{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Line H
Line H
Tilmeldt:
12. maj 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6

Hvad skal vi vælge:-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen:-)
Vi er en lille familie på 3, 2 voksne og 1 barn på 17 mdr. Vi ovrvejer meget kraftigt nu at vil anskaffe os en hund til sommer istedet for at tage sydpå. Da det er et stort ønske vi har gået med rigtig længe.
Vi bor i et rækkehus med en lukket have til. Vi kunne godt tænke os at hører en masse gode råd og erfaringer.
Da vi ikke ved endnu hvilken race vi skal vælge.
Vi har ikke så mange krav. Andet end det skal være en sød og kærlig hund, og familie/børne venlig.
Håber at få mange gode imput herfra

God søndag:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal vi vælge:-)
  • #1   12. maj 2013 Afhænger jo af flere ting... Hvad kan I tilbyde hunden? Motion, temperament - det hele skal jo passe sammen smiley

  • #2   12. maj 2013 Hvad med pelspleje?
    Størrelse?
    Aktivering (både for hjernen og kroppen)?
    Temperament?
    Selvstændighed?


  • #3   12. maj 2013 Jeg tænker på hverdagen, om der er overskud til arbejdet med en hvalp når der osse er et lillebitte barn i huset. Begge kræver jo en del tid, og baby kommer selvfølgelig først - er der så overskud til hvalp osse. Det er ihvertfald en ting I bør være helt klare i spyttet på, for jeg har ofte set at det sammenlagt bliver for stor en mundfuld.

  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #6   12. maj 2013 Vi er godt klar over at det kræver arbejde med en hund. Vi har heldigvis en meget nem og selvstændig datter, og ved hun elsker hunde.

    De racer vi lige pt har i tankerne er:
    Dansk svensk gårdhund, fransk bulldog, bomuldshund, og andre mindre hunde som jeg ikke lige husker navnene på smiley


  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #8   12. maj 2013 Vi kan ikke lige den weekend. Beklager.
    Var ellers en rigtig god ide:)


  • #9   12. maj 2013 En af de ting jeg ville kigge på, det er hvilke skavanker de forskellige racer kan have - der er jo ingen grund til at købe en 'dyrlægeregning'. Og så gøre et forarbejde når I har valgt racen. Der er med garanti nogen herinde der kan give råd og vejledning uanset racevalg, sådan at I kommer hjem med den sundest mulige hvalp, fysisk og psykisk.

  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #10   12. maj 2013 Tak for de gode råd:-)

  • #11   12. maj 2013 Hvor er i fra? Måske et før du køber hund kursus hos DKK. Der snakker man både racer, start på hvalpetiden, at finde dens rigtige opdrætter og hvalp osv. Rigtig godt kursus til småpenge. I min kreds vist 50kr. Pr. Person.

  • #13   12. maj 2013 Cavalier king charles spaniel?

  • #14   12. maj 2013 Hvis i vil have en bomuldshund, skal i huske at sætte masser af tid (og evt penge) af til pelspleje smiley
    At blive børstet let igennem en gang eller to om ugen er ikke nok for at holde pelsen fin, så kommer der knuder i pelsen.


  • #17   12. maj 2013 Vi har en fransk bulldog og hun er rigtig god med børnene, både vores egne og dagplejebørnene. Hun er rimelig robust så hun tager ikke skade af at et barn vælter over hende. Hun er meget rolig og nem. Pelspleje er der ikke meget af og selvfølgelig fælder hun men ikke så meget som de to cavalier king charles vi kender.
    Hun kræver ikke meget motion, selvfølgelig vil hun gerne ud og gå men hun er altså også tilfreds med at komme ud i haven og tisse. Læs lidt om de hunde i tænker på og besøg så nogen opdrættere og oplev racen. God fornøjelse med det.


  • #19   12. maj 2013 Hvis du ikke er "bange" for pelspleje, er malteseren et godt bud. Den er venlig, nem at have med, gør ikke ret meget, elsker alle mennesker og dyr (mine gør - og jeg har 6 stk.). Dog skal man bruge lidt tid hver dag på pelspleje, og så skal hunden vaskes ca. 1 gang om måneden. Pelsplejen kan dog reduceres en del, hvis man holder hunden i hvalpeklip.

    Hvis du vil vide mere om malteseren, så vender du bare tilbage:-)


  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #20   12. maj 2013 Tak til jer alle sammen smiley
    Hvad er jeres holdning til labrador? Har hørt forskellige holdninger.


  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #22   12. maj 2013 Tager på biblioteket imorgen og ser om de har den bog:-)

Kommentér på:
Hvad skal vi vælge:-)

Annonce