{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

Hvalpefoder til westie. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille westie hvalp på lige godt 5 mdr. Hun er opvokset med peddigre hvalpefoder fra opdrætteren af så det købte jeg også en enkelt pose af så jeg kunne vænne hende over på Royal canin i stedet for fordi hun kastede alt peddigre foderet op hvergang hun havde spist og nu har hun så været på Royal canin hvalpefoder de sidste 2 en halv mdr. Men nu er hun til gengæld begyndt at klø sig over det hele og bidder godt og grundigt kun i venstre bagben og venstre forben. Og jeg har prøvet at Google om jeg kunne finde noget hvalpefoder der er specielt udviklet til westie hvalpe men jeg syntes bare ikke at jeg kan finde noget. Så jeg ville lige høre herinde om der er nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal give hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpefoder til westie.
  • #1   23. maj 2013 Jeg ville tage hvalpen til dyrlægen og få nogle gode råd der. Mange westie's er disponeret for at udvikle allergi nemlig.
    Hos dyrlægen kan man få forskellige allergi foder som du kunne prøve hvis ikke du vil forsøge dig med en masse selv først.
    Mange er modstander af dyrlægens allergi foder men for mig har det virket med 2 hunde nu der har haft maveproblemer. Fx Royal CanIn hypo allergenic som kun kan købes hos dyrlægen er godt syns jeg

• #2   23. maj 2013 Har selv en westie. Dog på 3 år og ikk en hvalp smiley
    Han ku ikk tåle RC. Han kløede sig helt vanvittigt, også på allergifoderet fra dyrlægen.
    Prøvede så et kornfrit foder der hedder Taste Of The Wild (fåes også til hvalpe)
    Der holdt kløen op efter en uge.
    Han havde også mega meget afføring på RC men nu er det stabilt med 2 gange om dage. Og fast afføring.
    RC er efter min mening bare er navn og flotte poser du betaler for. Hvis man ser på ingredienslisten er mange af de første ingredienser: Majs, hvede, gluten. Soya osv. Derudover indeholder foderet også EPA som er kræftfremkaldende. Deres argument for at komme det i deres foder er at det er blevet testet på mennesker hvor symptomerne på kræft først viste sig når man var 25 år og så gamle bliver hunde ikk. Men jeg kan nu under alle omstændigheder ikk se nogen grund til at proppe det i.

Kingsmoore har jeg hørt flere snakke positivt om. Det er et dansk produceret mærke og fåes også som kornfri (Pure varianterne)
    Wolfsblut er der også mange der taler godt om.
    Men der er er hav af mærker og rigtig mange meninger om foder.
    Det vigtigste er dog at finde et foder der passer til din hund smiley

• #3   24. maj 2013 Jeg synes bestemt også, at det er et forsøg værd, at skifte til kornfrit foder. Og husk godbidderne også. Mange af dem, som man kan købe rundt omkring, er der også ris eller korn i.

Jeg har selv allergihund, og han får Essential "krydret" med lidt dåsemad eller pølse fra Vetcur. Af godbidder får han Natures Menu BARF Bites + div. tørrede guffere. smiley

• #4   24. maj 2013 Min westie får Wolfsblut, det er kornfrit, og de har vist også flere typer, der er til allergihunde. Vi er super tilfredse med det, og Marley trives helt sikkert på det smiley

Nåh ja som Gitte også skriver så HUSK at købe eller evt. selv lave nogle kvalitets godbidder uden alt for meget skidt i og uden korn. I starten var vi virkelig fanatiske og ræd for at han ville udvikle allergi som mange andre Westier desværre gør, så vi bagte selv noget kylling i ovnen og brugte det som godbidder smiley Men der er desværre også hunde, der ikke kan tåle forskellige proteinkilder, så skal man ud i de mere 'sjældne' proteinkilder. Det er også det wolfsblut bl.a. gør. Deres fodder indeholder blandt andet kænguru, rensdyr og fisk smiley

Held og lykke med det hele smiley

Kommentér på:
Hvalpefoder til westie.

Annonce