28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.254
Kender i det når.. (hvalpe skruk) Kender i det når.. (hvalpe skruk)
Ja kender i det hvor man bare er så hvalp skruk, og savner så meget at have en hund i sit liv at man nærmest stiger sig blindt på budgettet for at finde et hul til at have hund?
Min gamle hund, som jeg havde sammen med min mor, blev aflivet sidste juni pga kræft. Og jeg har siden været enormt "ensom" og følt det var tomt. Nu er jeg så for 2 uger siden flyttet sammen med min kæreste igennem 2½ år og det er vildt dejligt, Meeeeen jeg føler stadig det samme tomme triste hul
det hjælper ikke at jeg pt. går hjemme, så jeg rigtig kan mærke savnet når min kæreste er afsted i skole.
Min kæreste vil også rigtig gerne have hund, og vi er faktisk helt enige og afklaret med alt omkring den. Det er bare de dumme penge der driller mig.
Jeg er på kontanthjælp og min kæreste på su. Vi bor i en 2 værelses lejlighed til 5000 kr i måneden. det vil sige vi har ca. 5000 måske lidt mere til os selv. Vi betaler ca 200 kr i måneden for vores boligindskudslån, men ellers har vi ikke noget gæld. (grunden til ca tal er fordi vi har boet her 14 dage, så ingen regninger endnu)
men jeg kan stadig ikke helt se hvor vi skal få plads til hunden i vores budget, ikke så meget som jeg ville ønske ihvertfald.
Jeg har en rigtig god opsparing (er lige blevet 18, så har fået min børne opsparing) og det har været min plan længe at den skulle bruges på min kommende hund. så jeg har til anskaffelse, alle tingene til den og faktisk tror jeg ikke det første år ville blive et problem, efter min beregninger. jeg er mere nervøs for om vi stadig har råd når min opsparing er væk. regner med min kæreste kommer på elevløn til sommer, men det er ikke sikkert.
Men vi køber selvfølgelig ikke en hund før vi ved 100% at vi har pengene til at have den.
Men hvor er jeg dog bare træt af det hele lige nu kan slet ikke se hvordan i andre gør det (jer der er på kontanthjlp eller su)
Jeg ved ikke om jeg ville noget med indlægget, det skulle bare ud. Men hvis nogle af jer har nogle gode ideer/råd så kom endelig med dem
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
Bare vent til det hele er faldet på plads for jer, så kan i bedre overskue det hele og så kan I overveje om der er økonomi til en hund..
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.254
Vi går aldrig i byen, køber sjælendt nyt tøj og sådan, så at der ikke er så meget til os selv er vi helt indstillet på..
vi må heldigvis gerne have hund her, så vi skal ikke flytte for det
Men kan godt forstå dig lotte, der er bare ikke noget som en hund, og uanset hvor sød en kat er, så er det bare ikke en hund. men jeg har også tænkt tanken, men min kæreste vil heldigvis ikke have kat, så jeg venter på at kunne få den hund jeg har drømt om.
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 433
nov 2012
Nina og polly: det lyder da godt
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Vi er to herhjemme på SU
Bruger nok 500 kr. i alt på mine to hunde om måneden, her er taget mad, årlig vaccine, forsikring osv. med i,,,
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Men ja, bo der et halvt års tid så har i bedre overblik hvad lejligheden mm koster jer. Min kæreste og jeg indbetaler hver månede 375 kr til en Joey konto, som inkludere mad, godbidder, forsikring og dyrlæge opsparing.
En helt anden ting er, må du gerne ha din opsparing mens du er på KH? Skal du ikke leve af den først? Ihvertfald, husk at undersøge reglerne. Det ville være surt for dig, at skulle betale en masse penge tilbage! ;-(
apr 2009
Mht. at være hvalpeskruk så har Lilo fået 2 hvalpe som blev 2 uger igår, så jeg får stillet mit behov derigennem
nov 2012
man må have op til 10.000 kr i opsparing, og de kan se bort fra mere når det er børneopsparing, de skal jo bare have papirene når man ansøger, så ja må godt have en opsparing
nov 2012
apr 2009
Og de har Liiige fået øjne i mandags
Mht. opsparing ved kontanthjælp lærte jeg da noget nyt
nov 2012
men nu prøver vi lige et par måneder og se hvordan kontoen ser ud sidst på måneden, og hvad vi har betalt i faste udgifter.
