{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Børster du vapsens tænder? {{forumTopicSubject}}

Nu læste jeg lige i ''Hunden'' (medlemsbladet fra DKK), at rigtig mange hunde lider af tandproblemer, og at det faktisk er overraskende få der børster tænder på deres hund. Jeg må indrømme jeg også selv altid har haft en ide om at det var mere undtagelse end reglen at hundeejerne børstede tænder på deres hunde, men blev da nysgerrig for lige at lave en lille statistik over hvor mange af HG's brugere der børster tænder på deres vapser.

Så børster du tænder på din/e hund/e?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børster du vapsens tænder?
  • #1   12. jun 2013 nope
    de får knogler og har nada tandsten eller andet grimt der inde smiley

• #3   12. jun 2013 Nix - de har altid fået masser af knogler og hud-pinde, og har altid fået ekstremt meget ros for deres tænder hos dyrlægen. Selv Lanka på snart 11 har ikke skyggen af tandsten...

• #4   12. jun 2013 Nej jeg børster ikke tænder på hundene, men jeg søger for at de får noget at tygge på hver dag. Det kan være gulerødder eller tørrede guf, som kaninøre, lammeøre, hønsefødder, kyllingehalse, grisetryner osv.

• #6   12. jun 2013 Jo, jeg børster tænder 1 gang om ugen..
    Burde børste mere, men jeg er simpelthen så dårlig til at huske det.. smiley

• #7   12. jun 2013 Nope!:) hun får rå ben, og har aldrig haft tandsten..
    Hun har utrolig smukke tænder, og får fin ros af dyrelægen, så det ser jeg ingen grundet til:)
    Er også ret sikker på, at hvis du spørger Nelly, så vil hun meget hellere hygge med et råt ben i haven, end jeg skal sidde og åbne gabet på hende, og køre ting rundt i munden på hende:)
    Men der er selvfølgelig nogle hunde, som har nemmere ved at danne tandsten end andre, og hvor det kræver lidt mere..

*hvisker* og måske er det et lidt sjovt sted, at spørge til "statistik" for tandbørstning, for "vi" herinde, er gerne lidt større hundenørder end resten af Danmarks hundeejere:) så der er nok også flere herinde der børster tænder på deres hunde, end hvad normen er:)

• #8   12. jun 2013 Nej. Hundene får ben ugentligt. En gang i kvartalet kører jeg lige fingeren iført sådan en mikrofiberting hen over tænderne på dem, for at skrabe eventuelle gule belægninger af.

• #9   12. jun 2013 Jeg gør. Hans benspiseri har ingen effekt på tænderne (han tygger ikke i knoglen) så efter en skrækkelig dyr gang tandrensning, får han nu børstet tænder ca hver anden dag.

• #10   12. jun 2013 Jeg børstede tænder på min gamle hund, men det var kun en gang i ugen ca. men hun fik så også en masse gode ben og andet at tygge i og havde aldrig problemer med hendes tænder.

• #11   12. jun 2013 Momo og Evee får børstet tænder ca. 1 gang om ugen..

• #12   12. jun 2013 Engang imellem. De er ikke specielt vilde med det, så det er sindssygt svært at komme rigtig til.

• #13   12. jun 2013 jeg har selv fået lidt tandsten , måske jeg skal prøve sådan en tyggeben smiley

• #14   12. jun 2013 Jeps, da Jack russell nemt kan komme til at lide af dårlige tænder, så tandbørstning og tyggeben her. smiley Det var faktisk dyrlægen, der rådede os til det smiley

• #15   12. jun 2013 Jeg fik ved et gratis tand tjek, råd fra dyrlægen om at børste luckys tænder. Så selvom de pt er helt fine fordi han først er ved at skifte tænder nu. Er vi ved at øve at børste tænder smiley det Gør vi næsten hver dag. Små hunde har nemlig større tildens til at få tandsten end store.

• #16   12. jun 2013 Yes børster næsten hver dag og hun nyder det smiley

• #17   12. jun 2013 Nej

• #18   12. jun 2013 På gravhunden ja, der børster jeg næsten dagligt + fjerner tandsten med skraber ca. hver 3. uge.
    De små gravhunde får meget ofte dårlige tænder, hvis man ikke er over dem.
    Hun er forøvrigt den eneste af hundene, der regelmæssigt får rå ben og er generelt den af hundene, der bruger mest tid på at tygge og gnave.

Whipperne har ikke skyggen af tandsten på deres tænder, selv om de aldrig spiser rå ben.

• #19   12. jun 2013 •C&N• ja tak til ansvar!: Tja, det kan du sige, men man kan jo godt lave en statistik over HG's brugere. Der var jo ingen der snakkede om at jeg ville lave en statistik gældende den generelle udbredelse af tandbørstning på hunde. Jeg er ret sikker på at en sådan statistik allerede er lavet smiley

Desuden synes jeg da stadig at der er en del herinde som ikke børster tænder på deres hunde, så måske det ikke er helt så mange som du tror?

Måske statistik var et forkert ordvalg. Det var egentlig mere min nysgerrighed der skulle stilles, netop fordi HG er kendt for at have sin del af ''hundenørder'' smiley

• #20   12. jun 2013 Min gamle pige Debbie havde megen tendens til at udvikle tandsten, så hun fik både børstet tænder en gang hver 3. dag og fik ben at tygge på for hendes tænder, men jeg tænker at det er meget forskelligt fra hund til hund, ligesom det også er med mennesker. Nogle har meget nemt til at få huller i tænderne, og andre har aldrig huller.
    Det var egentlig mest fordi at ''artiklen'' pirrede min nysgerrighed omkring folks holdninger til det med at børste tænder på hunden smiley

• #21   12. jun 2013 Har lige været til tandlæge eftersyn med vores 1 årige Golden Retriver, han anfalede også ben fra slagteren til at fjerne tandsten (en hun får kun tandsten på ydersiden af tænderne, aldrig på indersiden).
    Han sagde at man kunne tage lidt gaze og vikle det om fingeren og køre langs tænderne, men mere for at vænne hunden til det nu, hvis det blev nødvendigt at gøre det når den blev gammel smiley

• #22   12. jun 2013 Prøver at huske det nogle gange om ugen med Tucker.
    Han får så også div. ben der skulle være gode ved siden af.

• #24   12. jun 2013 Børster tænder på min kat smiley hunden får ben og andre tyggeting.

• #25   12. jun 2013 Vores børster selv tænder smiley hæhæ.. Altså når de får gode rå ben at gnave i..

Dog har Qira en tendens til at danne en smule skidt på den ene(!) hjørnetand.. Vi undrede os og lod dyrlægen kigge og han anbefalede at vi børstede bare den ene tand, da de andre er super fine .. Qira hygger sig når hun får børstet tand :o) Hun ved der vanker én eller anden form for belønning bagefter og nyder opmærksomheden!

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
    #26   12. jun 2013 Vores hunde gider ikke bruge ret lang tid på ben. Når kødet er væk, så er benene ikke spændende mere. Så det er en nødvendighed, at børste deres tænder. Jeg burde nok børste dem hver dag, men det bliver kun til 2 - 3 gange om ugen. smiley

• #27   12. jun 2013 Kirsten H hvilken skraber bruger du ? smiley

Kommentér på:
Børster du vapsens tænder?

Annonce