8.167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Min hund skifter farve? Min hund skifter farve?

Min hund bliver brun??

Han har været sort og hvid i noget tid, men nu begynder han at blive chokolade brun, er det fordi solen er begyndt at skinne?

Er det normalt, har holdt lidt øje med det og det er mere og mere brun han bliver....

Er det fordi han mangler nogle vitaminer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund skifter farve?
  • #1   29. apr 2013 Nu har jeg kun haft sorte hunde, og med en masse tæt pels og underuld.
    Men jeg tænker at hvis han har et "tyndt" lag dækhår, og han har tabt sin vinterpels, at så ser han bare mere brun ud, nu hvor den tætte pels er væk??
    Lidt ligesom med heste? De kan også se næsten helt sorte ud med vinterpels, men så blive helt kastanje-brun om sommeren.. Det er min tanke?:)

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #2   29. apr 2013 En hesterace jeg ikke kan huske navnet på bliver født sorte og pludselig er de hvide.

Så det kan vel lade sig gøre...

• #3   29. apr 2013 tror det meget normalt, ligesom vores hår bliver lysere om sommeren.

• #4   29. apr 2013 Tror heller ikke det er noget du skal bekymre dig om:)

• #5   29. apr 2013 Ok super... blev helt bekymret for at han manglede et eller andet vitamin eller noget. Hans næse er nemlig også blevet helt choko farvet smiley

• #6   29. apr 2013 Jeg tror det er meget normalt, at farven kan falme lidt om sommeren.

Kiss a Frog: Det er nok Lippizanere, du tænker på. Er iøvrigt kendetegnet for alle skimler: De bliver født mørke og bliver lysere med alderen, hvor mange ender med at blive helt hvide.

• #7   29. apr 2013 Hvis han bliver sådan lidt rødbrun i det kan det skyldes B vitamin mangel, men det er ikke unormalt at der er forskel i farvenuancerne fra vinter til sommerpels

• #8   29. apr 2013 Kiss a froge - er det ikke connemara du tænker på? smiley

Min den sorte bliver brun i "pletter" om sommeren ved ørene og ved skulderne. om vinteren er han helt sort .. men hans er også bare en "skær" af brunt..

• #9   29. apr 2013 Der er mange hunde der skifter farver eller bliver lysere med årene. Min Cavalier blandning, der nu i en alder af 10 år er hvid med brun, havde en hel del sorte pletter i pelsen som hvalp og unghund. Flere af vores Boston terrier starter som reglen med at være meget sort i pelsen, men skifter i de første år over til at have en maghoni som bundfarve frem for den rigtige sorte farve, de startede ud med. Min Dansk / svenske gårhund blanding er også gået fra at have en brund vildt meleret farve med mange sorte hår i pelsen til nu at være rent rødbrun i farven. Så eh... det er ikke unormalt at de kan skifte farve med årene. Du må bare sørge for at tage mange billeder af din hund i hele dens liv, så du kan følge med i udviklingen smiley

• #10   29. apr 2013 Min kulsorte Villads har også fået brune forben.. Jeg synes det er sejt.. smiley

• #11   29. apr 2013 ib kan man bare give ham b vitamin og se om det virker? smiley

• #12   29. apr 2013 det er ikke bare enkelte steder det er sådan over det hele, han mangler bare lidt på ryggen smiley

• #13   29. apr 2013 .... vil ikke jage en skræk i livet på dig... men prøv at læse det her:

HORMONELLE HUDLIDELSER HOS HUNDE

Forskellige hormoner har indflydelse på huden med hensyn til hårvæksten, den fortsatte dannelse af ny hudceller, hudkirtlernes funktion og hudens generelle modstandskraft over for forskellige infektioner. De hormoner, som især har betydning for huden, er kønshormoner, stofskiftehormoner, binyrebarkhormoner og væksthormoner. Ud over betydningen for huden har disse hormoner også indflydelse på hinandens funktion og andre organsystemer. Ubalance i eet hormon kan altså gribe ind i andre hormonsystemer.

Hormonelle forstyrrelser kan dreje sig om enten overproduktion eller underproduktion af et bestemt hormon.

Der er visse fælles træk ved de forskellige hormonelle hudlidelser. Det mest tydelige er såkaldt symmetrisk hårtab, hvor pelsen efter fældning ikke gror ud igen og der opstår hårløse partier på begge sider af hundens midtlinje. Hårtabet begynder typisk på steder, hvor pelsen er udsat for slid - i flankerne og omkring halsen - og kan senere brede sig. Som regel er der ikke hårtab på hoved og ben. Der kan komme en mørkere farve af huden i de hårløse partier, og halen kan blive hårløs - en såkaldt "rottehale". I nogle tilfælde kan man før hårtabet se, at pelsen skifter farve f.eks. fra sort til rødbrun eller brun til lysere farve. Kløe er som regel ikke en del af disse lidelser; men huden vil være mere modtagelig for infektioner fra bakterier eller svampe hvilket kan give kløe. Ofte ændrer hudens funktion sig, så den bliver mere fedtet eller der kommer flere skæl.

Det er taget herfra:
    http://dyrlaegehusetiholte.dk/information-om-/hudbetaendelse-og-hormonelle-hudlidelser-hos-hunde.html

• #14   29. apr 2013 iiiiird :S det lyder ikke godt, kan man tjekke for sådan noget ?? :S

• #15   29. apr 2013 Ja det tror jeg godt... Du kan gå til dyrlægen og han kan vel tage nogle prøver...

• #16   29. apr 2013 Vores gamle kat derhjemme blev altid brun om sommeren, og han var helt sort smiley

• #17   29. apr 2013 Det er jo bare ikke rigtig sommer endnu... Jeg tænker bare at hvis det var hen på sommeren eller når det var blevet varmere og vinterpelsen var skiftet... Men nu???

• #18   30. apr 2013 Du kan godt prøve at give ham B vitamin i en periode og se om det hjælper.
    Bare køb ganske almindelige vitamin B piller i supermarkedet og giv 1 om dagen i en klat leverpostej eller lignende

Kommentér på:
Min hund skifter farve?

Annonce