{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Kender I det.. {{forumTopicSubject}}

Hunde gider ikke høre, når man kalder.

Jeg står og kalder : ANTON ANTON anton.... KOM HER

Mumler : forbandet køter... AAAAAAAANTOOOOON ANTON

Og hunden vælger at sætte sig ca 50 meter væk, og bare glor på en smiley
Så prøver man igen : ANTON ANTON AAAAAAANTOOON... ANTON KOM SÅ HER

Efter 5 min stædigt kiggen på hinanden, vælger han endelig at lette numsen og trisse op til en i sådan et halvfladt tempo.

Hvordan reagere I så når hunden ENDELIG kommer ?


Kommentarer på:  Kender I det..
  • #1   23. nov 2016 Lige netop det der scenarie ville ikke ske hos mig smiley
    Zeven er teenager, så han ville SAGTENS kunne finde på det.
    Men jeg har en regel, der hedder "1, 2, konsekvens".

    Dvs. jeg kalder meget meget pænt én gang...
    Så kalder jeg meget meget pænt én gang mere (i tilfælde af, at han måske lige er optaget af noget spændende)
    Hvis han stadig ikke er kommet, så går jeg ud og henter ham.
    Stille og roligt, fordi jeg netop kommer afsted, INDEN jeg når ud i at blive hidsig, og mene han er en forbandet køter smiley smiley smiley
    Der ville jeg nok ellers nå ud efter ca. femte forsøg, og det gider jeg ikke smiley


  • #3   23. nov 2016 tja - hvis skælder ud - så kan du være forvisset om at han tager længere tid om det næste gang du kalder - ha ha smiley
    køb du nogen minifrikadeller I netto/fakta og så stik ham 1 eller 2 hver gang du kalder de næste 50 gange - så skal du se en hund der kommer fræsene smiley


  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #5   23. nov 2016 Jeg kalder aldrig på mine herhjemme

    På træningspladsen og han er løs ( ikke fri ved fod ) kan han godt finde på at gå hen mod en anden hund

    Jeg kalder hans navn 2 gange , hvis ingen reaktion siger jeg højt HEY , ved den lyd reagere han og kommer , bliver rost og får en godbid


  • #6   23. nov 2016 Gud, er jeg blevet pillet af John`s filter , hva har jeg gjort siden jeg fortjener den ære smiley smiley

    Nå... til sagen smiley Jeg har aldrig skældt Anton ud, eller været vred når han endelig kom, en anelse hæs måske, efter alt det råweri smiley
    Jeg siger med venlig lys stemme : nååå du kunne godt komme, dygtig vovse smiley Og kæler ham lidt inden vi går ind af døren.
    Skal jeg der i mod ned i haven og hente ham, siger jeg med lidt brysk stemme : du er dælme godt nok lidt af en knallert-hjerne smiley og tager ham op på armen og bære ham ind.


  • #7   23. nov 2016 ja kender det alt for godt, Mogens er retadetet ... lidt som når man beder banden om at sætte sig, så stiller han sig på bagben mens resten af gruppen sætter sig pænt smiley jeg tror bare han er sin egen sære lille ven, er dog begyndt at kalde ham momo når jeg indkalder ham og af den ene eller den anden grund virker det til at hjælpe smiley

  • #9   23. nov 2016 nogle gange bruger jeg et indkald der hedder "se her" til det er der NÆSTEN ALTID godbid ... så når jeg af og til kalder dem ind ved navn, og de ikke reagerer, så bruger jeg "se her" så kommer de, det kan så ske lige i den situation at der er der ikke en godbid i hånden ( men det er sjældent)....

  • #10   23. nov 2016 Jeg kan også kalde på Sascha en million gange uden reaktion. Måske kigger hun bare på mig. Men hvis jeg bare hvisker ordet "brød" så kommer hun løbende som om hun havde ild i måsen!
    Og så får hun selvfølgelig et stykke brød når hun kommer. Det er hendes yndlings. smiley

    Måske skal indkaldet genindlæres, evt med et andet ord. Fx brød. smiley


  • #12   23. nov 2016 Jeg kalder én gang. Er der ingen reaktion, henter jeg hunden.
    Skældud og gentagne kald giver bagslag.


  • #13   23. nov 2016 Baby kan godt finde på det... Så når ørene er lidt døve så bruger jeg "hov Baby, søge!" Og det virker hvergang!

