822 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Min hund har kattehoste? Min hund har kattehoste?

Nogen har kender til sygdommen kattehoste hos hunde? Min har været på penicillin i nogle dage, men han hoster stadig og skal til dyrelæge med ham på mandag igen. Men nogle der ved om det stadig smittet når han har været på penicillin? Liam vil gerne snart ud og lege med andre hunde igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund har kattehoste?
  • #1   30. maj 2013 Jeg ville holde ham inde til han er rask (:

• #3   30. maj 2013 Lægen kaldte "sygdommen" kattehoste smiley men vil da lige vende den med lægen på mandag.

• #5   30. maj 2013 Synes det er svært at sige hvordan det lyder. Men det er ligesom han ikke rigtig kan hoste igennem.

• #6   30. maj 2013 Kunne dyrlægen muligvis ha' sagt Kennelhoste?

.. Jeg har aldrig hørt om kattehoste, hvorimod kennelhoste er ret almindeligt smiley

• #7   30. maj 2013 Han har sagt kennelhoste.

Har det selv lige nu på 4. uge med en tæve. Det er højst ulideligt om natten. Har samlet afføringsprøver ind og venter på svar fra dyrlægen om det er andet end kennelhoste.
    Min tæve er som hun plejer, hugger ALT slags mad i sig. Drikker, spiser og har det helt fint. Men hoster når hun er MEGET aktiv - hvilket hun heldigvis ikke er så tit, og om natten er det så til gengæld rigtig træls.

Hun får Noskapin og ganske almindelig hostesaft og det hjælper på det.

Jeg ville dog få undersøgt for alt og udelukke alt andet end kennelhoste. Er det "kun" kennelhoste så kan det stå på i uger, men med mindre hunden er en hvalp eller sygelig så kommer de selv over det.

Jeg har fået taget røntgen af lunger og luftrør hos min tæve, da hun er en lille race så vi var sikre på der ikke var luftrørskolaps, men alt var som det skulle være der. Faktisk pænere end jeg havde regnet med.

Når de hoster lyder de som en søløve!

• #8   30. maj 2013 Kennelhoste smitter helt vildt, så du bør isolere hunden for andres skyld.

• #9   31. maj 2013 Kattehoste findes vidst ikke hehe.. Mn dyrlægen har nok sagt kennelhoste smiley

Kommentér på:
Min hund har kattehoste?

Annonce