{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

sæbespåner og næsefold (mops) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Jeg har for nylig hørt at det skulle være rigtig godt at rense næsefolden med vandopløste sæbespåner engang imellem for at give huden fugt og gøre den blød og lækker - men kan det nu også være rigtigt?

Er der nogen af jer hundeejere som har erfaring med dette?

Pelles hud er nemlig blevt tør og irriteret, da jeg har renset for ofte med klorhexidin og zinksalve på det seneste smiley

Håber I kan oplyse mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sæbespåner og næsefold (mops)
  • #1   6. maj 2013 Sæbespåner er da enormt udtørrende. Jeg ville aldrig bruge det.

• #2   6. maj 2013 Karina: hvad ville du så bruge? smiley

• #4   6. maj 2013 Nu må folden jo helst ikke være fugtig, så jeg ville nok holde igen med behandlingen og se om hudens tilstand ikke blev normal igen når den får noget ro.
    Og så evt nøjes med at rense folden med lunkent vand og tørre efter med vat, når der er behov for at den skal renses.

• #5   6. maj 2013 Tak for jeres inputs smiley jeg nøjes med vand og tørhed det næste stykke tid, så må vi se om det ikke bliver bedre, vil nødigt have at han udvikler svamp, men det kan man vel egentlig få noget creme for på apoteket, kan man ikke? smiley

• #6   6. maj 2013 Jo creme mod svamp kan du få på apoteket smiley
    Du vil både kunne se og lugte hvis han har svamp. Huden bliver rød og lugter grimt og så klør det. Men hvis han ikke har svamp er der ingen grund til at smøre med svampedræbende creme smiley
    Det er slet heller ikke nødvendigt at overdrive rengøringen af folden - selvfølgelig renser man hvis der er skidt og snavs, men klorhexidin og zinksalve er langt fra nødvendigt hver dag. Det er hvertfald min erfaring.

• #7   6. maj 2013 C&Charlie: Okay, jamen det gør det heller ikke smiley
    Men jeg synes bare det er blevet lidt en ond cirkel med at jo mere jeg ordner næsefolden jo mere skidt kommer der, men jeg holder mig lige lidt fra klorhexidin og zinksalve et stykke tid - så håber jeg på at det bliver bedre smiley

• #8   6. maj 2013 Jeg tørre også med en babyvådserviet, derefter med vat og klorhexidin, slutter af med et tørt stykke vat, da folden ikke skal efterlades fugtig smiley

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #9   6. maj 2013 Jeg tørrer dagligt folden med et stykke tørt vat, det er sjældent jeg bruger vand først. Og vi har aldrig haft problemer.

Kommentér på:
sæbespåner og næsefold (mops)

Annonce