{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.679 visninger | Oprettet:

Simon N
Simon N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Kan antibiotika og binyrebarkhormon virke trættende? {{forumTopicSubject}}

Ja, kan antibiotika og binyrebarkhormon virke trættende? Vores Berner Sennen får binyrebarkhormon og antibiotikapiller (og øjendråber) for en ukendt infektion/allergisk reaktion. Kan det virke trættende? Han er meget sløv, og spiser næsten ingenting. Han er først startet på antibiotika i dag, og der var en lille smule mere gang i ham i går inden han startede på det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan antibiotika og binyrebarkhormon virke trættende?
  • #1   29. maj 2013 JA, det kan det sagtens. Det samme, som når mennesker får den slags medicin.

• #2   29. maj 2013 prøv at ringe til dyrelægen, det er niok det bedste.. god bedring med vovse

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#3   29. maj 2013 Okay, godt nok. Han plejer nemlig at fræse rundt fra morgen til aften, og nu gider han nærmest ikke at rejse sig op. Vi var ved dyrlæge med ham i dag, hvor han fik en indsprøjtning med antibiotika, og vi fik også nogle piller med hjem. De andre symptomer han havde er i klar bedring (farveløst tandkød og hævede slimhinder), men han er godt nok meget slap i betrækket.

• #4   29. maj 2013 Benson har lige været på sådan en tur, han virkede mere sløv, men han har aldrig været så sulten før! Han kunne tømme samtlige madvarer i huset hvis han fik lov

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#5   29. maj 2013 Vi har lige været ved dyrlægen med ham i eftermiddags, og han ville gerne lige have en opdatering om et par dage.

• #6   29. maj 2013 nu skriver du ukendt infektion .... han har ikke haft en flåt ??

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#7   29. maj 2013 Jo, det har han. Det sagde vi også til dyrlægen, og han sagde at det heller ikke var utænkeligt at det var et insektbid der var skyld i det.

• #8   29. maj 2013 Øhm... en hund, der bliver dårlig efter flåtbid, skal have taget blodprøve for at blive testet specifikt for flåtbårne sygdomme.
    Hvis ikke der gives præcis den rette form for behandling, så får hunden varig skade.

Jeg har aldrig oplevet antibiotika sløve en hund. Ej heller binyrebarkhormon. Tori får det dagligt mod bronkitis.

• #9   29. maj 2013 Vil også mene at kan det være en flåt der er skyld i at hunden har det skidt, så må du bede om at få taget blodprøver ...

Binyrebarkhormon ved jeg ikke om kan sløve, men antibiotika kan helt sikkert ... Binyrebarkhormon er nu ikke noget man bare skal give uden at vide hvorfor, og i stærkt kontrollerede og til den diagnose der er stillet, i en passende dosis ...

For meget og for længe brug af dette svækker det generelle immunforsvar ....

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#10   29. maj 2013 I må ikke misforstå mig, han er i klar bedring men stadig meget stille, og vil helst bare ligge udenfor i gården. Men hvis dyrlægen havde mistanke om at det var et flåtbid, så havde han vel taget en blodprøve med det samme?

• #11   29. maj 2013 Jamen undersøgte dyrlægen ikke stedet, hvor en flåt havde bidt. Ofte er et alarmerende signal, at der kommer rødmen, som breder sig let - men ikke altid.

Og så er det vel ret vigtigt, at finde ud af, hvad reaktionen skyldes.... Ikke mindst, så det ikke opstår igen.
    Rigtig god bedring med vovsen smiley

• #12   29. maj 2013 det vil jeg da håbe ... men det undrer mig du fortæller dyrlægen at den har haft flåt, og han så ikke tager blodprøve ...

Det er godt han er i bedring, men så længe har får medicin kan man ikke vide om det er medicinen der gør ham bedre, eller det rent faktisk er sygdommen/lidelsen der bedres af medicinen ....

Hvis medicinen er det rigtige så bliver han rask, er det ikke det så kan hans sygdomstegn blusse op igen når man stopper/trapper medicinen ud .... Det er derfor det er ret vigtigt at man ved hvad man behandler så man ved både med hvad og i hvilken dosis der skal behandles .... Og det håber jeg da din dyrlæge ved .... det er ikke for at skyde på dyrlægen, men at behandle i blinde kan være lidt af en risiko ....

• #13   29. maj 2013 Mange mange dyrlæger tænker ikke på flåter. Der gik et år med fejlbehandling for os, før dyrlæge nr 5 nævnte flåt som synderen.

• #14   29. maj 2013 Malene - ØV! Håber da ikke det er standarden..... smiley

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#15   29. maj 2013 Flåten sad lige på hans snude, og den var sgu næsten ikke større end et knappenålshoved. Og der er ikke noget at se der hvor flåten sad. Og det er tæt på 2 uger siden at jeg pillede den af, og han blev først syg lørdag nat/søndag morgen.

