertfald. Den kurv han har i stueetagen står væk fra os andre så han kan ligge helt og aldeles i fred -men han ligger sig alligevel så tæt på os som overhovedet muligt :S Om natten sover han dog på mit værelse på 1. sal i sin hundekurv, og der sover han så helt og aldeles igennem fra kl ca 22 til når han engang vågner (oftest ved 9-10 tiden) så dér burde han ihvertfald få sovet nok smiley
    Og vi går heller ikke hen til ham hvis han ligger et sted, han opsøger os selv hvis han vil nusses eller skal ud og tisse eller sådan noget, så når han vil passe sig selv får han også lov til det, men igen er han bare en hund der MEGET gerne vil være tæt på sine ejere, og det kan vi jo ikke rigtig forbyde ham smiley

Han spurter huset rundt efter dem (dog ikke på 1. sal -der er børnegitter for så han KUN kommer op når han skal sove om natten) de kan ikke engang få lov at være i fred på deres kradsebræt, og vi kan heller ikke nusse med dem uden af at han gør smiley

• #12   12. apr 2013 Min hund gør det der, når vi ikke har lavet nok med den.
    Det er en stressytring, det er hos os kedsomhed...

• #13   12. apr 2013 Det må næsten være fordi han ikke får det mentale han har brug for så smiley
    Jeg må tage at kigge lidt rundt på nettet og finde nogen hjerne-aktiviteter til ham så han kan få brugt sit hoved lidt, og så er der heller ikke så lang tid igen til han skal til træning, det er jo også mentalt smiley

• #14   12. apr 2013 Betina Sabinsky og Michelle Garnier har et samarbejde med at få hund og kat til at fungere sammen. Der har været en artikel i Dyrefondets blad, mener jeg det er. Du kan prøve at læse artiklen, og så ved jeg de har et "tilbud" til reduceret pris om en skype-session til hjælp.

Kommentér på:
Dårlig vane eller?

Annonce