2.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

sterilisation af Chihuahua VÆGT - PRIS? sterilisation af Chihuahua VÆGT - PRIS?

Hej HG.

Jeg har et spørgsmål som i nogle derude måske ligger inde med en forklaring på.?

Min Chihuahua pige skal streiliseres, og jeg leder netop nu efter et godt sted i Midt/østjylland hvor priserne ikke er svimlende høje.

Jeg har efterhånden kunne læse mig frem til at prisen afhænger meget af vægten på hunden, og derfor søger jeg svar på hvorfor min Chihuahua 2,2-3 kg (mindre end de fleste katte) Skal koste over dobbelt så meget at få streiliseret som en kat???

Nogle gode svar her på?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sterilisation af Chihuahua VÆGT - PRIS?
  • #2   1. maj 2013 Der hvor du kan opleve en forskel er i prisen på diverse medicin feks. Bedøvelse og narkosen. De fleste dyrlæger jeg har set har inddelt i tre størrelsesgeupper. Og der vil din så være i den mindste.
    Fordi hunden er mindre er operationen ikke nødvendigvis lettere at udfører. Måske tvært i mod.

• #3   1. maj 2013 Kender nogle steder hvor prisen afhænger delvist af vægt.. Men kun som lille, mellem eller stor hund. Ikke præcist vægt. Men ja det koster gerne 4000+ at sterilisere

• #4   1. maj 2013 Jeg synes jeg har set priser, hvor der stod -hund under 10 kg- -hund fra 10-25 kg- osv. Jo større hund, jo dyrere.
    Så hvis hunden vejer under 10 kg, er det billigere end for en stor hund.

Personligt ville jeg vælge en dyrlæge, som var dygtig, og som jeg stolede på, og så ville jeg hellere betale lidt ekstra, for at føle mig tryg. Jeg ville helt sikkert også hære om andres erfaringer om stederne.

Nogle skriver deres priser på nettet, og andre gør ikke.
    Prøv at Google "sterilisering hund pris", så kommer der nogle priser frem.

• #5   1. maj 2013 Nu ved jeg ikke hvor du bor men fik min amstaff sterialiseret i Nordjylland og der kostede det kun 3500 kr incl 2 dages indlæggelse og dyrlægen havde hende med hjem ;D

Et andet sted i Nordjylland skulle jeg give 8500 kr for det , måske du skulle prøve at ringe rundt til de foreskellige dyrlæger smiley

• #6   1. maj 2013 Jeg ville vælge enten Givskud dyreklinik eller Herning dyrehospital

• #7   1. maj 2013 Operationen koster typisk det samme uanset hundens størrelse - det er narkosens pris, der svinger med størrelsen af hunden. Stofferne der bruges er halvpebrede og der skal selvfølgelig bruges mere til en stor hund.

• #8   1. maj 2013 Ginne -
    Tænker bare om det ikke er den samme medicin til hund og kat? og fysiologisk tænker jeg da ikke der kan være forskel/stor forskel, på hund/unghund og kat/ungkat? Hmmm

Hanne -
    Helt enig, men er ny her i området så skal have en ny dyrlæge, da jeg ikke er tilfreds nok med min gamle mere. så igang med at søge efter udtalelser omkring dyrlægerne i mit område, er sikker på jeg nok skal finde en dygtig og erfaren en. Men det er ikke min erfaring at de dyreste der er bedst, så vil undersøge mulighederne smiley

• #9   1. maj 2013 Kære folk, det er ikke et spørgsmål om hvor jeg skal have det gjort.. smiley - Men tak for jeres henvisninger.

Søger bare en forklaring på den for mig ulogiske sammenhæng mellem priser på kat/hund - iforhold til vægt... ???

