Kræsen og tynd hund... gode olier? Kræsen og tynd hund... gode olier?
Hej min hund fra november 12. spiser absolut ikke særligt godt.
Hun har været ved dyrlægen for blivet tjekket, og det skyldes hverken orm eller anden sygdomme. Hun er simpelthen bare MEGET kræsen.
Jeg er rigtig ked af det er sådan, specielt da hun slet ikke er færdig med at vokse.
Jeg fodre delvis med Royal Canin og delvis BARF.
Jeg har prøvet at lade det stå til hende hele tiden. Lade hende have muligheden et kvarter. ''sulte hende'' til hun blev sulten + Håndfodring. Det virker ikke, og tager en pille og spytter den ud igen.
Hun er glad og elsker at være aktiv, der er absolut ingen ændringer i hendes humør. Hun har bare aldrig været glad for mad.
Når hun endelig vil have lidt royal Canin er det blandet med leverpostej. Og når hun vil have lidt BARF er det primært kylling, som ikke er fedt kød, hun vil have.
Tænkte på om i kender nogle gode olier eller andet jeg kan komme i lever postejen`?
Hilsen en meget frustreret hundeejer.
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
De har mere eller mindre smags garanti, så du kan altid returnere hvis den ikke vil spise det...
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 61
Har i evt. en ide til nogle fede olier, jeg kan komme oven på pillerne?
feb 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Svar: 30
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Men generelt set er fedt jo ikke vejen frem, men proteiner.
Jeg har selv ejet en hund, der var ekstremt småtspisende og gav ham tørkost halv hvalpe halv voksenfoder for at få så meget næring i det lidt han spiste som muligt.
Jeg har intet imod at lokke en hund til at spise, men gør det kun, hvis hundens mave er tom, den har kvalme og gylper.
Kirsten herindefra har succes med at stimulere hundens jagtdrift i forbindelse med spisning. Det giver stor mening for mig og det havde jeg afprøvet, hvis jeg havde fået ideen dengang.
Ligeledes kan nogle hunde lokkes til at indtage føde hvis de generelt arbejder for det.
Men - i sidste ende er det jo hunden, der skal styre sin mad. Og er den slank men velfungerende, ikke gylper og har maverumlen, så regulerer den nok sit fødeindtag til perfektion selv.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Der er nogle hunde der bare ikke gider æde i en skål...
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 485
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Af en eller anden grund har jeg i hvert fald fået en hund der spiser i dag, og er glad for mad, og rent faktisk spiser op.
Hvor hun før hen ikke rigtig gad foderet, sultede sig selv osv.
Nogle gange er der noget i foderet hunden ikkek an lide, og så vælger de det også fra.
Jeg har i hvert fald fundet ud af at min ikke er særlig vild med korn især hvede, og det er egentligt meget godt, for det er ikke lige et foderprodukt hun har brug for.
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 61
Jeg været inde og læse om Orijen foder, og synes meget godt om det, så jeg har bestilt en pose hvalpe foder, der burde være hos mig mandag. Samt 2 l. lakse olie.
Nogle af jeg snakker om det med at arbejde for maden, hvilket jeg synes lyder super godt. Da hun elsker at lege, blive stillet for udfordringer og at bruge hjernen og næsen.
Har i nogle ideer til hvordan man gør?
Kræsen og tynd hund... gode olier?