{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Er det et must med hurtig gåtur uanset hvad? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil starte med at slå fast, at jeg synes det er rigtig godt folk gider gå med deres hunde.
Men jeg har efterhånden nu nogen gange i min lille by, oplevet hunde og deres ejere, hvor jeg tænkte hunden var mere død end levende.!

Det er ikke lidt små halten jeg tænker på.
Men hunde der halter i større eller mindre grad, ligner hunde på 15+, totalt stive i hele kroppen og ligner noget der går på glasskår, uden glimt i øjet, går og stirrer dødt ud i luften, gerne 3-5 m. efter ejeren, med mindre ejeren selv går sååå langsomt at hunden kan følge med, ofte er man ikke i tvivl om det er smertefuldt.
Hvad er glæden for hund og ejer i det? Er det kun mig der synes det må være synd for hunden? Jeg ved godt at jeg ikke skal dømme folk og deres hunde, men er der virkelig ingen grænser?

Der er nogle stykker af dem jeg har set, der er væk. Men så så jeg pludselig forleden en GD som passede ovenstående til fulde, og det gør næsten ondt i mit hjerte at se.
Skal vore hunde med på tur uanset hvad? Er det så forkert at give dem fred!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det et must med hurtig gåtur uanset hvad?
  • #1   4. jun 2013 Det har altid været kriteriet for mig med mine gamle hunde. Den dag de selv sagde stop, og ikke længere havde lyst og kræfter til en gåtur - den dag fik de fred....

• #2   4. jun 2013 Jeg er meget enig med ovenstående^^.
    Jeg ville aldrig byde min hund en sådan tilværelse.

• #3   4. jun 2013 Jeg ser desværre også sådanne "lig-hunde" vandre stift rundt uden noget som helst liv i øjnene. Ejerne skulle have sagt stop for år tilbage.
    Jeg har sådan lyst til at nævne noget, men gør det aldrig. Jeg tænker bare stakkels stakkel hunde.

• #5   4. jun 2013 Haha ja Isabelle.
    Nanna på en varm sommerdag vil også gå bag mig. Men man kan nu også godt se forskel på en hund, der ikke burde være i live længere, og så en hund, der synes regn er øv, eller varmen er for meget smiley

• #6   4. jun 2013 Der må jeg give Malene ret smiley
    Det er altså normalt til at se forskel...
    Men jeg har nu heller aldrig set de her omtalte hunde i regnvejr....

• #7   4. jun 2013 vi mødte sådan en sidst vi var på stranden.. pigerne hilste på den men den var totalt uinteresseret. Manden siger så: ja han er jo også gammel. han gider ingenting mere. (hun var voldsomt karperygget , svingede helt vildt i bagpartiet når den gik - golden retriver). jeg klapper den gamle dreng og spørger om alderen. jamen han var lige fyldt 8 år. Vi var måløse og kiggede ud på Walle på 7 og Nova på 14 der gav den fuld gas i vandkanten med leg.
    Den hund var klart træt af livet. Det var så synd. smiley

• #8   4. jun 2013 Det gør helt ondt indeni Sarah. Jeg hader når folk ikke kan se at nok er nok.
    Det er især goldens og cavalier jeg ser. Måske det hænger sammen med at hunden altid har været rolig - det er jo rimeligt rolige racer - og ejerne så ikke kan se forskellen?

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #9   4. jun 2013 Har heldigvis aldrig set en sådan hund, men er sikker på at man kan se forskel på de omtalte "gamle/har ondt hunde" og hunde som i Linas situation. Og med en hund som Luna der ikke gider at gå tur hvis det regner/blæser/sner/er lidt for varmt.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #10   4. jun 2013 Se bort fra ovenstående - min tablet ville ikke lige opdatere og kan se der er mange der er enige.

• #11   4. jun 2013 Rigtig mange gamle hunde lever et liv med smerter fordi 'hr og fru Jensen' ikke kan/vil se i øjnene at det ville være bedst at give Fido fred. Jeg har kendt mange af den slags hunde og ejere! Når man forsøger at 'skubbe' lidt til dem, så påstår de at hunden jo har det fint; den er jo glad og logre med halen. Så skidt med at den næsten ikke kan gå.

Kommentér på:
Er det et must med hurtig gåtur uanset hvad?

Annonce