• #10   1. maj 2013 Jeg kan heller ikke give svar på, hvorfor to lige tunge dyr, koster forskelligt (hund-kat). Det virker lidt ulogisk, men måske er det sværere på en hund smiley

• #11   1. maj 2013 Jeg må indrømme at jeg ikke fatter den der med at shoppe på billigste pris når det gælder noget så vigtigt som dyrlæge;) jeg ville hellere shoppe på bedste dyrlæge, det er et sted hvor jeg ikke skeler til pris, min dyrlæge skal være en jeg virkelig stoler på;) ikke den billigste smiley

• #12   1. maj 2013 Hanne - Måske ja... Hvem ved... Hvis ikke der findes et svar herinde bliver jeg nok nød til at spørge dyrlægen.. smiley

Bodil - Det er da også helt i orden du ikke forstår det, er der ingen der siger du skal - vi er jo ikke alle ens, vores situation og erfaringer er jo nok forskellige smiley

• #13   1. maj 2013 Jeg ved ikke om det er de samme midler der bruges til hund og kat. Men det behøver det ikke værre. Det er ikke alt der tåles af begge arter. Eller i samme doser pr. Vægt. Så det kan man ikke sammenligne. Dyrene er jo ikke ens inden i.

• #14   1. maj 2013 ringede til aars dyrelæge ogår, det kostede for min gravhund på 8,6kg, 3041 + det løse til smertestillende smiley familiedyrelægerne aars! og det var for at få fjernet det hele!

• #15   1. maj 2013 Tit bruger man de samme stoffer til kat og lille hund. Operationen er overordnet Dan samme, men den er sværere og tager længere tid på hund.

Tror desuden prisen på kattesterilisationer og -kastrationer er kunstigt lave, fordi folk ikke vil betale så meget for "bare en kat" og fordi dyrlægerne konkurrerer meget på disse operationer, da folk ofte shopper priser på disse operationer.

• #16   1. maj 2013 Ikke for at anfægte dig men smiley - at den er sværere og tager længere tid er det noget du ved ? Og i hvad ligger forskellen, hvis du ved det?

Der findes mange racekatte der har samme pris som racehunde, og ret mange billige blandingshunde...

• #17   1. maj 2013 Billund dyreklinik tager 2550,- for en chi. Har nemlig selv lige spurgt her for nogle uger siden smiley

• #18   1. maj 2013 Vi brugte Vinkel Dyreklinik ved Viborg, det kostede 3240 kr alt incl... Jeg synes ikke det er så slemt, og han kender både os og hunden, så det var vi trygge ved at han skulle gøre smiley
    Det er vores papillon tæve på 3,2 kg (nok lidt lettere efter operationen smiley )

• #19   1. maj 2013 Nu skriver du midt/østjylland så det er jo lidt bredt smiley
    Jeg bruger Højbjerg Dyreklinik (ved Århus) og er sindsygt glade for dem, der er en utrolig høj service og begge dyrlæger er dygtige, grunddige og omsorgsfulde overfor både patienter og "pårørende".
    De skulle egentlig være i den lidt dyre ende generelt, har jeg hørt, men jeg har netop fået viska steriliseret for 3436 kr. Der står på deres hjemmeside at det koster fra 3450 til 3969 alt efter hundens størrelse (og dermed hvor meget narkose, der skal bruges går jeg ud fra). Og det synes jeg egentlig ikke lyder dyrt.

• #20   1. maj 2013 Undskyld, læste bagefter at du ikke søgte råd om hvor, sådan læste jeg bare dit startindlæg smiley

Tja, jeg synes Mai-britt's forslag lyder ret godt, selvom det for nogen ikke 'bare' er en kat, så tror jeg alligevel det er den holdning mange har...

• #21   1. maj 2013 Hundenørd: hehe, samme her smiley

• #22   1. maj 2013 Det er helt okay smiley Pænt af jer at komme med henvisninger..

• #23   1. maj 2013 Maj-Britt er dyrlæge,nok derfor hun skriver som hun gør smiley

• #24   1. maj 2013 Julie S okay...

Ja så, håber at få en uddybning af forskellene på indgrebets sværhedsgrad ? smiley

• #25   1. maj 2013 Louise: jeg har ikke lavet meget smådyrskirurgi siden studiet, men forskellen er blandt andet æggestokkenes lejring. Hos hunden ligger de meget dybt og sidder godt fast og er svære, at få løsnet, så man kan få dem op.

Kommentér på:
sterilisation af Chihuahua VÆGT - PRIS?

Annonce