{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Fodring af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hvordan er det nu man skal gå efter foderskalaen på fodersækkene?
Det er noget med de skal have mindre end hvad der står anført ik? men hvor meget ca?

tænker at fodre 4 gange om dagen de første 14 dage eller længere? og så herefter 3 gange om dagen? men hvor længe 3 gange? herefter skal det sættes ned til 2 gange om dagen.

Det er en toller der skal fodres med Essentials large breed beginning.

Det er 8 uger når vi får den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af hvalp
  • #1   5. sep 2017 Vi fodrede 4 gange dagligt de første 4 uger. Derefter gik vi ned til 3 gange om dagen, i lidt over en måned.

    Nu får han kun mad 2 gange om dagen, men vi sørger altid for at han får noget midt på dagen - enten godbidder eller f.eks. en gulerod eller sådan noget, så han har mad i maven, ellers begynder han at kaste op smiley


  • #2   5. sep 2017 Jeg måler ikke. Giver en håndfuld og kigger på hvalpen, bliver den lidt for rund sætter jeg ned, bliver den for tynd sætter jeg op. Men jeg har spaniels, de er ikke sindssygt madglade, så det kan tænkes at medlemmer af retrieverfamilien ser anderledes på det.

    Dagmar har fået 3 gange om dagen i de første 4 uger ca. Herefter røg hun på 2 gange om dagen, da jeg gik tilbage på arbejde og hun dermed ikke kunne få et måltid midt på dagen.

    Som voksne får mine en gang om dagen ca. De spiser deres hovedmåltid om aftenen. De får dog et lille fælles fodersøg om morgnen.


  • #3   6. sep 2017 Brug vejledningen på sækken og se så på hundens figur og appetit. Juster derefter.
    Jeg går ret hurtigt ned på to hovedmåltider og en snack om eftermiddagen. Det giver bedst ædelyst her.
    Om morgenen får mine hvalpe vådfoder i skål og derefter Essential ud at søge på græsset, så hovedet bliver brugt. Så følger luftetur, ro og alenetid, men vi er på job. De får altid en snack når vi går.
    Om eftermiddagen igen lidt foder ud at søge i haven.
    Om aftenen står den på træning, tur og aftensmad, som består af halvt kød, halvt Essential med diverse tilskud.


  • #4   6. sep 2017 Tak for jeres svar smiley

  • #5   6. sep 2017 Ziva fik 3 måltider fra dag første dag vi havde hende. De mangler 5-10 gram af hensyn til posen, fordi der trænes, belønnes, og underholdes meget med spil og leg med mad.

    Af dette skal tages hensyn til det er en retriever, der ikke må blive overvægtig. Yderligere har vi haft et langt sygdomsforløb, så flere dage har energiniveauet ikke været det samme, hvilket jo selvfølgelig har haft sat hendes forbrænding ned.

    Jeg ved at jeg skal ramme den grønne streg på glasset til hvert måltid. Jeg kigger efter hendes talje, og det afgør lidt løbende om det bliver en lille eller en stor grøn streg.

    Af hensyn til hvalpe hurtigt dehydrere, blødte vi maden op, fordi det sluger ekstremt meget væske. Vi gør det stadig, da jeg slet ikke vil tænkte på hvor tørt det er at få ned.


  • #8   6. sep 2017 Mine voksne hunde får alt muligt og også forskellig smagsvarrianter af tørfoder. De er gradvist blevet præsenteret for ting mens de var små men har fået det samme tørfoder mens de vokser op så jeg ved hvad de får osv. Det har jeg det bedst med smiley

  • #9   6. sep 2017 Vi startede ud fra anbefalingerne på fodersækken. Vores skal have mere end hvad der står på sækken, så kig på din hund når du får den hjem hvordan du synes den trives smiley

Kommentér på:
Fodring af hvalp

Annonce