{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Fodring af hvalp 4 uger {{forumTopicSubject}}

Hej,
Vi har en hvalp herhjemme på 4 uger. Vi har den seneste uge tilbudt den opblødt hvalpefoder, uden at den er ved at falde bagover af begejstring.
Den virker ikke synderligt intereseret, men kan til nøds slikke lidt på mine fingrer hvis jeg tager noget mad i hånden. Den har endnu ikke selv forøgt at spise af tallerknen. Min søster har ofte haft westie-hvalpe, og jeg synes, at hendes hvalpe har været over maden og meget nysgerrige.

Hvor længe kan der gå i denne overgang? Den tager fint på med al den mælk den får.
Jeg ved jo, at hvalpe lærer af hinanden, så når den ene spiser prøver de anre også.... Men vi har så kun den ene. smiley
Har nogle af jer erfaringer med det?

Vh Christine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring af hvalp 4 uger
  • #1   21. jan 2009 Tæven begynder at afvise, så det kommer helt af sig selv med at begynde at spise. Prøv at blande tørkosten med lidt forskelligt alt efter hvad den bedst kan lide. Prøv med tun og gerne vandet derfra, eller A38.
    Men hvis tæven har meget mælk, skal du nok regne med der går en lille uge endnu

• #2   21. jan 2009 Prøv at vænne den til at spise ved at give lidt råt oksekød. Så kan du gradvist spæde op med lidt opblødt foder.

• #3   21. jan 2009 Tak for svarene.. smiley Ja, jeg tænker også, at den nok har rigeligt i mælken, endnu. V
    Maj-Britt: Skal lige tænke lidt over den med oksekødet..... smiley

• #4   21. jan 2009 Har du kun opblødt hvalpefoderet i vand eller er der blandet andet i? NDa jeg havde hvalpe blev det i første omgang opblødt i vand og derefter blendedt med !38. Jo bedre de blev til at spise jo mindre blev det blendet indtil de var klar til at spise det uden det var blendet.

• #5   23. jan 2009 Bare bliv ved at tilbyde forskelligt "blød mad", så skal det nok komme - men den blive jo rigelig mæt hos moren endnu, selv om den ingen søskende har, lære den af sin mor, så lad den se hun spiser, og lad den bare smage hendes mad, hvis den vil....

Kommentér på:
Fodring af hvalp 4 uger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce