Pels og kastrastion {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, jeg har min dejlige hund på 24 uger, og han er begyndt at skifte hans pels (regner jeg med) han bliver redt 2-3 om dagen, så han ikke fælder så meget indenfor, men jeg kan se at han er begyndt at få skæld, nogen gode råd til at komme af med det, jeg har læst at fiskeolie skulle være godt, men han ingen erfaring med det til hunde.
en anden ting, jeg skal klippe hans negle ret tit, da han ikke selv sliber dem ned, er det er problem? de gror super hurtigt, har hørt det kan være deres foder der gør at neglene gror så hurtigt
Jeg vil også gerne have ham kasteret, hvilken alder er bedst for dette, jeg har læst + fået af vide af vores dyrelæge at det skulle være bedst omkring de 12 måneder?
Dorthea.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Det er tit det hjælper.
Hvilket foder bruger du nu?
Men ja det er rigtigt som du skriver at olie kan være godt. Man kan bruge lakseolie. Andre bruger også rabsolie men det er ikk altid nok til at få skæl til at gå væk.
Hvorfor vil du kastrere ham?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Ang neglene, så er det ret ligemeget hvor ofte man skal klippe dem, bare det bliver gjort, så de holdes korte. Mine bliver klippet hhv aldrig (udover ulveklør) og ca hver 14. dag. Det er ellers samme underlag de luftes på, men der er altså forskel på hvor gode de er til at slide kløerne selv.
Hvornår du skal kastrere, afhænger lidt af hvad du vil opnå med det. Hvis det er for at undgå evt egetkøns-problemer, kan man groft sagt siges at det er med at gøre det så tidligt som muligt -inden tendensen overhovedet begynder at vise sig.
Hvis det bare er en foranstaltning for at undgå ups-parringer e.l. og hunden er velfungerende som intakt, så ville jeg vente til hunden er udvokset (osse mentalt) eller helt undlade at kastrere.
Det er ikke en tale imod kastration, men man skal jo huske at kastration osse har en række bivirkninger, så det skal gøres med omtanke
jan 2013
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 31
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
Pels og kastrastion