1.097 visninger
|
Oprettet:
Udstilling udstyr?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg ville høre om der er nogle der kan hjælpe mig med mit spørgsmål?!?
Jeg skal til at starte på udstilling med mine 2 hunde (Coton de Tulear)
Jeg ville høre om i kan give mig en "liste" over hvad der ville være godt at skulle have med på en udstilling??
Jeg går på udstilling med min Norske Skovkatte og der er jo noget udstyr der er pænt nødvendigt at have med og det ville jeg gerne vide om der også er på en hunde udstilling?!?
Håber der er nogle søde mennesker der kan hjælpe mig?!?
På forhånd tak!
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 41
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 145 Svar: 862
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 912
Hundebur til at sætte hunden i - så kan hunden få en pause og du er ikke bundet af at have en hund i hånden hele tiden
nummerholder til armen
godbidder
pænt tøj
telt eller parasol
camping stol
hunden
godt humør
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
En nål eller nummerholder til nummeret. Husk at printe den ud selv inden dagen
Guffer til hunden. Vand og skål.
Lidt penge eller mad og drikke til dig selv.
Stambog og vac papirer.
Mindre kan gøre det - feks. Har jeg gjort mine klar på stolen mange gange, inden jeg fik bord og bil
jul 2009
Er der et krav for hvor lang tid før den sidste som min skal ligge foran en udstilling fx. ved en kat er det senest 15 dage inden..
Sådan en nummer holder hvor får jeg fat i den henne??
Skal dommerne også have fat i hunden??
Jeg har kun set det at hunden går i en snor nemlig..
Jeg glæder mig da til at prøve det..
Hvor længe vare sådanne en dag normalt??
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
hvis man bliver BIR (Bedst i racen) er det stadig frivilligt om man vil i Store ring, for at konkurrerer til bedst i gruppe og bedst i Show..
Nummerholder kan du ofte købe på udstillingen i en af standene, men du kan sagtens sætte dit nr fast med en sikkerhedsnål..
Ja Dommeren går over hunden, det vil sige, mærker på hundens bygning og kigger tænder..
Ofte starter bedømmelserne kl 9 eller 10, og slutter ved store ring omkring kl 17-19...
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med denne?
"Er der et krav for hvor lang tid før den sidste som min skal ligge foran en udstilling fx. ved en kat er det senest 15 dage inden.."
jul 2009
Ved katte skal de senest være vacc. 15 dage før
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
I DKK må vaccinen bare ikke være mere end 4 år gammel, så nej, du behøver ikke vaccinerer op til udstilling..
okt 2006
Er i i DKK får du en mail med ringnummer - den ring din hund skal vises i. Og du får at vide hvad tid udstillingen starter og hvad nummer hund din er i ringen. Man regner med at en dommer dømmer 15-20 hunde i timen. Så ud fra det kan man regne ud ca. Hvornår ens race starter. Pressemeddelelsen PM kan også bruges til at se hvornår ens race starter i ringen. Det er godt at være klar lidt før og ave hunden tisset af.
Når det er den klasse som din hund er tilmeldt i's tur, så bliver numrene kaldt op. Og alle hunde i klassen går ind og stiller sig ved siden af hinanden i nummer rækkefølge. Her står din hund på gulvet. Du må gerne hjælpe hunden med at stå pænt, feks sidde på knæ og holde guf eller holde ved hunden. Men du kan også hvis i bare er super gode stå med den i fri stand. Så går i alle rundt i ringen og dommeren ser hundene an. Nu kommer hundene enkeltvis på bord, hvor dommeren mærker over alt på hunden, og kigger tænder. IGen må du gerne støtte din hund! Og lige efter den har været på bord skal dommeren vurderer din hunds bevægelser og du viser den frem i trav i en trekant, så dommeren ser den bagfra, fra siden og forfra. Til sidst stiller du op alene foran dommeren 1-2 meter så han rigtig kan se hunden. Og han går over til sekretæren og de skriver din kritik. Du går når du får lov tilbage bagerst i køen i klassen og venter på dommeren har set alle i klassen. Så kigger han igen hurtigt på alle hunde som igen står stillet op på gulvet, og i løber en omgang. Så vælger dommeren sin yndling og denne har vundet klassen.
Du behøver ikke være der på andet tidspunkt end hvor du skal i ringen. Du kan komme når det passer dig og gå igen. Nummerholderen kan købes i de fleste butikker som har hundeudstyr - ihvertfald de små specialbutikker. Ellers har cotonshoppen nogle. Du kan også bare bruge en sikkerhedsnål... Det handler bare om dit nummer sidder fast på dit tøj i ringen.
De fleste udstillinger starter ved en 9-9,30 tiden og storering - hvor alle racevinderne konkurrerer starter typisk ved en 16-16,30 tiden. Det afhænger af hvor stor udstillingen er. Om det er en international eller national osv.
Det er en bog som hedder hundeudstillinger en herlig hobby. Af Hanne Mathiesen.den er rigtig god! Der ud over er det altid godt at have en ven med første gang
Hvis ikke du kan få hjælp af opdrætter så prøv at find ringtræning inden. Og sig til træneren du ikke har prøvet det før. Så hjælper de alt hvad de kan.
Spørgsmål nummer to du skriver forstår jeg ikke.
jul 2009
De var virkelig til rigtig stor hjælp!!
Så er jeg lidt mere med på det alt sammen
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
okt 2006
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334