1.956 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Muligvis sprunget korsbånd hos hvalp Muligvis sprunget korsbånd hos hvalp

Vi har fået os en stb hvalp på 4mdr, og her i går halter hun pludselig på det ene bagben, den vil ikke rigtig støtte på den, så vi tog til dyrlægen, hun mistænkte sprunget korsbånd, men da det var i vagt timerne fik hun kun smertestillende, og hvis det ikke er bedre her imorgen skal hun have taget røgten, mit spørgsmål er, hvordan ser hendes fremtid ud hvis hun allerede nu som hvalp har sprunget korsbånd og skal opereres, kommer hun til at vokse skævt? Det var meningen at hun skulle bruges som udstillings hund.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muligvis sprunget korsbånd hos hvalp
  • #1   5. jun 2013 Chefen på min mors arbejde, har også en hund, den fik skiftet korsbåndet, hvis ikke jeg husker helt galt kostede det 30 000 kr.

Håber det bedste for dig og din hvalp smiley

• #2   5. jun 2013 Har i kontaktet opdrætter?

• #3   5. jun 2013 Jeg fik i sin tid opereret ganske vist en lille killing, men den havde overhovedet ingen mén af det hele sit liv (blev 16 år).

Min nevø har for nylig fået sin hund opereret på Faxe Dyrehospital hos Kenn Lindeblad, som er ekspert i knogler. Det er Lars Kristoffersen også.
    Det kostede 16.000 kr.

Held og lykke!

• #4   5. jun 2013 Prisen er på omkring 15.000.

Din hund kan få et helt normalt liv efterfølgende.

• #5   5. jun 2013 Er der som regel ikke stor risiko for det andet springer efterflg. eller ser man ikke sådan på det mere ?

• #6   5. jun 2013 René, jeg tror, der er forskel på, om det skyldes arvelig disponering (som i tilfældet med min nevøs hund) eller en skade som hos min killing, der i fuld fart fik sit ben i klemme i en grenvinkel.

• #7   6. jun 2013 ok, tak for svarene, så det var ved den "gamle" metode kan jeg forstå

• #8   6. jun 2013 Emma fik en TTA lige før jul og det er rigtigt som natasja siger, at de bruger benet med det samme. Jeg var overrasket over så "lille" operationen virker på hunden selvom det egentlig er en større operation. Hunden er ikke voldsom mærket af det, HVIS den vel at mærke er smertestillet ordentligt.

Men nu er Emma jo en ældre hund, så hun var nem at holde i ro, men jeg tror jeg ville være itvivl hvis det var en aktiv ung hund....for det vigtigste af alt er, at den holdes i ro og ikke hopper op og ned af noget. Selv Emma begyndte at kede sig uden hendes sædvanlige gåture så det kræver man er opfindsom i de første uger.

• #9   20. aug 2014 Jeg har en GD der siden lørdag ikke har støttet på sit højre bagben. Han har gigt i hofter og en skulder (sikkert begge to) så det sker at efter kåd leg med vores anden hund er lidt øm... Men efter besøg ved dyrlægen igår står det rimelig klart at hans korsbånd er røget. Han har dog fået en uges total ro og smertestillende for at sikre at det ikke kun er forstrukket el lign. Men jeg tror det desværre ikke så jeg forventer at han sover stille ind mandag formiddag hos dyrlægen... Snøft...

Vi kunne godt operere men jeg har ikke pengene og han er som skrevet plaget af gigt også, så vi vælger at sige at han har givet os fire fantastiske år... Og så får han fred... Jeg er generelt meget imod at operere på dyr, da det oftere er for ejerens skyld end for hundens...

Men til TS: ofte kommer hunden sig helt efter en rekonstruktion af korsbånd hvis man passer ordenligt på mens den kommer sig, så kroppen får lov at acceptere og "vokse sammen med det nye"...

Kommentér på:
Muligvis sprunget korsbånd hos hvalp

Annonce