nogen der har erfaring med Cane Corso? nogen der har erfaring med Cane Corso?
Min kæreste og jeg hentede for nogle uger siden en blandingshvalp, men besluttede os for at vi også ville have en tæve da ham vi har nu, er han hund.
Vi fandt derfor en Cane Corso, som jeg altid gerne har ville have, som var ren og til salg som vi to ud og kiggede på igår..
Hun er næsten 14 uger gammel og hun har fulgt os rundt stort siden vi hentede hende...
Men her kommer mit problem..
Jeg har altid haft den forståelse at Cane Corso skulle være rigtige glade for børn, men da vi kom hjem til min kæreste, som har 3 børn (1 på 6 år og 2 på 12 år), så ville hun gerne sige hej til de 2 store piger, men hun ville slet ikke i nærheden af den mindste på 6 år
Vi har så prøvet at lokke hende med godbider osv, men hun virker bange for hende og da de endelig kom tæt på hinanden, pev hun og løb væk..
Nu ved jeg godt at alt er nyt for vores vores nye hvalp med sele, snor, nye omgivelser osv. og at hun kun er næsten 14 uger, men jeg har aldrig oplevet en hvalp være decideret bange for en pige på 6 år..
Nogen der ved man kan gøre og som kender Racen eller er løbet allerede kørt inden det er startet?
det er hende på billedet...
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Men chancen for at hunden ikke kan lide små børn kan jo være der. Du ved jo ikke hvad hvalpen har været udsat for tidligere, men det tvivler jeg nu på skulle være det.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 379
virker også mærkeligt hvis ikke hun er gjort den noegt ondt?
feb 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
og ja det er kun nogle timer de har set hende og at 3 børn godt kan virke overvældende for en lille pige på næsten 14 uger, men er der noget man kan gøre for at prøve at få det til at fungere bedre?
feb 2013
Men ja jeg syntes også det virker lidt underligt, for ingen af pigerne har gjort Sally noget, udover at prøve at hilse på hende, men om der så er sket noget tidligere i Sallys liv, det skal jeg jo så ikke kunne sige, men tvivler, for så tror jeg også hun ville reagere på os på en dårlig måde og det har hun langt fra gjort..
vedhæfter lige et billed af min kæreste, Sally og vores anden hvalp, der kan man se hvor glad hun egentlig er
jan 2006
Følgere: 73 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 353 Svar: 14.491
Kunne man herinde nøjes med at udtale sig om racer / ting man som minimum havde erfaring med / kendskab til ?
Jeg har ikke noget umiddelbart råd - vil blot sige, at hvis du har en hund, der er forbeholden overfor børn og du har børn .. så har du et problem. Lad være med at pres hunden - giv den noget tid, og ellers ring til hende her www.hundeskole.dk - hvis du skal have noget hjælp fremadrettet.
feb 2013
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.980
jan 2006
Ja, jeg har en - har haft en mere - og har to venner, der har en hver.
jan 2006
Det tror jeg din erfaring har helt ret i ...
jan 2006
Corsoen er en race, som jeg ALDRIG kunne drømme om at købe UDEN stamtavle .. der er, som du siger, ufatteligt meget skrammel"avl" med dem - så FCI tavle på .. naturligvis.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.980
Hvis man køber Corso uden tavle, er man rimelig risikovillig.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 71
Hvis der ikk er tavle på risikerer man jo bare en eller anden magtsyg politi mand stempler den til "ulovlig".
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 61
feb 2013
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Jeg vil blot sige det er modigt med to hvalpe samtidig. Især af så krævende race! Og hvis i har børn oven i. I må være overmennesker for at nå al den træning og
Opdragelse der skal til..
Der ud over - har i overvejet hvad i gør, når tæven kommer i løbetid?
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 61
feb 2013
Ok Ninna, desværre for langt væk
Jeg starter på hvalpehold med hende på søndag og hun skulle åbenbart bare have lidt tid, for dagen efter løb hun rundt og legede med pigerne og sov også med den mindste
nogen der har erfaring med Cane Corso?