{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.228 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog halter - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Så skete uheldet - i fredags (middag) hoppede lille Carlo ned fra sofaen fordi han hørte hvad han troede var en pose med mad til ham. Behøver jeg sige at han ikke får lov til at komme i sofaen foreløbigt igen, men at vi sætter os på gulvet ved ham fra nu af.
Det gjorde ondt helt ind i maven og han haltede på den ene forben i 2-3 minutter hvorefter han løb helt normalt rundt igen. Han har været meget aktiv siden, vi har mærket på forbenet dagligt uden han overhovedet reagerer på det - og vi har sørget for at gøre det i afslappede situationer så det ikke er fordi han er optaget af alle mulige andre spændende ting omkring ham.
Der var ikke mere at se på ham efter de 2-3 minutter var gået, men i dag haltede han så i 2 minutter på selv samme forben. Vi er nu nervøse for om der er sket noget med benet - mest hans mor smiley
Men han reagerer stadig ikke på berøring, det er ikke hævet og der er ikke noget "underligt" at mærke ift. det andet forben.

Er det mig der er en høne-hunde-mor og skal slappe lidt af og at det sagtens bare kunne være en lille ømhed nu hvor han er en MEGET aktiv hvalp? smiley

Kh. En høne-hunde-mor med meget dårlig samvittighed!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog halter - hjælp!
  • #1   14. maj 2013 Jeg ved ikke lige når det er en hvalp, men Misha viser i hvert fald ikke smerte! De franske er altså mere hårdføre end mange andre racer. Så den kan godt have ondt selvom den ikke viser tegn på det (sådan er det i hvert fald med Misha!) Da hun havde den værste gang patella og slidgigt i det ene ben sprang hun stadig rundt, dog på 3 ben. Men hun var stadig glad osv..

• #2   14. maj 2013 Okay, nej jeg ved heller ikke rigtigt lige med en hvalp. Men vi har prøvet at lægge en del pres på - ift. hans størrelse altså. Og han går helt fint på benet, der er ingenting at se. At pive er han ellers også god til når regnvejret ikke lige passer ham, han gerne vil ind, han synes han skal have mere mad osv.
    Men prøver altså lige at kontakte dr. dyr så. Kan slet ikke klare tanken om at han skal have ondt min lille guldklump.

• #3   14. maj 2013 minion - det er praktisk talt umuligt med den lille loppe, men jeg skal gøre mit bedste smiley

• #4   14. maj 2013 Nej, det er også noget andet med regn osv. Jeg snakker om hvis en fransk har ondt, de er nogen seje nogen! Også som hvalp! smiley Hvis du har en dårlig mavefornemmelse så ring og snak med din dyrlæge! smiley Håber din vaps er okay!

• #5   14. maj 2013 Okay, jeg er førstegangs hundeejer så jeg har dårlige fornemmelser med alt og erfaringen er jo ca. kun en uge gammel. Man kan læse sig til mangt og meget information - men ikke erfaring og så er det jo godt at jeg har jer! smiley
    Ringer til dem first thing i morgen, de er heldigvis kun 2 minutters gang væk hvis vi skal på besøg. Tror højest at han har fået en lille forstuvning - så jeg er sikker på at han nok skal klare det den lille loppe smiley
    Tusinde tak for hjælpen!

• #6   14. maj 2013 Ja, sådan er det smiley Husker det tydeligt!!! smiley Jeg tudede for sygt da hun havde revet en negl ud da hun var hvalp efter et bullerflip. Der var lidt blod og jeg ringede kl bæ om aftenen til min dyrlæge og græd og græd at jeg var sikker på hun mistede alt sit blod, for jeg synes det blødte RIGTIG meget! Han sagde jeg skulle tage det helt roligt og pakke det ind i en strømpe eller sådan noget og så komme om morgenen. Så fandt jeg førstehjælps pakken frem rensede og lagde en flot forbinding på hende og så sov hun hos mig smiley Fik meget ros for min flotte forbinding! HAHA smiley Sådan er det jo!

Er også sikker på han nok skal klare det. Han har nok fået et stød fra springet! Han skal nok bare holdes lidt i ro smiley

• #7   14. maj 2013 Haha hvor er du dog god til at berolige mig, så jeg lige kan se at jeg ikke er den eneste hysteriske hundemor. Og ja de der bullerflip kender vi godt lidt til - han ligner lidt et hysterisk barn i bilka der ikke må få slik haha smiley
    Men det er godt der lige er lidt falck-dame gemt i dig til sådanne situationer!
    Haha da du sagde at hun sov hos dig mindede det mig om at han kravlede op i sengen i nat og vi vågnede ved at han lå putttet ind til os - hvordan han kom derop er en gåde, men det gjorde han altså smiley

Helt sikkert, må se om jeg kan holde spring-loppen lidt i ro det næste tid smiley

• #8   14. maj 2013 Haha du er i hvert fald ikke tosset smiley Og hvis du er, så er vi det vidst begge! smiley Det er kun godt du er på dupperne og er opmærksom. Du skal nok få masser af erfaring! Ja, det ser så sjovt ud. Har en datter på 8 mdr og hun hulker af grin hver gang Misha gør det! Misha spurter bare rundt i hele stuen eller i haven og pløjer græs og jord op! smiley Det ligner at fanden er efter hende heeh smiley

Ja, jeg havde fået et førstehjælps kid i en pakkeleg! Men jeg kan love dig det er blevet brugt flittigt! Misha er god til at komme slemt til skade og rykke negle ud når hun er vild. Så hun har efterhånden været pakket ind mange gange, så jeg har lidt af hvert! smiley

Nueh hvor sødt! Da jeg fik misser var jeg alene, så hun sov altså i min seng smiley Det var da hyggeligt!

Ja, prøv om du kan det, ved godt det er svært med en lille hvalp der vil ud og opleve noget, men bare lige i nogen dage, så tror jeg han er klar til ballade igen! smiley

Kommentér på:
Fransk bulldog halter - hjælp!

Annonce