485 visninger
|
Oprettet:
Pels og varme {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en dejlig cavalier King Charles spaniel, og det er den første sommer vi går i møde sammen. Jeg vil spørger om der er nogle der gør noget ved deres megen pels i forhold til varme, for den "frygter" jeg lidt, når hun allerede ved 24 grader synes af have det varmt. Min Tipsy har en fyldig pels med underuld. Det ligger mig bare fjernt, at hun skulle trimmes..Hjælp hjælp.
Vh. Trine
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Lad hunden ligge i skyggen og giv den frisk vand til at drikke og babebassin til at gå rundt i. Hunde sveder via poterne og tungen.
Gå tur tidlig morgen og sen aften.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
De får selvfølgelig haven i mellemtiden med vand og skygge tilgængeligt (MEGET vigtigt)... Som regel får han lige pjasket noget vand på poter/i pels for han bliver utrolig hurtig varm (sort pels) og så tilbyder jeg dem tit vand!
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Når vi er hjemme har hun adgang til haven hele dagen, og det er også gerne det hun er. Når varmen er på sit højeste, så får hun en tynd t-shirt på, som er vredet i koldt vand, og det fungere super godt, den holder hende kølig, og man kan straks mærke, at hun får lidt mere energi:)
I haven står også et lille badebassin til hende, som hun kan hoppe rundt i hvis hun har lyst. Hvis hun ikke er i et rigtigt badehumør, så kan jeg finde på at bruge det til lidt nem aktivering, hvor jeg smider forskellige ting i vandet som synker lidt, og så kan hun gå og fiske det op:)
Udover det, så får hun også gerne en "is". Jeg køber en billig flaske vand til 3kr. Og så putter jeg en masse stinke tern og bacon i, i fryseren med den til, at den er frossen. Så klipper jeg flasken op, og vupti, så er der is, og en god måde at hygge sig i varmen, og hun bliver kølet ned:)
Og så overlever hun fint sommeren:)
Pels og varme