{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Hunderace - en smule hjælp ønskes. {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Pt er jeg på et kursus, hvor en af deltagerne så spurgte mig om jeg havde forstand på hunde og hunderacer.
Dertil måtte jeg - ærligt - sige, at jeg ikke vidste så meget, men havde kendskab til et site, hvor næsten alle vidste noget, så her kommer spørgsmålene.

Berger Picard/ fransk hyrdehund.
Hvad er det for en race?
Hvordan er den rent temperamentsmæssigt?
Hvordan er den at opdrage?
Hvor kan man finde avlere af denne race?

Hun har sikkert mange andre spørgsmål, men dem vil jeg smide ind i morgen, når jeg ser hende igen.
Så kom frisk - alle I kloge HG´ere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunderace - en smule hjælp ønskes.
  • #1   24. apr 2013 der er som navnet rigtig siger en hyrdehund. Den minder måske liiidt om schæferen og så dog. De hunde jeg kender af racen er måske lidt mere selvstændige end schæferen.
    De er fine at lydighedstræne med men de er ikke udprægede pleesende - de vil se et formål med øvelsen. Hvis de ser formålet synes jeg de virker meget samarbejdsvillige. De hund jeg har stød på har ikke været typiske bløde hunde som fx mange labradorer men mere "hårde" i det. Ikke at de skal opdrages hårdt da de også kan være meget stædige. Men som sagt jeg har oplevet dem som meget samarbejdsvillige hvis træningen bygger på respekt.
    De er vagtsomme og aktive men ikke hyper. Og så synes jeg de kan været ret reserverede overfor fremmede. Men søde og rigtig sjove/fjollede hunde, men også hunden som kræver noget aktivering.
    Racen er sjælden og jeg kender ikke personligt til opdrættere i dk af dem. Så umiddelbart vil jeg skyde på man skal til udlandet for at få sig sådan en - men det må DKK næsten vide.


  • Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
    #2   24. apr 2013 Håber dette kan hjælpe lidt smiley

    Link:
    http://hundenavne.info/hunderacer/picard/


  • #3   24. apr 2013 Opdrætter:(link fjernet)

  • #4   24. apr 2013 Og noget om racen; (link fjernet)

  • #5   24. apr 2013 Igen vil jeg henvise til specialklubberne for racerne, hvor der er racerepræsentanter der kan informere korrekt om racen - folk der har dem til daglig.

    http://www.khkg.dk/



  • #6   24. apr 2013 Jeg takker mange gange for Info.

    Jeg viser min kursus kollega jeres indlæg i morgen. Mange mange tak.


  • #7   24. apr 2013 Min mands kusine har en Picard. Hun er hentet i Frankrig da den Danske opdrætter ikke havde nogle og selv anbefalede en tur til Frankrig. Deres hund er nu voksen og jeg mødte den forrige weekend. En drøn charmerende hund og udseendet tiltaler mig. Den er reserveret og ejerne siger at de godt kan være lidt nervøse. Det mener jeg de havde lidt problemer med da hun var yngre men det har vist fortaget sig.
    Ellers ved jeg intet om den.


  • #8   24. apr 2013 Der findes en opdrætter i Århus, Kennel Alpha Natura

  • #9   24. apr 2013 Jeg arbejder frivilligt for Røde Kors. En anden frivillig havde en Berger picard. Hun sagde, den var MEGET selvstændig - mere end hun havde forventet. Og så var den noget nervøs, hvor den var yngre, men er blevet bedre med alderen.

    Hun bor i Vipperød, men den var vist købt i det jyske.


Kommentér på:
Hunderace - en smule hjælp ønskes.

Annonce