Golden retriever Frode - HOTSPOT Golden retriever Frode - HOTSPOT
Vi har en 7mdr gammel Golden Retriever som har fået et HOTSPOT under hagen, hele vejen nedad brystet.
Jeg opdagede det ved at jeg skulle rede ham, og ville tage hans halsbånd af, og opdagede at hans pels var blodig.
Jeg barberede ham selv lidt, og renste det, og hvor jeg efterfølgende tog ham til dyrlægen. Han barberede mere af, og det viste sig at være større end man kunne se med det blotte øje. Han får nu kløe nedsættende medicin samt antibiotika.
Dyrlægen synes at det var et underligt tidspunkt at han fik det på, og troede måske at han ikke kunne tåle hans fodder eller har allergi overfor græs/pollen.
Jeg har nu købt noget nyt fodder hos dyrlægen, og håber det er foderet som er galt.
Har i haft lignede problemer?
Er helt på bar bund, og det gør jo sindssygt ondt på os, når han har det skidt, og vi ikke kan hjælpe så meget! ;-/
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
Hotspot breder sig meget hurtigt og er derfor vigtigt at det bliver optaget og hurtigt kommer i behandling, men med langhåret hunde er det ikke altid nemt at se...
Min har lige haft det for første gang og da jeg kom hjem fra arbejde kl 8.00 er jeg næsten 100 på at det ikke var der og da jeg stod op kl 15 var det på størrelse med en 5'er og så var det afsted til dyrelægen...
Det er vigtigt det bliver holdt tørt da det jo er en våd infektion... Jeg fik det væk ved at rense det med klorhexadin 3 gange om dagen og efterfølgende smøre det med fuciderm indtil der kom sår på og det virkede med det samme
Golden retriever Frode - HOTSPOT