{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.117 visninger | Oprettet:

Ask H
Ask H
Tilmeldt:
24. jan 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Min snart 6 mdr. hvalp er begyndt at bide igen. {{forumTopicSubject}}

som overskriften fortæller så har jeg og min kæreste en nu snart 6 mdr. rottweiler tæve, som ellers havde vendt sig helt af med alt det der hvalpe biderri, så her det sidste måneds tid er hun begyndt igen først tænkte vi det nok bare var i forbindelse med at hun skiftede de sidste tænder. nu er alle tænderne skiftet og det hele ser ud som det skal men hun bider stadig helt vildt, så snart hun ikke lige får opmærksomhed eller når hun bliver ophidset.

-er det normalt at de får sådan en fase igen i den alder?

-hvad kan vi gøre? når vi siger nej slipper hun også, knurrer for efter at snappe ud igen. i sidste ende ender det som regl med at vi smider hende udenfor for lige at køle af eller også forlader vi rummet i 30 sek..

- hun er jo efterhånden ved at være en stor hund som bider hårdt, så problemet skal løses, min kæreste tør næsten ikke tage fat i hende mere når hun bider..

ps. Det skal lige understreges at hun aldrig er truende når hun knurrer er det med lovrende hale så det er tydeligvis leg for hende, hun er en skøn hun og lige før hun begyndte at bide igen var vi så stolte over at ha opdraget hende så godt.


Vh. Ask


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min snart 6 mdr. hvalp er begyndt at bide igen.
  • #3   22. maj 2013 1) når en hund logre med halen er det IKKE kun fordi hunden er glad. Der er mange forskellige måder en hund kan logre.

    2) hvad gjorde i da, i første gang ville vænne hunden af med at bide? Genoptag sådanne tiltag igen. Hunde på den alder er nogle værre teenage varyler.

    3) jeg ville personligt være lidt mere skrap, så hunden ikke tager sig friheden til liiiiige at snappe ud igen (her snakker jeg om glædes, snap). I min verden skal hunden ikke have lov til lige tage sig sådan en frihed, et nej er et nej. Håndhæv det og vær konsekvent

    4) tilbyd hunden noget den godt må bide i, og opfordre hunden til at benytte det objekt i stedet for. Objektet skal være det fedeste i verden!

    5) et højt piv fra jer, når hunden lige får fat og stop legen/afbryd kontakten. Rejs jer og gå, forlad rummet og være rigtig kedelig.



  • #5   22. maj 2013 Her hjemme virker det at sige nej, Elvis(rottweiler) har nemlig osse fået den sjove ide at skulle bide igen, men et bestemt nej plejer at sætte en stopper for det smiley samt evt. give ham en af hans bamser eller ngoet smiley

  • #6   22. maj 2013 Hunden er nok gået i lømmelalderen så hjernen er under ombygning pga. hormoner :o)

    Kia nappede/bed i kådhed indtil hun gik ud af lømmelalderen som 1½ årig cirka.

    Lige efter tandskiftet gjorde det mega av pga. de fine nye skarpe bisser. Efter et par mdr. så var det kun når hun blev overkåd hun nappede/bed og det eneste der virkede når hun var helt oppe at ringe var time-out indtil hun faldt ned hvis de værste konflikter skulle undgås.

    I skal lære jer selv IKKE at trække hænderne til jer da det kun gør evt. skader værre samt stimulerer vovsen til at bide igen. Jeg ved godt at mange er imod det men hvis vovsen ikke slipper så napper jeg den i læben indtil den slipper. Aldrig så det gør ondt men nok til at det bliver ubehageligt hvis ikke hunden slipper.


  • #7   22. maj 2013 Kumme: det ved jeg der er delte meninger om. Det har virket for os og for flere jeg kender, både på drift stærke hunde og ikke.
    Trænings teknikker er ikke universelle, og noget som virker på en hund, virker måske ikkepå en anden. Men det ændrer ikke på at det er en trænings mulighed. de fleste hunde vil afbryde en leg hvis en anden hund giver et højt piv under en leg.

    Kan jo kun tale ud fra personlige erfaringer, og et piv har virket for os.


  • #8   22. maj 2013 Undgå i den alder så vidt det er muligt konflikter. NEJ, råb, piv, skrig etc. hjælper ikke en vov der er oppe at køre til at falde ned.

    Roligt verbalt og nonverbalt sprog (på trods af at det gør av med en opkørt nappende vov).

    Lømmelalderen er tålmodighedens tid.


  • #9   22. maj 2013 sanne: når Elvis er oppe at køre virker et nej og så efter fulgt af gå over og lig dig, nogen gange skal man lgie gentage sig selv men han ender altid med at gå over og ligge sig og falde ned.

  • Ask H
    Ask H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #11   22. maj 2013 tusinde tak for alle de gode svar, vi vil væbne os med tålmodighed, prøve at undgå konflikterne være kedelige og lade vær med at skælde ud..

    -sidst smed vi hende ud konsekvent når hun ikke kunne afledes, hun er bare ikke så nem at trække ud mere da hun vejer 25kg og bare smider sig på gulvet når man tager i halsbåndet smiley

    men ja vi må jo bare være tålmodige og rolige, igen tak smiley


  • #13   23. maj 2013 Sally er 4.5 og hun bider som ind i h....., når vi slås for sjov, så venter stadig på opskriften på at få det stoppet:-)

  • Ask H
    Ask H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #14   9. jun 2013 Lige for at følge op, så er hun stoppet helt med at bide igen nu. smiley tak for rådene

Kommentér på:
Min snart 6 mdr. hvalp er begyndt at bide igen.

Annonce