{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.049 visninger | Oprettet:

Foder til sensitiv mave? {{forumTopicSubject}}

Hey Folkens
Jeg har en CC Powder Puff på knap 4 år som periodisk går fra foderet, og/eller har dårlig mave.
Jeg ved at stressede situationer gør det værre - men troede egentlig ellers der er nogenlunde styr på det.
På det seneste er han dog begyndt at gå fra foderet oftere, dette hænger gerne sammen med tynd/løs mave. Der har ikke været foderskift i 1½-2 år.

Begge hundene bliver fodret med Kingsmoor Pure - så det burde jo være fornuftigt foder. De er pæne i pels, den store døjer ikke med maven. De får begge lidt gulerødder sammen med, den store som supplement (hun bliver for fed hvis hun får fuld portion, og for sulten hvis ikke hun får noget at fylde op med smiley ), og den lille fordi han ellers glaner laaaangt efter det spændende i den anden madskål. Han får så lidt at jeg ikke kan se det som værende problematisk.

Er der mon nogen der har et godt bud på foder til sensitiv mave? Jeg ved RC har lavet en/flere udgaver, men jeg er ærlig talt ikke særlig vild med deres produkter...


Kommentarer på:  Foder til sensitiv mave?
  • #1   1. maj 2013 Der er nogle CC'er som døjer med sart mave, så det ikke helt unormalt. Men jeg ved der er noget som hedder Luposan sensitiv, har ingen erfaring med det, har blot set det på zooplus. Det er vist til hunde med sart mave, allergi osv. smiley

  • #3   1. maj 2013 Tak for buddet Krumme
    Optimalt vil jeg gerne kunne fodre dem begge med det samme (det er bare nemmere :P).
    Two Face har allergi, dette ser ud som om det kan holdes nede med Kingsmoor Pure, sandsynligvis fordi det er kornfrit.
    Alvin har så über-sart mave, men det er først indenfor de sidste par måneder at han reagerer på noget jeg ikke kan sætte en finger på. Normalt når han har dårlig mave kan jeg sige: Nårh ja, det var fordi vi i går; gjorde, var, fik etc.
    Nu kan jeg bare ikke se et mønster længere smiley


    Mit indtryk af ToT og Wolfsblunt er at det er temmelig dyrt - husker jeg forkert? Jeg er vant til at give knap 500,- for 12kg foder, og vil optimalt gerne holde mig i den prisklasse.


  • #4   1. maj 2013 Jeg bruger Probiotic LIVE.
    - Det har det samme stof i, som Zoolac (det er da det, det hedder, ikke? LOL) har.

    Det har hjulpet Vaks super meget med hans dårlige mave, og han fungerer perfekt på det og spiser altid glad ^^


  • #5   1. maj 2013 TOT og Wolfsblunt kan købes billigere i tyskland smiley begge mine både CC og malteser(han har allergi) får Acana og det fungere rigtig fint for dem begge. Cody kan f.eks ikke tåle royal canin, han klør sig til blods af det. Kender flere der har haft samme oplevelse med RC.

  • #6   1. maj 2013 Alexandoria
    Hvor køber du Probiotic LIVE?

    Alexandra W
    Jeg kan kun finde TOT på zooplus.de - hvor køber du Wulfsblunt?
    Hvliken af Acana-varianterner bruger du? Der er temmelig stor forskel på prisen af dem


  • #7   1. maj 2013 Skal lige prøve at se om jeg kan finde et link, har det gemt et sted smiley
    Men p.t bruger jeg pacifica, har ikke prøvet så mange andre endnu, da de er vilde med den variant men har også prøvet Wild Prairie, den var de også vældig glade for. Nu er din jo ikke en hvalp men hvalpefoderet prøvede jeg også, det var også helt fint.. Generelt synes jeg det er et udmærket foder og Cody har ikke reageret negativt på de varianter jeg har prøvet og han er generelt lidt svær at fodre pga allergien.


  • #9   1. maj 2013 Jeg har en Grand Danois han med meget sart mave/tarm.
    Han får pt en blanding af 2 fodermærker.

