{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Foder kræsen kat {{forumTopicSubject}}

Affødt af en anden tråd så vil jeg gerne høre jeres erfaringer mht. kattemad.

Vi har overtaget svigerfars kat.
En ældre dame som i hvert fald efter i dag vil være steriliseret, hvis hun ikke er det i forvejen. Vurderer til 7+ år uden at være gammel. Pæne tænder og slank og fin.

Hun fik hos svigerfar wishkat og de billige dåser efter hvad der lige blev købt af plejen. Og hun har været vandt til mad der bare stod i en stor fyldt skål.

Efter flytning ville hun ikke have med sit gamle foder at gøre ( vi forstår hende godt) men tilbød i starten det kendte. Hun spiste istedet af det nyre-diet foder vores ene anden kat skal have. Lidt ikke meget. For at få lidt i hende købte vi lidt forskelligt vådfoder hjem af go kvalitet. Der er ingen tvivl om hun ved hvad hun helst vil have. Og siden har hun været virkelig småtspisende mht. tørfoder.

Vi har i tørfoderet prøvet 2 smagsvarianter af tilsvarende ikke nyre-diet fra dyrlægen. Nope.
Vi har prøvet 2 typer kornfrit med 3 forskellige smag af andre mærker. Og hun vil bare ikke spise.
Sidst på dagen overgiver vi os og fodre med vådfoder hvor hun alt efter mærket sludre det i sig eller nipper det en smule.

Hvilke tørfodermærker har i prøvet som en kræsen kat ikke siger nej tak til. Og kan man handle kattefoder med smagsgarenti? Hvor længe bør man give en sådan indkøbt foder en chance?

Vi er slet ikke vandt til det dilemma. Vores to andre henholdsvis ædder til hun segner og spiser lystigt efter dagens udeeventyr. Også af kedelig diet foder.

Katten har boet her snart 6 uger og er ikke lukket ud endnu grundet vi vil være sikre på der ikke er riciko for killinger og så skal hun mærkes inden. Men hun er faldet godt til og er tryg i sine omgivelser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder kræsen kat
  • #1   6. jan 2021 Jeg ville prøve med Applaws, som kan købes i ret små poser. Eller Essentials. Sidstnævnte kan du i hvert få med smagsgaranti i både Maxi Zoo og hos dem selv.

    Jeg har erfaret at både katte og hunde er VILDE med Gourmet Gold vådfoder. Den med kylling er sådan en luftig pate, som alle vil hoppe på halen for. Bare i fald I vil variere vådfoderdelen lidt.


  • #3   6. jan 2021 Pia - fordi vi gerne vil give både og. Der er både noget økonomi og praktisk i det i forhold til opbevaring. Og så vil vi kunne bruge vådfoderet som belønningsmåltid.
    De andre får feks vådfoder når de kommer hjem. Den ligger fast. Når de har fået børstet tænder, tjekket øre, har fået piller eller andet i den dur.
    Der er det rart at have noget de værdsætter en tand højere end alm foder. smiley

    Gourmet Gold er et af de vådfoder vi har prøvet - det var hun også glad for bestemt. Vi har dog fundet noget som ikke er biprodukter og som er uden sukker. Og som hun også er vild med så ja der har vi egentlig ikke det store problem.
    Vådfoder glider ned især når det er pate smiley
    Bider i sovs så glider sovsen lidt bedre end bidderne smiley


  • #4   6. jan 2021 Men tak for info om applaws og essentials - dem må jeg ind og læse lidt om smiley

  • #5   6. jan 2021 Jeg bruger Gourmet Gold som den belønning, du omtaler. Det gjorde jeg også med katten, da den boede her en kort periode. Hun ville hellere spise Gourmet Gold end Applaws vådfoder, men når det er fuld af sukker og snask, giver det jo god mening smiley Bella får sine piller i det, og Dorit får (fik?) det i sin Kong, når jeg løber med Bella.



  • #6   6. jan 2021 A jeg kunne fint bruge det som netop supplement foder. Men ja pt er det jo netop kun vådfoderet vi kan få i den kat. Og i sådan et tilfælde så går vi uden om hvor der feks er sukker i smiley
    Det er også vigtig vi netop kan læse os frem til vådfoderet pt er fuldfoder med alle mineraler og vitaminer osv. og ikke bare er et tilskudsfoder smiley

    Men ja det er rart at læse lidt om folks erfaringer med forskellige mærker så håber folk vil byde ind ned evt. erfaringer smiley


  • #7   6. jan 2021 Jeg har altid carnilove large breed varianten hjemme, den er stensikker her, både hos de store og huskatten. Jeg har altid flere varianter hjemme, bla wildcat, essentials mv. Det er fint i perioder, men de går altid død i det, men førstnævnte skovler alle i sig.

  • #8   6. jan 2021 Vi bruger Essential og Maidu elsker det. Vådfoder Applaus, Porta 21 eller Aldis den billige. Der er faktisk virkelig meget kød i.

    profilbillede
  • #9   6. jan 2021 Vores får Select gold eller Henne Pet food. Skifter lidt.

  • #12   6. jan 2021 Hippie - jeps de er tjekket i narkose og er yndige smiley

    Ida - det er ikke Murphy der har nyrebøvl - det er vores anden kat, som også får vådfoder i to af dagens måltider.
    Og jeg mener selvfølgelig at jeg vælger at hælde vådfoderet op selv om jeg synes hun burde spise af tørfoderet også smiley

    Tak for jeres indput - dejligt med lidt ideer til hvad man kan gå efter.


  • #13   6. jan 2021 Yndige tænder smiley

  • #15   7. jan 2021 Mine hader Applaus. Purizon er en tand bedre. Helst vil de dog store foderpiller.

    Pt. får de Porta 21 Heaven blandet med lidt Concept for Life Maine Coon og anti-hairball. De spiser først Maine Coon pillerne.


Kommentér på:
Foder kræsen kat

Annonce