{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ''Desværre'' ingen stamtavle?
  • #1   19. apr 2013 Jeg undrer mig egentlig også.
    Får når man køber hunden, er man jo velvidende, at den ikke har tavle

    Den eneste grund jeg lige kan komme i tanke om, hvor man kan sige "desværre", er hvis man har købt hunden, og så har fået lyst senere hen, til at prøve at udstille osv..

    Mine to blandingshunde betyder fx alt for mig, men nu, 4 år efter, er jeg begyndt at få en lyst til at udstille.. men det kunne jeg jo ikke vide at jeg ville, for 4 år siden.


  • #2   19. apr 2013 Måske man (som mig) først er blevet helt klog på betydningen af stamtavlen efter køb af hunden, og fortryder at der i første omgang ikke blev lagt et grundigt arbejde i anskaffelsen af hunden? smiley
    Jeg vidste godt der fandtes stamtavler på hunde, men havde ikke forstået hvor vigtigt det er, så vi prioriterede ikke en tavle - det ville jeg til enhver tid gøre i dag.

    Derfor kunne det have været mig der skrev 'desværre' ingen stamtavle smiley (kan ikke huske om det står sådan ved Lady)


  • #3   19. apr 2013 Okay, jamen det forstår jeg godt. Kunne bare ikke forstå folk skrev ''desværre'' ingen tavle. For jeg tænkte det samme som du skriver Karina, man ved vel hunden ingen tavle har, så vil man have med må man jo købe med smiley

  • #4   19. apr 2013 Michelle

    netop. Ellers så skal det være fordi man er blevet snydt, og fået at vide hunden har tavle, men aldrig fået en osv..


  • #5   19. apr 2013 Ja, det var også min tanke. Ved bare ikke hvordan man skal blive sydt? Man venter vel ikke med at få/se stamtavlen efter man har købt hunden og har fået den hjem, eller hvad? smiley

  • #6   19. apr 2013 Michelle
    har ikke selv købt en hund med tavle, så ved ikke hvordan det præcis foregår.
    men mener, at opdrætteren skal indberette kuldet kort efter fødslen, og så laves der tavler. Men man får dem vel med, når man henter hvalpen


  • #7   19. apr 2013 Jeg har skam en god grund til at sige desværre uden stamtavle på vores smiley

    Vi anede ikke at en tavle havde så stor betydning i forsikringsøjemed smiley


  • #8   19. apr 2013 Michelle -
    Det kunne jo være nogle havde faket en stamtavle (:


  • #9   19. apr 2013 Ja nemlig Karina. Jeg er stødt på en med en EB som sagde de havde valgt stamtavlen fra fordi så var det for dyrt. Det var EB hvalpe til over 20.000 med tavle og uden kan jeg ikke lige huske hvad de gav for den, men det var mange penge.. Vil da heller ikke mene man bare kan vælge til og fra?

    Forstår sagtens det der med at man er blevet klogere, altså man har fundet ud af, at man ønsker tavle og man så sige ''desværre'' har min nuværende hund ikke tavle. Den er jeg helt med på smiley



  • #10   19. apr 2013 Michelle
    især med hunde, der kan have så mange arvelige sygdomme, er det da en klar fordel at kunne tjekke linjernes sundhed.

    Tror abre ikke altid at den "almindelige" dansker er klar over dette.


  • #11   19. apr 2013 Karina: Tror jeg heller ikke. Man ser jo mange der skriver ''stamtavlen er ikke vigtig da vi ikke vil udstille'' Det er jo ikke kun det man kan bruge den til. Men det kan man jo komme i tanke om senere, at det nok var smart nok med tavle og så tænke ØV.

  • #12   19. apr 2013 michelle
    nemlig. Tror også kennelklubberne, ville have gavn af, at lave noget kampagne om, at tavlen er meget mere end bare en mulighed for at udstille.


