{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Mette S
Mette S
Tilmeldt:
18. apr 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Foder til aktiv hund {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg er ny her på hundegalleri og har haft hund i 2,5 år.
Jeg tænker at jeg nok kan få lidt hjælp herinde til foderjunglen.
Jeg har det meste af tiden fodret med kornfrit foder og søger fortsat at fodre med dette.
Min hund er en blanding mellem labrador og kleiner münsterländer. Han er 2,5 år gammel og vejer ca 22 kg. Han må ikke blive tyndere siger dyrlægen, han er dog en meget slank og muskuløs type med et højt aktivitets nivau.
Han fik som hvalp Hills, herefter skiftede jeg til Orijen - det fik han for blød mave af, så gik vi på N&D fra Farmina - det fungerede han ok på (skiftede egentlig pga prisen). Nu får han Wolfsblut - udgaven til aktive hunde....
Hvad siger jeres erfaringer jer - hvad mangler han for at få lidt mere sul på kroppen?? Eller hvilket mærke skal jeg evt. skifte over til??
Tak på forhånd
mvh Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til aktiv hund
  • #1   18. apr 2013 Nu kan man ikke sætte "finger på" hvad en blanding skal veje smiley

    Men kan du mærke hans ribben ved at kører hånden let hen over hans brystkasse?
    Umiddelbart synes jeg ikke han ser for tynd ud på billedet, men svært at bedømme smiley

    En münsterländer vejer jo ikke meget, og er en spinkel hund, så de 22 kg er måske meget fint smiley ?

    Bruger selv Essential til alle mine smiley
    Min Aussie for high energy der fra, men det er også fordi han taber sig hvis ikke han får det.


  • #2   18. apr 2013 Også Essential her. Stamina varianten er enormt lækker.

  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   18. apr 2013 Ja - man kan mærke hans ribben - let. Men han er jo fin muksuløs hen over ryg og bagparti - og det ville han vel begynde at tære på såfremt han ikke fik nok mad, eller??
    Baggrunden for at jeg skrev hans vægt var at han for et års tid siden vejede 24 kg og nu har tabt sig 2...Jeg forstår at man ikke bare kan sige hvor meget en sådan blandig skal veje...

    /Mette


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   18. apr 2013 Det skal han måske heller ikke - er selv bare lidt i tvivl. Og dyrlægen har sagt at han IKKE må blive tyndere - det må jeg nok bare holde øje med og forholde mig roligt indtil da smiley

  • #6   18. apr 2013 Det har været en kold vinter, kan være med til at hunden taber sig. Jeg måtte sætte Goofy op i mængde for at holde hans vægt og vi gik kun korte ture.

    Goofy er også til den tynde side og vi kæmper også med IKKE at tabe sig. han får 420 g. WB, guffer i store mængder og en sjat fløde eller lidt spæk på aftensmaden.

    Hvis du kan mærke ribbenene ved et let tryk under lidt fedt, og hans hofter ikke stikker ud, ville jeg ikke være bekymret. Blot opmærksom, som du er.


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   18. apr 2013 Tak Goofy - det med den kolde vinter havde jeg ikke tænkt på, men er jo meget relevant, for vi har stadig været på lange gå- og løbeture smiley
    Så måske "retter" han sig nu foråret er på vej

    /Mette


Kommentér på:
Foder til aktiv hund

Annonce