1.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Foder til kræsen og tynd hund Foder til kræsen og tynd hund

Filippa er nu ca. 3½ måned. Hun er blandinger mellem store hunderacer.

Da vi fik hende fik vi start pakke med fra Olivers som hun var vandt til at få. Men hun rørte ikke sin mad i 4 dage. Så prøvede vi med Hills som hun spiser, men ikke særlig meget af. Vil tro der ryger en stor håndfuld ned per dag.

Hun er rimelig tynd, uden hun dog ser helt slem ud. Men man kan se ribben og rygrad.

Nogle der kan anbefale noget foder der er godt til kræsne og tynde hunde? Eller synes i bare jeg skal køre videre på Hills, som hun spiser, men bare ikke særlig meget af.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til kræsen og tynd hund
  • #1   16. sep 2009 Har du prøvet at bløde det op med lunken vand ? Evt. med lidt leverposteg.
    Eller blande vådfoder i ? (Specielt Ziwipeak)

Det duer her smiley

• #2   16. sep 2009 Spiste hun godt af Olivers hos opdrætter?

De fire dage uden tilgang til foderet kan jo være stress over at være taget væk hjemmefra.

Jeg tror, jeg ville starte med at tilbyde det igen.

Og så lige anbefale dig at kigge efter gruppen her på stedet, der præcis handler om småtspisende hunde :o)

• #3   16. sep 2009 Sabrina K - Har prøvet begge dele. Vand resulterede i hun stadig ikke spiste og leverpostegen slikkede hun bare af og lod tørfoderet være.

*CH* Tavlemafioso ! - Opdrætteren sagde hun ikke spiste særlig godt. Vi prøvede efter hun havde fået Hills i 2 uger at give hende Olivers igen. Men igen spiste hun ikke i to dage og så gav jeg hende Hills igen.

• #4   16. sep 2009 Har du overvejet BARF? Laila er også ekstremt kræsen, men BARF det ryger bare lige ned! Hun hopper og danser når jeg finder det frem og det har hun ALDRIG gjort med noget andet mad!

• #5   16. sep 2009 Annelise - hvor længe har du fodret med det ?
    Malou var nøjagtig lige sådan, indtil vi havde fodret med det i 3 mdr.
    så var det adr-mad smiley

• Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 31
    #6   16. sep 2009 Prøv at bløde foderet op med varmt vand og lad det stå nogle timer til det nærmest er en grød, og så bland noget tun fra dåse i. Det ska blandes rigtig godt så hun ikke bare kan ta tunen. Det virker på alle mine 18 hunde hvis de har en periode hvor de ikke vil spise.

• #7   16. sep 2009 Jørgen kombinationen af varmt vand og at lade det stå er ikke så godt - det kan godt give noget fordærvet mad.

Hvis man hælder varmt vand på, må det kun stå til det er svalet af - ikek flere timer :o)

• Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    maj 2009

#8   16. sep 2009 *CH* Tavlemafioso !
    Nu har jeg foderet mine hunde sådan de sidste 18 år,og har aldrig haft problemer med det. Maden bliver sat over kl 7.00 og jeg fodre ca. kl 16.00

• #9   16. sep 2009 Jørgen, det er jo fint.

Jeg vil blot ikke anbefale det til nogen.

Foderet er opløst efter højst 20 minutter - så der er alligevel ikke rigtig nogen grund til det.

• Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    maj 2009

#10   16. sep 2009 *CH* Tavlemafioso !
    Hvis du siger at det kun tar 20 min så er det nok rigtigt,når de kun er en portion. Jeg bruger 4 kilo hver dag og det ska stå noget mere end 20 min.
    Man kan også godt bruge koldt vand så ska det bare stå noget længere. Det der er vigtigt er bare at det bliver lidt grød agtigt så man kan blande tunen i,så hunden ikke kun tar tunen men bliver nød til også at ta maden.

• #11   16. sep 2009 Du skal prøve dåse foder fra hils der hedder A/D
    vi bruger det til kritiske syge dyr , dyr der har anorexi , dyr der har tabt sig efter sygdom operationer, fødsler mm
    næsten alle dyr kan lide det

• #12   16. sep 2009 lykke+ - Jeg er bare ikke meget for hun skal have dåsemad. Hvis hun tror hun kan få dåsemad hver gang hun lader sin tørfoder stå, kommer hun jo aldrig til at æde optimalt

• #14   16. sep 2009 nej nej men du skal blande det mose det rundt
    gi hende et par dage og begynd så at trappe ned på dåsefoder for at til sidst kun at gi tørfoder igen

bare et stille spørgsmål....
    har du overvejet hun måske har flækket en tand , eller en splindt fra et tyyeben/gren har kilet sig fast mellem tænderne
    at det er i munden problemet er
    det ser vi nogen gange i vores klinik

• #16   16. sep 2009 lykke+ - Har prøvet leverposteg, vand og dåsefoder til at mixe tørfoder, og lige lidt hjælper det. Jeg har faktisk lige i dag kigget i hendes mund. Selvfølgelig kan jeg ikke se tingene som en dyrlæge, men alt så fint ud. Hun spiser også alt andet end tørfoder smiley

malou C - Hun er lige blevet checket af dr. dyr for orm, og der var intet smiley

• #17   16. sep 2009 Jeg havde selv en meget kræsen hund, han rørte intet tørfoder. Jeg skiftede til barf, sikke en fornøjelse at se sin hund spise op på få min.

• #18   16. sep 2009 Sabrina K: Jamen det har jeg ikke gjort i mere end en måneds tid, men du gør mig bange!!!! smiley Kunne din pludselig ikke lide det?

Kommentér på:
Foder til kræsen og tynd hund

Annonce