• #16   29. maj 2013 Inkubations tid for flåt overførte sygdomme kan være omkring 2 uger, det har jeg selv lige fået oplyst da jeg søgte viden om det, pillede flåter af begge mine for 1 god uges tid siden, og der ville jeg vide hvor længe der kunne gå ... har en kollega hvis hunde blev voldsomt syg, der mente man der var gået 1-1½ måned fra bid til sygdom .... størrelsen på flåten har intet at sige ...

Det er IKKE for at skræmme dig, blot for at få dig til at være obs, og spørge ind ved dyrlægen, specielt hvis hunden ikke bliver rask, og får tilbagefald når man stopper med medicin ... jeg er ret flåt forskrækket, det er nogle møgdyr, og har hørt at op mod hver 3. bærer smitte, det kan bde være Borrelia, TBE og Anaplasmose (kaldet flåtfeber)

@malene, jeg tror så dog nu de fleste dyrlæger er obs efterhånden, mener flåt overførte sygdomme er steget ret meget de senere år, så det må man gå ud fra de ved ....

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#17   29. maj 2013 Men tak for jeres svar, hvis ikke han har det bedre i morgen så kører vi til dyrlægen og får taget en blodprøve.

• #18   29. maj 2013 Hvad er hans symptomer ?? hvad fik jer til dyrlæge i første omgang ??

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#19   29. maj 2013 Hans slimhinder hævede meget både i øjnene og i hals/mund og hans tandkød og tunge blev helt farveløst. Begge dele er gået over, bortset fra en lille bitte smule betændelse i det ene øje (som han får øjendråber for). Nu er han bare slap og ugidelig, og har stort set ingen appetit. Han drikker meget vand, og har da også spist en smule i dag. Han piver ikke når man trykker på hans mave, poter, snude eller noget som helst andet for den sags skyld. Han opfører sig lidt ligesom vi ville gøre hvis vi havde en ordentlig omgang influenza smiley og han ser ikke "syg" ud, hvis man ser bort fra hans ene øje.

• #20   29. maj 2013 Influenzasymptomer er netop tegn på flåtfeber. Jeg var straks taget til dyrlæge. Men nu har jeg jo også mistet en hund efter flåtsygdom. Det vil man aldrig opleve igen.

• #21   29. maj 2013 ok ... binyrebarkhormon tager netop hævelser, så det er nok derfor, man må så bare håbe at de ikke kommer igen ...

hunde drikker ofte meget ved infektion, måske også af medicinen ....

Giv endelig update herinde, vi kan alle lære og blive klogere ....

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#22   29. maj 2013 Vi har lige været derude i eftermiddags, og vi skal derud i morgen formiddag hvis ikke han har fået det bedre.

• #23   29. maj 2013 Så spørg til flåtsygdomme. Det er noget med at man tester hver sygdom for sig.

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#24   29. maj 2013 Ja, det vil jeg gøre. Tak for svarene.

• #25   30. maj 2013 hvordan går det i dag ??

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#26   31. maj 2013 Han blev indlagt i går, han var så svag at han næsten ikke kunne gå. Dyrlægen kom så frem til at han havde den blodkræft sygdom som mange Berner Sennen hunde får, kombineret med en eller anden infektion. Så han blev aflivet i formiddags. Han har været den bedste hund i hele verden, og nu er han her ikke mere. Det er godt nok hårdt!

• #27   31. maj 2013 Åh nej dog! Sikke noget...
    Bernere er desværre disponeret ekstra hårdt for kræft. øv øv.
    Jeg føler med jer.

• #28   31. maj 2013 Nej hvor gør det mig ondt for jer .... sikker en ulykkelig og trist udgang på forløbet ....

Og ja det er så ubeskrivelig hårdt ..... det tager sin tid at komme over sådan en omgang og oplevelse, og så savnet af ens dejlige hund ....

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2013

#29   31. maj 2013 Der er også blevet meget stille efter han er væk, men vi fik heldigvis sagt ordentligt farvel til ham, vi sad ved ham da dyrlægen lagde ham til at sove. Sjældent har jeg været så ked af det. Så det er en rigtig lortedag for mit vedkommende! Men i sådan en situation er man nødt til at tænke på hunden først, der var ingen mulighed for at han kunne leve videre. Men det er sgu en ringe trøst lige nu.

• #30   31. maj 2013 Det er flotte tanker du gør dig Simon.
    Det handler nemlig lige præcis om hundens ve og vel. Og du gjorde det bedste for din hund - du gav den fred.

• #31   31. maj 2013 Jeg kan lige gengive en sætning, jeg fik fortalt, da vi måtte aflive Lua:
    "Når man køber en hund, køber man også en stor sorg... men glæderne vil vi ikke være foruden".
    Den sætning gjorde stort indtryk på mig.

• #32   31. maj 2013 Åh nej da smiley Det gør mig ondt at høre.
    Det gik godtnok stærkt, men den helt rigtige beslutning i sådan en situation.
    Mange træstekram herfra.

• #33   31. maj 2013 simon,føler med jer.

I gjorde det rigtige.Fik sagt fint farvel.og vovsen nåede ikke at lide så meget.

k.h.
    vibeke

Kommentér på:
Kan antibiotika og binyrebarkhormon virke trættende?

Annonce