{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog. {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg har de sidste 7 år været en glad ejer af to Rottweilere.. Men efter at min kone og jeg er gået fra hinanden (hun beholdte huset og hundene), er jeg ved at overveje hvad hund jeg skal have næste gang..

Der går lidt tid da jeg lige skal op på mine ben igen, men som det er nu er jeg forelset i Franske Bulldogs. Det har jeg været de sidste par år. Men nu hvor jeg seriøst overvejer det, så læser og hører jeg om skræk historier om sygdom, allergi og aflivede hvalpe :(.. Så jeg skriver lige et par punkter jeg gerne vi have svar på..

Først vil jeg sige hvorfor jeg er vild med Franske.. Jeg synes de er fantastisk flotte, hver gang man møder en, så oplever man en hund med sin egen personlighed og karakter. Nu hvor jeg har haft 2x60 kg hund ved jeg det ikke er noget for mig, en ting er at man ikke kan få dem passet af bekendte på grund af størrelsen og deres holdning til andre mennesker. Noget helt andet er det de ødelægger på grund af størrelsen (gulve, væge, møbler mm.). Så jeg ved med sikkerhed jeg skal have en lille hund. Man kan oftere få dem passet, eller eventuelt medbringe dem..

Så til punkterne..

1) Er de så følsomme som folk siger. allergi og sygdom?

2) Fik at vide at forsikringer ikke vil forsikre Franske hvis de er over 10 uger..

3) Er de umulige at træne med (lydighed)? der har jeg hørt lidt forskelligt. Det er en ret vigtig ting for mig at kunne komme ud og træne med den.

4) Kan de være alene hjemme? Med arbejde og en bytur et ar gange om året skal den helst kunne klare selv..

Kan i anbefale nogle avlere, eventuelt links til hjemmesider. Helst nogen der "producerer" sunde, raske og flotte hunde.. Pris er ikke en faktor.

Kan ikke lige komme på mere lige nu, men skulle jeg komme i tanke om noget tilføjer jeg det til tråden..

På forhånd mange tak.

Mvh. Edin L. H.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog.
  • #1   10. maj 2013 Fandt svaret på træning her på forumet.. Så det kan i godt se bort fra..

  • #2   10. maj 2013 Ja, FB er kraftigt disponeret for alverdens arvelige sygdomme. Her er en liste: AD
    •HD
    •Ryg poblematikker: Hermivertebrae, spondylose, diskusprolaps/degeneret disks
    •Åndedrætrelateret lidelser: Snævre næsebor, for lang blød gane, deformeret strubehoved, larynx poser, forsnævret luftrør
    •Patella
    •Entropion
    •Ektropion
    •Allergi
    •Generaliseret/lokal demodex
    •Svamp
    •Eksem
    •Furunkulose
    •Fødsel med kejsersnit



  • #3   10. maj 2013 Jeg kan anbefale at du kontakter "Venges" eller "Molosshuset" herinde fra. smiley

  • #6   10. maj 2013 Maiken Skrev faktisk i min tråd at jeg ikke har det godt med en hund der ikke har det godt.. Man valgte at slette det, da det i mine øjne er en selvfølge. Men hvis det er arvelige ting så kunne det være der er en kennel eller to der avler sundere hunde..

    For mig er det nok denne race eller ingen.. Jeg har andre racer jeg rigtig godt kan lide men det er alle store hunde..


  • #7   10. maj 2013 Jeg har en fransk bulldog med allergi, og jeg synes altså ikke hun ligefrem lider eller er døende. Som Ts selv skriver, det er en meget specielt race, med en helt fantastisk personlighed. De kan være med overalt og er ALTID glade, klovnede små humørbomber. Nanna skal stikkes en gang om månedet (hvilket jeg selv gør) og så lever hun ellers lige så normalt som så mange andre hunde. Jeg fortryder ikke at have købt mig en fransk bulldog, men jeg fortryder, at jeg ikke gik til en bedre opdrætter. Så lange du selv, Ts, gør alt hvad du kan og punger ud for at få en bulldog fra en god og grundig opdrætter, så er jeg sikker på du får en delig og sund hund smiley

  • #8   10. maj 2013 Stavefejl kan forekomme smiley

  • #9   10. maj 2013 Altså jeg kan da kun anbefale en fransk bulldog. Vores Berta bliver 6 år i år og hun har kun været hos dyrlægen en gang om året for at blive vaccineret. Vi fandt selv ud af at hun ikke kan tåle mad med korn i så hun får taste of the wild. Hun var længe om at blive renlig men om det gælder alle franske ved jeg ikke. Hun er bare så skøn og sjov, altid fuld af fis og ballade. Hun er god til børnene og vores katte. Hun elsker at være med på camping hvor hun ikke behøver snor når vi er ved vognen, hun bliver nemlig på vores matrikel selvom der går en anden hund forbi. Hun er nem at have med alle steder, hun gør ikke og hun tager livet meget afslappet. Vi har hende forsikret med en udvidet sygeforsikring hos lærerstandens og det var ikke noget problem.
    Hun kan godt være alene hjemme men da der næsten altid er nogen hjemme hos os så er det ikke noget der sker tit. I forhold til det med at være alene er der jo ingen hunde der skal være alene fra kl.6 til 24 det er jo klart.
    Held og lykke med at finde en fantastisk fransk bulldog smiley


  • #10   10. maj 2013 Skal du have Fransk Bulldog, så skal du være sikker på, at det er fra en seriøs kennel g køb kun med stamtavle så du ved hvad der ligger bag ved.

    Der findes mange sunde og raske FB, men desværre er det jo også sådan, at de blev utrolig populære, så folk avlede på alt krat og kravl uden at bekymre sig om at få forældredyrene undersøgt for arvelige sygdomme.

    Og selvfølgelig kan en Fransk Buldog trænes, de er ikke sværere at træne end en Rottweiler.

    Prøv at gå ind og se den her video, der træner Ozzy IPO, han går også til agillity
    og plejer altid at komme hjem med en placering mellem de første 4-5 hunde i hans klasse.
    Han har lige fået sin færdselsprøve og den kennel hvor han kommer fra opdrætter sunde FB

    http://www.youtube.com/watch?v=e5B0R6A2EpQ


  • #11   10. maj 2013 Jeg har haft min buller i 2 år , og han har ik fejlet noget , han er købt af privat stueopdrætter uden stamstavle , så tror man kan være heldig og uheldig med de sygdomme , de viser sig jo desværre først når de blir lidt ældre end hvalp smiley men super dejlig hund , med så meget personlighed , man kan ik andet end at komme til at gøre dem menneskelige smiley

  • #12   10. maj 2013 Der en gruppe på facebook som hedder fransk bulldog dk der kan du få svar på alt omkring FB , folks erfaring omkring sygdomme , men pas på , man blir buller skruk af gruppen smiley

Kommentér på:
Fransk bulldog.

Annonce