    Jeg har gode erfaringer med Hill's Prescription I/D , som er specielt lavet til hunde med mave/tarmproblemer. Fås også som low fat-produkt:
    http://www.hillspet.dk/da-dk/digestive-health/the-right-food-dog.html

    Og så bruger jeg Kronch Basic, som er baseret på laks og ris, som er let fordøjeligt:
    http://kronch.dk/default.asp?Action=Details&Item=372


  • #10   1. maj 2013 Du burde få tjekket ham med kikkert. Kan anbefale royal canin hypo allergenic som foder.

  • #11   1. maj 2013 Okay Julie, hvorfor mener du det?

  • #12   1. maj 2013 Det mener jeg fordi at jeg ikke syns en hund bør gå så længe med dårlig mave on and off. Bare egne erfaringer. Min gamle hund fik efter 1,5 års dyrlægebesøg med hvad de sagde var mavetarm betændelse eller sådan noget, diarre osv, så fik han en kikkert undersøgelse, og endelig fik jeg ro i sindet på hvad han egentlig fejlede. Så tager man biopsi med kikkert og så kan man handle derpå. Min hund havde dårlig mave g gik til og fra foderet fordi han havde mavesår og når en hund går ud til sit foder men ser slukøret ud og går igen, og samtidig lider af diarre mm jamen så er det ofte tegn på reflux, eller mavesyre som ætser i halsen og gør ondt, og derfor går hunden væk fra skålen igen.

  • #13   1. maj 2013 Jeg kan godt følge tanken Julie - men jeg tror ikke den passer på Alvin.

    Alvin blev solgt fra opdrætter til hvalpekøber, men kom retur efter ½år grundet konsekvent dårlig mave grundet stress. Han var basalt set ved at skide sig selv ihjel, og jeg ved han var gennem en del undersøgelser dengang uden resultat - hans stressfornemmelser sætter sig "bare" i maven på ham.
    Jeg VED at han har utrolig sart mave ifht hvad han får at spise (eller fisker op på gåture...), og oftest kan den dårlige mave kureres med en enkelt portion zoolac.

    Han kom i faste rammer igen ved opdrætter, og i løbet af kort tid var hans mave ikke længere et problem. Jeg fik ham fra opdrætter (længere historie der ikke er relevant her), og har ikke set det som værende et problem, idet vi oftest kan se "årsagen" til den dårlige mave. Og det ikke er hele tiden og så igen - max 1gang pr måned.

    Han har den sidste måned gået fra sin mad 2 gange, hvor det har været 1 måltid han er sprunget over.
    Han er ikke utilpas, og spiser gerne godbidder (kingsmoor pure gl. variant af godbidder, så ikke noget sukker-snask der) selvom han går fra måltiddet og/eller har dårlig mave.


  • #14   1. maj 2013 Og RC's produkter er ikke noget jeg gerne ser indenfor mine døre - jeg synes det er et mildt sagt elendigt produkt på højde med pedigree og det billige fra Brugsen...

  • #15   1. maj 2013 Stress kan også give mavesår...

    Nå men ja mit bedste bud er helt sikkert Hypo allergenic fra RC, Smager godt og begge mine hunde(min nuværende har sart mave) fungerer perfekt på det. Har prøvet alt andet.


  • #16   1. maj 2013 Og jeg gad da også hellere fodre med noget kornfrit, men det fungerer min hund ikke på.

  • #17   1. maj 2013 Jeg fik også min undersøgt med kikkert i maven, da han blev syg.
    Og jeg har tænkt evt at få det gjort igen senere, for at se hvordan der ser ud dernede nu, hvor han er blevet bedre.
    Min blev akut syg med en blødende mavesæks- og tarmbetændelse, og var ret tæt på at stille træskoene.


  • #18   1. maj 2013 Hvis hunden over flere måneder lider af problemer med maven ville jeg ikke betænke mig et øjeblik med at få en kikkert undersøgelse. er bare ked af at dyrlægerne ikke forelog mig det før de gjorde dengang med King!

Kommentér på:
Foder til sensitiv mave?

Annonce