Hunde penis problemer Hunde penis problemer
Hej. Jeg adopterede tilbage i 2010 en spansk gadehund. Han havde lidt hudproblemer i starten, men det kom vi til bunds i. Lucas har i snart 2 år haft problemer med sin penis, den svulmer op, blir rød/blå/lilla og så ruller forhuden ned, og strammer rundt om penis, sådan så man ikke kan rulle forhuden op igen. Lucas blev tilset af dyrlæge og blev opereret for forhudsforsnævring for godt snart et år siden. Det har ikke hjulpet, synes nærmere det er blevet forværret. Nu er det blevet så slemt at hans penishoved hele tiden hænger ude og den vil ikke gå ned og ligge sig i forhuden.. Det er som om penis hæver op, og så ruller forhuden ind under sig selv, og sætter sig som en stram elastik der ikke kan rykkes på plads igen. Dette resulterer i at Lucas tisse stråle er som en vanfpistol der skyder 2 meter frem og han tisser på sig selv. Lægen siger han skal have endnu en operation, men når jeg læser symptomer på forhudsforsnævring så har Lucas ingen af dem, han har jo netop problemer med at få den hævede penis ned i forhuden, han har jo ingen problemer med at den ikk kan komme ud fra forhuden.. Han har fået små sår rundt om toppen af forhuden fordi den hele tiden ruller ned om penis, har fået udskrevet fuciderm salve, men synes bare det er så synd for ham. Har i nogle erfaringer om hunde og penis problemer? Jeg er 100 på at det IkKE er forhudsforsnævring.
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.046
Skynd dig til dyrlæge..!!
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
Kunne forestille mig, at er ret smertefuldt for hunden..
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.318
Når du skriver at han svulmer, er det så svulmelegemerne? I fald kan det måske afhjælpe at han bliver kastreret, så han måske ikke går rundt og er så ophidset. jeg har intet belæg for at skrive dette, kun en forestilling. Måske han er kastreret?
Jeg ville måske også vælge at konsultere en anden dyrlæge, hvis du selv følger at diagnosen er forkert. det er dig der kender de hund og ser ham til dagligt.
Håber for jer at der hurtigst kommer en løsning for det er ikke holdbart.
okt 2021
Følger: 1 Svar: 1
Jeg ved dette er længe siden, men jeg har en hund med stort set samme problem - fandt du nogen løsning eller hvad endte det med?
Mvh
Julie
Hunde penis problemer