27. nov 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 1.047
Hvornår gør man det bedste for sin hund ? {{forumTopicSubject}}
Først vil jeg gerne sige at jeg gerne vil frabede mig onde kommentarer da det ikke er det jeg har brug for lige nu, blot råd og vejledning.
Jeg ville engenligt bare høre om hvornår man gør det bedste for ens hund og ikke en selv?
Sagen er den jeg har Kenzo min elskede lille hund. Han er min øjesten og vil gå gennem ild og vand for ham!
Kenzo er en god hund, men lider desværre af separations angst og vil absolut ikke være alene, men fungere fint hvis der er andre hunde i nærheden og specielt én hund gør ham meget tryk ! Nemlig min svigermors hund Pepsi.
Pepsi er samme race som Kenzo og kun 2 måneder ældre og de har kendt hinanden hele deres liv.
Sagen er så den at jeg virkelig har overvejet om han skulle der hjem og bo ? For kan virkelig se hvordan de to nyder hinanden og hvordan Kenzo elsker at være der! Når han er blevet passet der i en weekend vil han dårlig nok med hjem igen.
Og tænker at det bedste for ham ville være, at være der?
Men samtidig kan jeg ikke finde ud af om jeg skal lade ham bo her sammen med os i stedet og måske altid føle sig utryg? For vi har ikke råd eller tid til endnu en hund og føler heller ikke helt jeg måske har nok viden til at afhjælpe hans problem - selvom vi har haft en adfærds behandler inde over ham en del gange?
Så hvad er det bedste at gøre i sådan en situation ? At lade ham blive for min skyld eller lade ham komme der hjem og bo for hans skyld ?
Skal lige siges at det er noget jeg har gået og tænkt meget på den sidste stykke til og det gør mig virkelig i dårlig humør ikke at vide hvad det rette valg er uden bagefter at stå hvor folk ser ondt på mig for vil absolut ikke gøre noget for at skade ham ! han er min engel !
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.207
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 1.047
- Så jeg ville ikke være en dårlig hundeejer af at lade ham bo der i stedet ?
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
nov 2011
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Det er i mine øjne enormt flot at du er villig til at sætte vuffen først og lade ham flytte et sted hen hvor han på en måde har det bedre. Stor respekt til dig
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Vi havde, da jeg var barn, en omplaceringshund fra en af mine veninder, hvis familie skulle flytte til byen ig syntes det var synd at deres voksne hund skulle gå fra et frit liv på landet til et mere begrænset liv i byen.
De kom og "lånte" hende hver gang de var i området, og tog hende med på tur, trænede med hende e.l. De blev jo osse gerne nogen timer og var sammen med os, ligesom min veninde jo af og til blev og overnattede.
Hunden kunne fint finde ud af at de tog afsted osv. Hun var helt sikkert glad for at se dem, men mere sådan som ekstra velkomne gæster -hun var ikke ivrig for at komme med dem hjem eller noget, hun vidste tydeligvis godt at vi var hendes mennesker nu.
Så hvis du har det godt med at svigerfamilien overtager hunden (altså at de kan give den et godt hjem), og at du så "bare" kan komme og være hyggetante indimellem, så synes jeg da det kan være en helt fin løsning på problemet.
Det er self ikke det samme som at eje hunden, men det kan jo vise sig at være den perfekte løsning for både jer og hunden
nov 2011
1000 tak fordi jeg kan søge råd hos jer HG'er !
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.228
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.256
nov 2011
Hvornår gør man det bedste for sin hund ?