{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Brud på kontrakt? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er desværre kommet i den situation, at min tidligere tæve, som jeg havde solgt til en førtidspensionist, nu er blevet givet videre til en ny ejer.
Ham jeg solgte tæven til, fik hende i december, hvor der blev skrevet kontrakt på, at hvis han ikke længere ville have hende, skulle jeg kontaktes, og så skulle vi sammen finde ud af hvad der skulle ske med hende. Især fordi hun før jeg tog hende til mig, havde været kastebold mellem flere forskellige steder.
Jeg måtte desværre finde et nyt hjem til hende, af flere forskellige årsager, men der blev skrevet kontrakt, i håb om at sikre hendes fremtid.

Denne er desværre blevet brudt, da der klart og tydeligt står i kontrakten, at han ikke uden videre og slet ikke uden min godkendelse, må overdrage hunden til andre.
Jeg er simpelthen så sur, gal og ikke mindst frustreret over det.

Men mit spørgsmål er, hvad jeg nu kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brud på kontrakt?
  • #2   17. apr 2013 Civilt søgsmål er eneste vej - er jeg bange for.

  • #3   17. apr 2013 Hvad vil det sige med civilt søgsmål?
    Undskyld, spørger måske dumt, men der er bare nogle punkter jeg ikke har sat mig så meget ind i, da jeg ikke håbede det ville blive nødvendigt.

    Krumme: Hvad mener du med om der er bod i kontrakten?
    Pengene er jeg ligeglad med, vil egentlig allerhelst bare have lillepigen hjem igen, så jeg i det mindste kan sikre resten af hendes liv.


  • #4   17. apr 2013 Har du skrevet i kontrakten, hvad straffen skal være, hvis de bryder kontrakten. F.eks. en bod(bøde) på kr. xxx.

    Hvis ikke, så har du en dårlig sag.....


  • #5   17. apr 2013 Kirsten: Nej, det mener jeg ikke der står i den.
    Jeg har brugt en kontrakt jeg har fået tilsendt af dyrefondet.dk, men tjekker lige hvad der præcist står i den, når jeg kommer hjem.


  • Mutti
    Mutti Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #6   17. apr 2013 Der er intet at gøre..desværre... Min veninde har prøvet det og hun kunne intet gøre fordi det var "hjemmelavet" og mellem hende og ham der overtog hunden....

  • Mutti
    Mutti Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #7   17. apr 2013 Mener der skal være en advokat med inde over før man rigtig kan gøre noget ved det:)

  • #8   17. apr 2013 Det er en myte det med advokaten.
    En kontrakt er gældende når to parter har skrevet under på den.
    Handler man via klub, fx DKK, er der hjælp at hente fra juristerne.


  • Mutti
    Mutti Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #9   17. apr 2013 Malene: Det var det min veninde fik af vide:) Hun gik til politiet, advokater osv...alle sagde det samme....der var intet at gøre... kender også en der har prøvet det med hest:(

  • #10   17. apr 2013 Nej, det kan være en sej proces.
    Kontrakten er gældende, men civilt søgsmål ved retten er eneste mulighed for at håndhæve aftalen, hvis en af parterne bryder den. Ved at handle via klub og lave en bod, er man bedst sikret.


  • #12   17. apr 2013 Jeg ville nok tage en alvorlig snak med begge køberne inden jeg gjorde andet. Ny køber ved jo formentlig ikke hvad vedkommende har gjort.

  • #14   17. apr 2013 Først og fremmest, så mange tak for jeres svar.

    Malene: Jeg fandt først ud af det i mandags, da jeg opdagede at ham som jeg solgte hende til, havde slettet mig fra facebook, og slettet alle billeder osv af hende. Jeg skrev så til ham, men uden noget svar. Min mor kender så en af hans kammerater, så hun ringede og snakkede med ham, og fik at vide at Molly var blevet givet videre til hans eks. Jeg har efterfølgende prøvet at både ringe og skrive til ham, uden at kunne komme i kontakt med ham.
    Jeg har så fundet hans eks, som efter sigende skulle have Molly nu, og skrevet til hende på facebook, men hun svarer heller ikke, på trods af at hun læste min besked med det samme, kunne jeg se. Men eks'en ved godt at der er skrevet kontrakt på at Molly ikke måtte overdrages til andre.

    Krumme: Det der bekymrer mig, er at jeg ikke aner hvordan hun har det, hun er en yderst speciel hund, og er bange for at hun bliver sendt videre endnu engang, hvis de ikke får arbejdet på de ting som jeg blev lovet at ham den anden ville arbejde med.


  • #15   17. apr 2013 Hvis ny køber godt ved, at der er handlet ulovligt, så har du en god sag. For så er vi jo langt ude over "køb i god tro".
    Spørg den gratis retshjælp om hjælp i sagen. Så kan du få udformet et brev til ny køber, hvori du beder om at få hunden tilbage.


  • #16   17. apr 2013 Malene: Mange tak, det vil jeg prøve på.
    Men holder det på trods af at der ikke er noget på skrift om at den nye køber er informeret om det?


  • #17   17. apr 2013 Hvis man er et nogenlunde velfungerende menneske, så reagerer man på et brev udformet af en advokat, for at undgå problemer.
    Så ny køber burde reagere. Ellers er der kun retten tilbage, og det koster.


  • #18   17. apr 2013 Mange tak for hjælpen.
    Jeg må prøve at få fat i en af de gratis advokater, og så må jeg se hvad der sker.
    Jeg fortryder virkelig at jeg valgte at finde et nyt hjem til hende, havde aldrig troet det ville gå sådan. smiley
    Han virkede oprigtig glad og interesseret i starten, og han fik alt at vide om hende, både dårlige vaner, unoder osv osv. Og han sagde at det ikke var noget problem, for hans gamle hund var på samme måde. Så det skete der intet ved. smiley


  • #19   17. apr 2013 Det er smadder ærgerligt! Jeg håber du finder en god løsning sammen med ny køber.

  • Mutti
    Mutti Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #20   17. apr 2013 Boede eks'en og ham sammen da de overtog hunden? For hvis ja, kan jeg da ikke se noget problem i at han har valgt at give hende hunden??

  • #22   17. apr 2013 Malene: Ja, det er det virkelig. smiley

    Mutti: Nej, det gjorde de ikke. De var allerede gået fra hinanden på daværende tidspunkt.

    Søren: Tak for linket, men hun har desværre ikke tavle. smiley


Kommentér på:
Brud på kontrakt?

Annonce