{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Udstilling/ringtræning og evt. fif! {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer måske at prøve at udstille min Skt. Bernhard hvalp en gang i fremtiden, da hun har et godt sind og udvikler sig godt.
Hun er rolig (selvfølgelig med lidt hvalpenykker indblandet) og meget opmærksom på mig og udfører som oftest det jeg beder hende om efter lidt betænkningstid. Hvilket jo er kendetegnende for bernharden. Jeg har overvejet ringtræning, men da jeg egentlig synes hun er rimelig lydig efter alder og med god kontakt overvejer jeg også at fravælge det. Hvad skal jeg være opmærksom på af adfærd i ringen og hvad lægger dommerne evt. vægt på udover eksteriør?
Jeg er grøn på dette område, da jeg ikke har prøvet at udstille før smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling/ringtræning og evt. fif!
  • #2   29. maj 2013 jeg ville nu også vælge ringtræningen når du er helt grøn på området. der kan du få alt den hjælp / råd og vejledning du har brug for

• #3   29. maj 2013 Jeg tror hun kan røres over alt.. det har vi trænet meget. Mange hunde, (selvfølgelig med måde) på en gang er hun efterhånden også vant til at forholde sig til. Det er mere det med at bevæge sig rundt og stå korrekt placeret jeg er usikker på om jeg kunne lære hende selv.?
    .

• #4   29. maj 2013 Jeg har i øvrigt tænkt mig at tage afsted på nogle skuer først og se hvordan det foregår. Det haster på ingen måde og er stadig under overvejelse.

• #6   29. maj 2013 *Krumme* Fremmede kan også røre hende, det er trænet .Det med dommerne er fanget! Du konkluderer noget som ikke er rigtigt omkring uvilje i fht. ringtræning.. det er ikke tilfældet. Spørger blot om det er nødvendigt og hvad jeg evt. skal være opmærksom på hvis jeg fravælger det smiley

• #8   29. maj 2013 Tja, du kan da finde en masse på youtube - så er der vel ingen grund smiley
    Så kan du jo altid være bagklog når du har været på udstilling, om ringtræning nu har nødvendigt smiley
    Vi betaler 30 ,- per gang, så jeg træner altid op til. Min er så heller ikke voldsom lydig smiley

• #9   29. maj 2013 Jeg har en hund der fylder 8 til september, vi har jævnligt været til konkurrencer i både lydighed og rally, så hverken lydighed eller opmærksomhed mangler. Hun har før været udstillet af opdrætter. Hun er sågar international Champion, men da JEG er helt grøn på selv at udstille er vi begyndt på ringtræning.
    Det har givet mig rigtig mange ting, ting jeg ikke kunne have lært ved at stå på sidelinien og kigge.
    Derudover giver det en hel masse at der er andre øjne på det - for ofte er du ikke selv klar over de fejl du laver (som kan være små bagateller). Har du eller hunden et problem eller uvane du ikke ved hvordan du skal gribe an, kan du altid få råd til ringtræning.
    Selv en erfaren handler kan have gavn af at tage til ringtræning, for hvordan du handler hunden i ringen kan have stor betydning for vurderingen af hunden.

Jeg kan ikke en eneste grund til IKKE at gå til ringtræning

• #10   29. maj 2013 Maj- Britt.. det vidste jeg ikke at man bare kunne komme fra gang til gang, så skulle vi måske prøve. Troede det var ligesom hundetræning, det kan de fleste Skt. Bernhard nemlig ikke koncentrere om så længe af gangen smiley

• #11   29. maj 2013 Lige et andet spørgsmål,selvom jeg har læst på reglerne for udstilling. Men for lige at være sikker! Hvor længe er det evt. bedømmelser ikke bliver registreret jeg mener at have læst op til junior 9mdr?? Jeg vil jo gerne bare have en vurdering af hende i første omgang. Der er jo også tand skifte, videre udvikling og røngten resultater at tage hensyn til. Ja, jeg ER grøn på dette område smiley

• #14   29. maj 2013 Tak,vi må se hvad det bliver til smiley

• #15   29. maj 2013 Men i baby klasser må hun og du næsten gøre som i vil, du må gerne trille rundt på jorden eller stå og danse for at få hende til at stå pænt. Det er bedst at øve sig i hbalpe og baby klasser (siger hende der har været afsted 2 gange) smiley

• #17   29. maj 2013 Tak annette H. Det er hun og jeg også gode til engang imellem, har dog ikke tænkt udstilling i den forbindelse. Og folk undrer sig vist også af og til over os smiley

• #18   29. maj 2013 Krumme.. Hvor meget bedømmes adfærd i fht. eksteriør?

• #20   29. maj 2013 Ok. tak for svar smiley

• #21   29. maj 2013 Meld dig til ringtræning,gå på baby/hvalpeudstillinger og få erfaring derfra,så kan du jo selv bedømme om du vil fortsætte,men det er en rigtgi god ting,at gå til ringtræning med din hund og få hjælp til at stille den op,tro mig det er svært og det er jo lige så meget dig,der skal trænes som hunden.

• #22   29. maj 2013 Det ser så nemt ud at løbe med sin hund ringen - men det er faktisk svært. Ikke øvede udstillere bliver til vores avlsgodkendelsesbedømmelser overraskede hver gang.

Vi har gået til ringtræning med vores hanhund siden vi fik ham som bette hvalp, og dvs i knapt 2 år, og har stadig meget at lære. Vores tæve på nu 8 mdr har også været med fra hun kom hjem, og det kan bestemt mærkes på hende, at vi var mere erfarne denne gang.

• #23   29. maj 2013 Det er ikke alle steder, hvor man bare betaler fra gang til gang til ringtræning.

Herovre betaler man for et forløb på 8 eller 10 gange (kan ikke lige huske det)

Og jo, det er gennem DKK

Kommentér på:
Udstilling/ringtræning og evt. fif!

Annonce