  • #15   23. nov 2016 I haven fungerer det sådan her: jeg kalder én gang og forventer reaktion (hun er voksen), Kan jeg se, hun er langt væk, fløjter jeg som regel for at sikre mig, at hun har hørt mig, og kommer hun ikke ind, så lukker jeg døren, og går videre med det, jeg skal. Som regel står hun foran døren og kigger, næste gang jeg kommer forbi den smiley
    Det samme på ture: Går hun løs, og jeg kalder, og hun ikke kommer, så går jeg videre uden hende. (hun er kun løs steder, hvor det er sikkert at have en løs hund).

    Det startede med, da hun var lille og ikke altid gad at rejse sig, når vi skulle ud, så begyndte jeg at gå uden hende, hvis ikke hun kom. Så ja, hun kender resultatet af, at man ikke kommer, så bliver man efterladt, så hun kommer egentlig altid.

    Som dværgschnauzerejer må man forlige sig med deres fænomenale stædighed. Jeg har personligt tacklet den ved simpelthen at være mere stædig smiley


  • #17   23. nov 2016 A-S - den bruger jeg også, hvis jeg fx. kan se, at Zeven har lagt sig godt til rette ude i forhaven (de har ellers normalt kun adgang til baghaven)
    Så kalder jeg kun på ham én gang, og hvis der ikke er nogen reaktion, så går jeg bare ind i huset med de andre og lukker døren.
    Der går godt nok ikke mange minutter, før han så enten står ved hoveddøren, eller står og kigger bedende ind af ét af stue-vinduerne smiley

    Men jeg holder fast i, at hvis jeg kalder mere to gange, så er det faktisk, fordi jeg mener det. Og så må jeg ud og hente ham, hvis det ikke har virket...


  • #18   23. nov 2016 Jeg gør som Karina med min teen-age terrier. Med den slags hunde finder man også hurtigt ud af at det med nok så kækt at sige at indkald skal fungere uden godbidder ikke altid lader sig gøre i praksis smiley Min dober kommer som regel strygende, når jeg kalder at hun skal ind og hun behøves ikke en guf for at komme. Med lille Clinton forholder det sig en smule anderledes smiley Han har behov for at vide at det rent faktisk kan betale sig at komme drønende, når der kaldes. Ellers kan det han nu er igang være rigtig rigtig vigtigt i rigtig lang tid smiley

  • #19   23. nov 2016 Jeg tror jeg gør det rigtige, altså at stædigt blive ved med at kalde, og når han så kommer, at rose ham.
    Hvis jeg skal ud i godbider, kan det hurtigt blive sådan at han forventer det hver gang han skal komme ind, og det kan da vist blive mange i løbet af en dag smiley


  • #20   23. nov 2016 Giver dem en godbid og roser. De skal jo ville komme hen til mig i fremtiden, og hvis de forventer noget godt, så plejer de at komme hurtigere næste gang.

    Jeg kalder så også max tre gange, med et godt stykke tids mellemrum.


  • #21   23. nov 2016 TG: når du kalder og kalder og kalder uden at de kommer, så udvander du indkaldet, så det bliver dårligere og dårligere - de bliver mere og mere vant til at høre det og ignorere det. Så jeg ville skifte taktik, hvis jeg var dig smiley

  • #23   25. nov 2016 Jeg kalder på Exotic 1 gang (for det meste) og selvom jeg kan høre at hun kommer jordene rundt om hjørnet får jeg altid et chok smiley

  • #24   25. nov 2016 1. chili - virker 20%
    2. CHILI - virker 90%
    3. Jeg vender mig og går væk fra hende - virker altid smiley


  • #27   25. nov 2016 Hvis det sker, at hunden ikke kommer første gang jeg kalder, eller hvis den lige skal et eller andet på vejen, fortæller jeg (måske) hunden at den (måske) er dygtig når den kommer. Derefter sætter jeg hunden sådan ca derhen hvor den var da jeg kaldte på den, går tilbage til sådan ca der hvor jeg var og prøver igen.
    Kommer hunden direkte mod mig i fuld fart belønner jeg den. Gør den ikke skynder jeg mig, at få fat i kræet og overvejer hvordan jeg skal få lært den at komme når jeg kalder smiley

    Jeg forstår slet ikke hvordan indkaldet skal kunne opretholdes uden nogen form for belønning, hvorfor skulle hunden så komme?

    Jeg belønner ikke hver eneste gang hunden kommer med mine voksne hunde der godt kan, men jeg belønner ind i mellem for et godt indkald. Med en hund, som ikke kommer med det samme, ville jeg lave 100 sikre indkald med maks belønning.


  • #28   25. nov 2016 Åh kan forsikre om, at husky-drengene også får guf hver eneste gang de kommer på første indkald... Alt andet er utænkeligt med den race smiley

Kommentér på:
Kender I det..

Annonce