{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Fodring af hvalp {{forumTopicSubject}}

Har fået lilleprutten Calvin hjem. Er forsat med det samme tørfoder som opdrætteren fodrede med. Hun fortalte at hans foder skulle blødes op med vand. Syntes han får noget tynd mave af det. Jeg har aldrig før blødt tørfoder op, syntes han skal bruge sine tænder. Hvad har i gjort med jeres hvalpe? Skal lige siges han er 9 uger gammel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af hvalp
  • #1   2. mar 2017 Får den noget udover dens tørfoder? Min hvalp døjede noget med dårlig mave de første 14-21 dage efter hjemkomst. Men det var pga nye aktiverings godbidder som fx tørret hud osv.

    Kan jo også være pga stress over at være flyttet fra sin mor.


  • #2   2. mar 2017 Jeg serverer det, som hvalpen helst vil have.
    Nogle af mine har helst villet have deres foder tørt, andre har foretrukket det opblødt.
    Bianchi, der nu er 7½ måned får stadig sit foder serveret opblødt og får også fortsat 3 måltider om dagen. Tænderne kan bruges, når hun får ben og tyggeting.

    Fælles for de af mine hvalpe, som har foretrukket at få deres foder tørt er, at de i perioden med tandskifte gerne har villet have foderet opblødt igen.


  • #4   2. mar 2017 Kirsten H : bare lige af nysgerrighed, men hvordan ser man på sin hvalp om den vil have det opblødt eller tørt smiley smiley

  • #5   2. mar 2017 På ædelysten, det viser mine ret tydeligt smiley

    Når jeg har hvalpekuld, får hvalpene også valget mellem opblødt og tørt foder, det er helt tydeligt at nogle foretrækker det ene frem for det andet.

    Jeg fodrer med 3-4 forskellige slags tørfoder, dåsemad, råt og rester. Det gælder både hvalpe og voksne hunde.


  • #6   2. mar 2017 Ja okay. det giver god mening. Har nemlig en hvalp på 4 måneder pt. der skifter tænder som en i hel**de. Så tænkte at jeg lige ville høre hvad du mente. Men hun spiser lystigt hendes foder smiley

  • #7   2. mar 2017 Kirsten, ville en 9 ugers hvalp kunne tåle fx 3 forskellige slags tørfoder af gangen. Syntes det er en super idé at veksle mellem forskellige, så det bliver lidt mere spændende?

  • #8   2. mar 2017 Henriette - Det kommer nok an på, hvor stor en variation i foder, han har været vant til hos opdrætter, men jeg har aldrig oplevet problemer med at fodre varieret hos de små hvalpe.
    Jeg har en ide om, at variation giver hunde med stærke maver.

    Er det hele tiden han har tynd mave? En del hvalpe får lidt løs mave, når de flytter hjemmefra.
    Jeg ville nok give canicur eller lignende i nogle dage, så tarmfloraen får lidt hjælp til at blive stabil igen.


  • #9   2. mar 2017 Kirsten, han startede med Zoolac i går, uden nogen forbedring. Nu er jeg lidt i tvivl om jeg skal forsætte med tørfoderet, eller skal han have noget skåne kost? Det startede med den første del af afføringen var hårdere og blev så tyndere til sidst. Lige før har han så skidt igen, og der var det ret tynd

  • #11   2. mar 2017 Hvorfor Jeanette?

  • #12   2. mar 2017 Så ville jeg nok give ham en gang godt udkogte ris med enten fiskeboller eller kogt kylling i.

    Jeg har bedre erfaring med canikur end zoolac. Zoolac har jeg aldrig haft den store effekt af, mens canikur plejer at virke indenfor 1 døgn.

    Jeg kan sagtens acceptere, at den sidste del af afføringen er lidt blød/tynd, men ikke det hele, der kommer ud.

    I stedet for skånekost kan du give Royal canin gastro intestinal, det får maven på ret kurs igen, i løbet af få dage. Jeg har næsten altid en pose stående, for selv om mine hunde generelt har hårdføre maver, hænder det, at de får spist et eller og andet "lækkert", som giver løs mave.


  • #14   2. mar 2017 Tak Kirsten
    Har lige snakket med vores dyrlæge. Som du forslår, er han sat på skånekost. Vi skal ringe i morgen, hvis det ikke er blevet bedre i morgen


  • #15   2. mar 2017 Håber det hurtigt løser sig.
    Det er ret almindeligt med blød mave, når de små skifter hjem, det er en stor omvæltning for en lille hvalp.


Kommentér på:
Fodring af hvalp

Annonce