apr 2009
Der er jo også forskel på om man har en stor hund eller en lille mht. maden
nov 2012
men der er jo også stor forskel på prisen på hunden i forhold til min opsparing, jo mindre den koster jo mere har jeg til senere. men jeg vil ikke spare på at få en sund og rask hvalp med sunde forældre
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Jeg vil hellere undvære mennesker end mine hunde....
nov 2012
men jeg har haft en depression i 2½ år, det bliver heldigvis bedre og bedre. Men selvom jeg gik til psykolog og jeg ved ikke hvad, var der intet der hjalp som min hund gjorde, nok også en af grundene til jeg har så svært ved at undvære det. Jeg knytter mig ekstremt meget til mine kæledyr.
Jeg kommer heller ikke ud og gå hvad jeg burde, men det er blevet lidt bedre efter jeg er flyttet sammen med min kæreste, for nu SKAL jeg ned og handle og vi er begyndt at gå lidt ture så vi kan vænne os til at gå igen, hvis/når der kommer hund igen. han har dog aldrig haft hund.
der er så meget positivt ved at have hund, og det hjælper så meget når man har en øv dag. man kommer meget mere ud, for det SKAL man jo når den er der. Man får en ven for livet som vil følge dig i tykt og tyndt og som vil gøre alt for at du er glad
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Diesel er dejlig hund, men dælme en dæmon af en kaliber, jeg aldrig havde forestillet mig...
Jeg elsker hvalpe, det er fantastisk det der sker på så kort tid, så kommer unghundetiden :/, kors jeg ville ønske jeg kunne bedøve hunden mens det står på, men heldigvis er det kun en overgang, før hunden bli'r voksen
nov 2012
Maj: jeg er også sikker på det ville hjælpe rigtig meget på min depression. Vi har nogle lidt dyre poster på budgettet, som f.eks. min kærestes kontaktlinser, og så tager jeg mellem 150-300 kr i måneden da min familie bor i esbjerg og vi bor i århus, så skal have til en tog billet, det er en dum post, men den er nødvendig
jeg har lige regnet lidt på det (så godt som jeg lige kan) vi har som budgettet er lige nu, 200 kr i måneden vi kan sætte af til hund, men det er udover min opsparing, og min opsparing skulle gerne kunne hjælpe en del, afhængig af hvor dyr hunden er selvf.
til februar hvor min kæreste ryger ud af en dum mobil aftale, kan vi lægge 200 til, så der altså er 400 til den om måneden.
Hvordan synes i det lyder? er det realistisk.. Vi går selvfølgelig ikke ud og køber en hund i morgen, vi vil stadig vente et par måneder, men rart at vide hvad i tænker.
Vi vil gerne have en chihuahua, så den kommer jo ikke til at spise så meget, men alt andet koster jo det samme som en stor hund.
apr 2009
- ansvar+sygeforsikring: ca. 1500 kr.
- Årlig vaccine og sundhedstjek: 650 kr.
- Foder (taget efter Royal Canin mini adult 8 kg. til 380 kr.) : 76 kr./måned (antaget det rækker til 5 måneder med en chi)
Allerede her er du oppe på ca. 255 kr. pr. måned! Så skal der legetøj, godbidder, tilbehør, træning/hvalpehold o. lign. overni hatten. Udover din opsparing selvfølgelig...
nov 2012
skal jeg bruge 525 kr i måneden. det ryger ned på 325 året efter. og det er selvfølgelig begge uden opsparing til akut dyrlæge.
Men med min opsparing kan jeg holde mig under 200 i måneden, hvis jeg betaler de store ting med den.
Det er jo ikke et problem fra februar for der har jeg 400 i månenden, og hvis min kæreste består hans skole om et par måneder, får vi minimum 500 kr mere i måneden at leve for
apr 2009
Det var også taget fra en tilfældig dyrlæge
Men synes at hvis du indtil videre kun har 200 kr. til rådighed om måneden så vent til I får flere penge, som det jo ser ud til.
Kender i det når.. (hvalpe skruk)