3.205 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kasper H
Kasper H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20

nogen der har erfaring med Cane Corso? nogen der har erfaring med Cane Corso?

Min kæreste og jeg hentede for nogle uger siden en blandingshvalp, men besluttede os for at vi også ville have en tæve da ham vi har nu, er han hund.

Vi fandt derfor en Cane Corso, som jeg altid gerne har ville have, som var ren og til salg som vi to ud og kiggede på igår..
Hun er næsten 14 uger gammel og hun har fulgt os rundt stort siden vi hentede hende...

Men her kommer mit problem..

Jeg har altid haft den forståelse at Cane Corso skulle være rigtige glade for børn, men da vi kom hjem til min kæreste, som har 3 børn (1 på 6 år og 2 på 12 år), så ville hun gerne sige hej til de 2 store piger, men hun ville slet ikke i nærheden af den mindste på 6 år smiley

Vi har så prøvet at lokke hende med godbider osv, men hun virker bange for hende og da de endelig kom tæt på hinanden, pev hun og løb væk..

Nu ved jeg godt at alt er nyt for vores vores nye hvalp med sele, snor, nye omgivelser osv. og at hun kun er næsten 14 uger, men jeg har aldrig oplevet en hvalp være decideret bange for en pige på 6 år..

Nogen der ved man kan gøre og som kender Racen eller er løbet allerede kørt inden det er startet? smiley

det er hende på billedet...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogen der har erfaring med Cane Corso?
  • #1   9. jun 2013 Giv hunden lidt tid, det skal nok komme er jeg ret sikker på.

Men chancen for at hunden ikke kan lide små børn kan jo være der. Du ved jo ikke hvad hvalpen har været udsat for tidligere, men det tvivler jeg nu på skulle være det.

• #2   9. jun 2013 vil i hvertfald ikke "presse " hende , men ville nok dynge datteren med en godbidder i en pose eller lign, og hver gang i kommer ind af døren smider datteren nogen godbider til hhende. i håb om hun begynder at forbinde hende med noget godt, eller at hun evt smider en bold til hende eller andet legetøj hun er tosset med:)
    virker også mærkeligt hvis ikke hun er gjort den noegt ondt?

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    feb 2013

#3   9. jun 2013 Jeg ved godt at chancen kan være der for at hun bare ikke kan lide børn, men det er bare yderst sjældent jeg har oplevet det..

og ja det er kun nogle timer de har set hende og at 3 børn godt kan virke overvældende for en lille pige på næsten 14 uger, men er der noget man kan gøre for at prøve at få det til at fungere bedre?

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    feb 2013

#6   9. jun 2013 Kimmie, vi har netop ikke prøvet at presse Sally som vi kalder hende til at prøve at snakke med den mindste pige, vi fortalte pigerne at de skulle lade hende komme til dem, så hun ikke blev forskrækket eller bange, men det er svært for en pige på 6 år at forstå, når hendes ældre søskende godt kan få lov til at hilse på Sally og hun ikke kan, nu når hun så gerne vil smiley

Men ja jeg syntes også det virker lidt underligt, for ingen af pigerne har gjort Sally noget, udover at prøve at hilse på hende, men om der så er sket noget tidligere i Sallys liv, det skal jeg jo så ikke kunne sige, men tvivler, for så tror jeg også hun ville reagere på os på en dårlig måde og det har hun langt fra gjort..

vedhæfter lige et billed af min kæreste, Sally og vores anden hvalp, der kan man se hvor glad hun egentlig er smiley

profilbillede
  • #8   9. jun 2013 Cane Corso skal IKKE være mistænksom og forbeholden overfor nye omgivelser eller børn !

Kunne man herinde nøjes med at udtale sig om racer / ting man som minimum havde erfaring med / kendskab til ?

Jeg har ikke noget umiddelbart råd - vil blot sige, at hvis du har en hund, der er forbeholden overfor børn og du har børn .. så har du et problem. Lad være med at pres hunden - giv den noget tid, og ellers ring til hende her www.hundeskole.dk - hvis du skal have noget hjælp fremadrettet.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    feb 2013

#9   9. jun 2013 Martine, har du kendskab til racen?

• #10   9. jun 2013 Min erfaring siger mig at der forekommer rimelig meget skodavl i den race, især uden tavle, og det går ud over temperamentet.

• #11   9. jun 2013 Kasper -

Ja, jeg har en - har haft en mere - og har to venner, der har en hver.

• #12   9. jun 2013 <i>Min erfaring siger mig at der forekommer rimelig meget skodavl i den race, især uden tavle, og det går ud over temperamentet.</i>

Det tror jeg din erfaring har helt ret i ...

• #13   9. jun 2013 Anne Julie -

Corsoen er en race, som jeg ALDRIG kunne drømme om at købe UDEN stamtavle .. der er, som du siger, ufatteligt meget skrammel"avl" med dem - så FCI tavle på .. naturligvis.

• #14   9. jun 2013 Det er utrolig trist at der forekommer så meget dårlig avl i den race, især fordi det jo ikke er en antals mæssig stor race...

Hvis man køber Corso uden tavle, er man rimelig risikovillig.

• #15   9. jun 2013 Har selv kig på Corsoen, og har læst RIGTIG meget om den og ud fra det, ku jeg aldrig drømme om at købe uden tavle. Og når/hvis jeg engang ska ha en, ska mine børn med ud og møde hvalpen før jeg tager den med hjem, for hvis den er bange for børnene så er det ikke den rigtige hvalp til os smiley
    Hvis der ikk er tavle på risikerer man jo bare en eller anden magtsyg politi mand stempler den til "ulovlig". smiley

• #16   10. jun 2013 Hundetræner Jan Vestergaard, har Cane Corso, samt hvalpehold du evt kan starte på. smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    feb 2013

#17   11. jun 2013 Hvor er det henne af i landet Ninna? smiley

• #18   11. jun 2013 Det med racen må de der kender mere til den snakke med om.

Jeg vil blot sige det er modigt med to hvalpe samtidig. Især af så krævende race! Og hvis i har børn oven i. I må være overmennesker for at nå al den træning og
    Opdragelse der skal til..
    Der ud over - har i overvejet hvad i gør, når tæven kommer i løbetid?

• #20   11. jun 2013 Det er midtjyland. smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    feb 2013

#21   12. jun 2013 Nej vi har hele tiden gerne ville have 2 hunde og der bliver ikke noget problem når hun kommer i løbetid, for han skal kastreres.
    Ok Ninna, desværre for langt væk smiley
    Jeg starter på hvalpehold med hende på søndag og hun skulle åbenbart bare have lidt tid, for dagen efter løb hun rundt og legede med pigerne og sov også med den mindste smiley

Kommentér på:
nogen der har erfaring med Cane Corso?

Annonce