{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

e G
e G
Tilmeldt:
16. feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 116

Kræsen hund - foder !? {{forumTopicSubject}}

Min hund er skide kræsen og desværre også sart i maven.
Så vi har jo prøvet alle mulige sensitive varianter hundegoder.
Men han kan ikke så godt lige nogle af dem vi har prøvet, og så kan han godt finde på kun at spise hver 3. Dag.
Da han er til den spinkle side, er det ikke så godt ..

Så har i nogle tips til noget godt hundefoder til kræsne hunde, gerne med lidt sensitive maver :)?

Vi har prøvet
2 varianter fra bosh da han var hvalp
Pro plan lam og ris
Simpsons lam og ris (med meget kødindhold og det var den han mindst kunne lide)

Til gengæld elsker han vores svigerforældre's hund's mad, men det er desværre diæt mad, så det dur ikke. Det er fra Virbac, men ved ikke hvad smag det har ..

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræsen hund - foder !?
  • #1   25. sep 2015 Hvad mener du med, at han er "sart i maven"? Hvad er det, han ikke kan tåle?

    For ellers ville mit bud jo nok bare være, at få fat i en masse forskellige prøveposer på foder, som I kan stå inde for, og så lade ham smage? Der er også en del, der har smagsgaranti, hvor man kan levere foderet tilbage, og få sine penge igen, hvis hundene ikke kan lide det.


  • #2   25. sep 2015 *lide !
    Skod Tlf..


  • #3   25. sep 2015 Altså han har aldrig kunnet tåle snacks og 'menneskemad' , så brækkede han sig og fik tyndskid..
    Men gør han ikke længere, efter vi skiftede foder, nu kan han faktisk tåle alt.
    Så tror han er ved at vokse fra det smiley


  • #4   25. sep 2015 Min super småtspisende hund, som ikke nødvendigvis spiser samme døgn som maden bliver serveret er ret glad for dette foder... Som tilfældigvis også er til "sart mave"

    Prisen er 429 kr / 12 kg og hver 7. sæk er gratis

    http://arion-premium.dk/DK/Produkter/Arion%20Health%20(x9x)%20Care/Digestive%20Sensibility.aspx


  • #5   25. sep 2015 Jamen så vil mit bud da "bare" være at få fat i nogle prøveposer fra dyrehandlere og/eller dyrlægerne - og så finde ud af, hvad han bedst kan lide?

  • Steffen R
    Steffen R Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #6   25. sep 2015 Hvis du har en Maxizoo i nærheden kunne du prøve forskellige poser derfra. Syntes at have set, at de køre med smagsgaranti.

    Personligt har vi også forsøgt os frem. Jeg har altid købt kornfrit, men min hund er mere interesseret i det med korn, hun trives også langt bedre nu smiley

    Held og lykke med at finde det rette foder til bassen.


  • #7   25. sep 2015 Der er smagsgaranti på Arion uanset hvor det er købt.

  • #8   25. sep 2015 Jeg tænker I måske skal prøve kornfrit, kan være det er det, mavsen ikke er så glad for? smiley husk at lave foderskiftet gradvist over et par uger for at gøre det så nemt for maven som muligt smiley
    Et foder som de fleste hunde er syge med er Taste of the Wild med den smag med bøffel og Hjort smiley mener den hedder Prarie Canine smiley


  • #10   25. sep 2015 Ja, som de fleste skriver, så kan du få små prøveposer hos de fleste forhandlere.

    Min Lanka har meget nedsat appetit pga. dårlige nyrer. Der kører jeg med hjemmelavet mad, 6 forskellige slags diæt-vådfoder, og 5 forskellige slags diæt-tørfoder, for hele tiden at kunne friste hende, og få mad nok i hende smiley


  • #11   25. sep 2015 Hvis han kan lide og tåle det der Virbac hvorfor så ikke bare lade ham få det, måske kan han spise lidt mere end normal portionen og så holde vægt alligevel ... også specielt hvis det er noget han trives på ...

    ellers fodrede jeg BARF da min den ene havde en kræsen periode .... så gik jeg over til at kombi fodre tørt og råt, så måske du kan give ham det der han kan lide og så noget råt med lidt fedt% indimellem


  • #13   25. sep 2015 Jeg har også haft en småtspisende hund, hvor der kunne gå dage imellem at han spiste.

    Vi gjorde det, at vi købte kvalitetsfoder (dengang var det så Hill's der var på toppen) og blandede med hvalpefoder i samme mærke for at give hunden lidt mere energi.

    Hvis der var gået dage og han ikke havde spist med en masse tarmlyde og kvalme til følge, så lokkede jeg en smule mad i ham ved at give ham noget virkelig lækkert og uimodståeligt enten i foderet eller bare som guf.
    Det virkede oftest når vi var nået dertil.
    Store portioner kunne han slet slet ikke overskue, så det fik han ikke.

    Vidste jeg dengang hvad jeg ved nu om hunde og spisning, ville jeg have koblet byttedriftstimulering og fodring - men det anede jeg ikke noget om dengang.
    Det vil jeg bestemt anbefale at kigge på.

    Når det kommer til at finde det rette foder, så er det virkelig svært med en kræsen hund og det er ikke sikkert I finder noget som den kommer til at elske.
    Derfor vil jeg anbefale at kigge på, hvordan hunden fungerer i stedet og så lave de tricks, der nu skal til for at få hunden til at holde nogenlunde huld... Og ellers leve med en slank hund - det er heldigvis bare en vane.


  • #15   25. sep 2015 Har du overvejet at barfe ?
    De fleste hunde elsker det og det får som regel småt spisende hunde til at spise mere.
    Eller prøv et kvalitets tørfoder ned stort kødindhold, blandt andet sådan noget som Orijen, Acana mm


  • #16   25. sep 2015 Taste Of The Wild! smiley

  • #17   25. sep 2015 Har du prøvet Bosch Soft til sensible hunde ?
    Den er blød i bidderne a la frolic-konsistens.

    Den bruger jeg pt, da jeg har en hund der får ondt i maven af for hårdt foder, og han er megakræsen men elsker den der soft smiley

    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/bosch/adult/403814?gclid=Cj0KEQjw4ZOwBRDoxpjAvPXAl5MBEiQAEek_3uKxZKwy4zNHshUmeW06izxqfysD_Pumhqg4S-mCDlQaAjve8P8HAQ


  • #18   26. sep 2015 Tusind tak for svar smiley

  • #19   2. okt 2015 Endte med at købe Bosch soft+ med and og kartoffel! Og han ELSKER det!
    Han står ligefrem parat når vi spørger om skal have mad. Det helt underligt.

    Så tusind tak for svar, dejligt endelig at have fundet noget, han rent faktisk gider spise!
    Og så er der 60% rent kød i, fantastisk!


  • #20   2. okt 2015 Har egentlig godt lagt mærke til, at han godt kunne lide de der bløde piller, men det har sgu aldrig strejfet mig at købe det.. Skide smart smiley
    Så tak..

    Kender i tilfældigvis også noget godt kattefoder?
    Lige nu får de Pro plan kylling, fordi dyrlægen sagde det var godt 'allround' foder.
    Men hvis i nu kender noget der evt har mere rent kød i :)?


  • #21   2. okt 2015 Super at han godt kan lide det. Min kræsne dreng er også glad for det smiley

  • #22   2. okt 2015 Prøv Orijen eller Acana kattefoder - findes også til hund

  • #23   2. okt 2015 Taste of the Wild laver også kattefoder smiley

Kommentér på:
Kræsen hund - foder !?

Annonce