631 visninger
|
Oprettet:
sæbespåner og næsefold (mops) {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg har for nylig hørt at det skulle være rigtig godt at rense næsefolden med vandopløste sæbespåner engang imellem for at give huden fugt og gøre den blød og lækker - men kan det nu også være rigtigt?
Er der nogen af jer hundeejere som har erfaring med dette?
Pelles hud er nemlig blevt tør og irriteret, da jeg har renset for ofte med klorhexidin og zinksalve på det seneste
Håber I kan oplyse mig
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 508
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
Og så evt nøjes med at rense folden med lunkent vand og tørre efter med vat, når der er behov for at den skal renses.
jan 2008
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
Du vil både kunne se og lugte hvis han har svamp. Huden bliver rød og lugter grimt og så klør det. Men hvis han ikke har svamp er der ingen grund til at smøre med svampedræbende creme
Det er slet heller ikke nødvendigt at overdrive rengøringen af folden - selvfølgelig renser man hvis der er skidt og snavs, men klorhexidin og zinksalve er langt fra nødvendigt hver dag. Det er hvertfald min erfaring.
jan 2008
Men jeg synes bare det er blevet lidt en ond cirkel med at jo mere jeg ordner næsefolden jo mere skidt kommer der, men jeg holder mig lige lidt fra klorhexidin og zinksalve et stykke tid - så håber jeg på at det bliver bedre
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 293
jul 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
sæbespåner og næsefold (mops)