{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Forskellige racers grund til at følge et simpelt "sit" {{forumTopicSubject}}

Jeg tager sikkert fejl i nogle af stereotyperne, og det skal ikke tages alt for alvorligt.

1. hyrdehunde sitter fordi de vil please deres ejere
2. Brugshunde sitter fordi de adlyder deres ejere
3. De vogtende racer sitter fordi de respekterer deres ejere, og derfor må det være rigtigt at sitte.
4 mynder sitter fordi de alligevel er trætte, og måske falder der en godbid af.
5 støvere sitter kun hvis det kan betale sig, og der ikke er noget vigtigere at foretage sig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellige racers grund til at følge et simpelt "sit"
  • #1   25. maj 2013 Selvskabshunden sitter fordi den er overvægtig , træt og håber på at leverpostegsmaden der falder af kan fylde maven ...

Thats the truth !!!

• #2   25. maj 2013 Hunde er nogen egoistiske væsener.
    De gør kun ting, hvis det kan betale sig "noget for noget"

Hvad det "noget" så er, varierer fra hund til hund. For nogle er det en guf, andre en bold, osv.

• #4   25. maj 2013 Slædehunden sætter sig først når du har bedt den om at stå..

• #5   25. maj 2013 Brugshunde sitter fordi de er blevet belønnet for det en hulens masse gange og ved, det kan betale sig.....
    Det samme gælder hyrdehunde...

• #6   25. maj 2013 Og det samme gælder sjovt nok tæppetissere!

• #7   25. maj 2013 Hehehehe, det er nogle sjove stereo-typer, men ellers er jeg enig med CH. smiley

Race spiller naturligvis en rolle i hvor let det er at træne en hund, en af grundene til at jeg har valgt hyrdehund er pga. intensiteten og førerfikseringen. På den anden side, så skal en hyrdehund stadigvæk trænes - og nu kan jeg naturligvis ikke generalisere kun på baggrund af mine egne oplevelser, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om det til dels ikke også hænger sammen med at det er en bestemt type personer der generelt vælger hyrdehunde og brugshunde?

Dvs. personer for hvem træning og lydighed betyder mere, og som generel lægger mere arbejde i træning og lydighed. Jeg har så tit mødt folk med andre typer hunde, som er imponeret over Lia og så siger "Jamen, det er jo også racen", og jo, det er det da, men når man så spørger ind til hvor meget de har trænet med deres hund, så viser det sig altid at de ikke har trænet en brøkdel af det vi har.

Nogle gange har de overhovedet ikke trænet og så er det jo ikke så overraskende at hunden ikke kan "sitte". smiley

• #8   25. maj 2013 Ja min ide var jo selvsagt en joke smiley

• #9   25. maj 2013 Sitter hva betyder det? Mine kender kun ordet "stå" fordi de skal de til en udstilling og når de får godbidder så stiller de sig i "stå" også og det er i håb om at der vanker godbidder ellers gjorde de de ikke smiley

Vil ellers sige som Freja - i håbet om der falder noget på gulvet smiley

• #10   25. maj 2013 Zoe gør ting af 50 % lyst , 49 % madglæde og 1 % fordi jeg siger det ( for hvis hun ikke har lyst så kan jeg ligeså godt sige Sit til en dør) smiley

• #11   25. maj 2013 F&Z - Så ved man da hvor man står smiley

Kommentér på:
Forskellige racers grund til at følge et simpelt "sit"

Annonce