  • #13   19. apr 2013 Det tror jeg også er en god idé, for det er ikke bare udstilling. Da jeg købte vidste jeg ikke om jeg ville udstille. Jeg vidste at Misha nok ikke var den der kom længst på en udstilling, men det kunne være sjovt at prøve. For jeg kan godt lide at komme til udstilling, men har altid være ved SBT'erne, da det er det min mor har og det er hende jeg er med!

    Men derfor vil jeg stadig kun have med tavle, for det er jo ikke kun udstilling den kan bruges til. Men evt som førstegangs hunde køber bliver man nok klogere, sådan var det også da jeg boede hjemme og vi købte hund. smiley Så det er måske der den ligger med ''desværre'' ingen tavle. smiley


  • #14   19. apr 2013 jeg dummede mig sidste år, så tavlerne måtte eftersendes p.gr.af s.ferie i D.R.U. der var køberne meget forstående og tillidsfulde, ingen af de tre var nervøse for om den kom, alt gik også fint.....så det kan jo ske tavlen ikke kommer med, men de fik jo også kontrakten.....

  • #15   19. apr 2013 Ja okay familien rødtop. Heldigt de ikke var nervøse for om de fik dem. Men ja, en kontrakt er altid god!

  • #16   19. apr 2013 Kim S, hvad mener du med at stamtavlen har betydning i forsikringsøjemed?

    Hvad skulle det være for en forsikring, hvor det spiller en rolle??


  • #17   19. apr 2013 Der er også en del opdrættere, der laver den der... ''jamen det koster liiige 1.000 kr. (eller hvad de nu tager) ekstra, hvis du vil have stamtavle, som baaare er nogle papirer''
    Tavlen følger hvalpen/kuldet - der er mange, der bliver snydt. Og de kan jo så bagefter sige, at de ''desværre ikke har stamtavle'', fordi de ikke gad betale for et stykke papir. Og der kan man så undres...


  • #18   19. apr 2013 Det betyder vel, at man efter købet, har fortrudt at man valgte uden tavle?

    Jeg tror det er meget få mennesker, der kan sige, at de aldrig har truffet et valg de har fortrudt efterfølgende.


  • #19   19. apr 2013 Nu er der også nogen, der skriver desværre, fordi der er lidt hekse jagt herinde nogle gange. Og mange bedømmer folk ud fra deres hunde, og om de har tavler eller ej.
    Jeg syntes det er fint at man laver nogle oplysnings kampagner omkring tavler.
    Nogle tror det kun er til folk der udstiller, og nogle tror også, at de får en sund hund hvis de bare køber med tavle.
    Tavlen er et værktøj man bruger inden køb, hvis man bare køber med tavle og ikke bruger den inden køb, ja så kunne man lige så godt købe uden.


  • #21   19. apr 2013 Sofadyr:

    Det er præcis sådan nogle som dig, jeg mener... der er mange, der bliver enten snydt eller vildledt af opdrætter... det er træls!

    PS. (ot.) læste din historie om Sofadyret - det gør mig ondt, det var en hjerteskærende historie... håber, I er ok.


  • #23   19. apr 2013 Christina: det var den her ''de ''desværre ikke har stamtavle'', fordi de ikke gad betale for et stykke papir. Og der kan man så undres...'' Det er det jeg tænker når jeg ser det. Eller tænkte smiley Forstår godt man kan fortryde man købte uden og derved skrive ''desværre'' smiley

    Tonny og Maja: ''Jeg syntes det er fint at man laver nogle oplysnings kampagner omkring tavler.
    Nogle tror det kun er til folk der udstiller, og nogle tror også, at de får en sund hund hvis de bare køber med tavle.'' Ja der er mange der tror det, desværre.

    Det er bare så uretfærdigt at folk snyder. Tænk at de kan få sig til det.


  • #24   19. apr 2013 Ja, jeg tænkte nok, det var den. Ser den tit og ofte, men nu bruger jeg jo også al min tid i markedet... med det ved du! Hihi

  • #25   19. apr 2013 Hehe ja det ved jeg smiley

Kommentér på:
''Desværre'' ingen stamtavle?

Annonce