887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Fodring af hvalp. Fodring af hvalp.

Skal lige have et lille råd.

Har fået en hvalp på 9 uger nu, og når jeg fodre ham sammen med min lidt ældre hund kæmper han en kamp for at komme over i den anden hunds skål og spiser næsten ingenting af sit eget.
Tror de har kæmpet lidt om maden der hvor han var de første 8 uger, men hvordan vender jeg ham af med det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring af hvalp.
  • #2   21. nov 2018 Eller fodrer dem med gitter mellem.

• #3   21. nov 2018 Som minion skriver, foder dem i hver deres rum, så hvalpen lærer at den har ro til at spise sin mad.
    Måske de på sigt kan få deres mad i samme rum, måske ikke. Men der er ingen grund til at skabe en stresset situation, som det er nu ved at fodre dem sammen.

• #5   21. nov 2018 Det er vigtigt, at din hvalp får det rigtige foder. Har set en hund, der fra hvalp spiste voksenkost, og den voksne spiste hvalpefoderet.
    Resultatet blev, at den voksne blev fed, og hvalpen fik ikke den ernæring, som den skulle have. Den er halv størrelse af, hvad andre i racen er i dag.

• #6   21. nov 2018 {#5 af ren nysgerrighed, hvilken race var det?}

At den voksne hund hellere vil have hvalpefoderet, er forståeligt. Der er mere 'krudt' i hvalpefoder, så tænker at det smager bedre end voksenfoderet. Der er en grund til, at hvalpefoder koster mere end voksenfoder.

Hvilket foder får den voksne hund, og får hvalpen samme mærke? Er den evt, hvalpen, vant til et andet foder fra opdrætter?

Kommentér på:
Fodring af hvalp.

Annonce