{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Fodring af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi har en flatter på 11 mdr, som vi efter dyrlægens anvisning, er gået over til Acana voksen fodret.
Men nu har vi idag pludselig fået en flatterhvalp på 6 mdr. (Hendes ejer blev alvorligt syg)
Nu melder spørgsmålet sig så om, hvor meget Acana foder den unge dame skal have !?!

Hvordan kommer med nemmest i en rytme med at gå ture med dem begge ?

Hvordan kan man se hvornår en hund er på vej i løb?
Den 1. Hund er en teenage han.

Jeg glæder mig til at høre fra jer

Mvh
Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af hvalp
  • #1   29. jul 2017 En 6 mdrs hvalp skal fodres to gange dagligt. Den størrelse hund skal vel have et sted omkring 250 g ren tørfoder dagligt. Har I ikke fået dens foder med?

    Vedr gåtur ville jeg da bare lære dem at gå tur sammen. En stor i et mavebælte og én i hånden, så du har en fri hånd til opsamling eller konflikter, og så bare derudaf i små skridt, indtil de kender proceduren.

    Vedr. løbetid så ændrer den lille hvalpevagina sig kraftigt. Den hæver op og der kommer blod. Man er meget sjældent i tvivl ved den første løbetid.
    Hannen vil vise øget interesse og de to skal skilles helt ad i de ca. tre uger løbetiden varer. Det er ikke nok blot at holde øje, og en gitterlåge er heller ikke nok. Det tager ét sekund, så er skaden sket.


  • #4   29. jul 2017 Hvad anbefales på posen i mængde? Det ville jeg da starte ud med og så tage den der fra og skrue op eller ned.


  • #6   1. aug 2017 Tak for jeres svar.
    Vi har købt en kobbelsnor og det fungerer nogenlunde.
    Hun bliver steriliseret på torsdag for vi ønsker ikke hvalpe. Både pga arbejdet med det men også fordi vi har en flatter der har en flot stamtavle og hun er en blanding.
    Fodret har vi fundet anvisning på nu, havde glemt det stod på pakken.
    Hun er noget mindre end vores anden hund så tænker ikke mængden han fik for 5 mdr siden havde passet.
    Mange hilsner
    Tina, Pepsi og Luna


    profilbillede
Kommentér på:
Fodring af hvalp

Annonce