{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Hvalpe/ hundefoder {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg får snart hvalp hjem, og vil gerne have det sundeste foder til ham. Det er vigtigt for mig, at foderet er uden korn, gluten, konserveringsmidler osv osv. Men tænker ikke at direkte BARF er for mig.

Er der nogen der har erfaringer med det nye foder der hedder Essential? (link til hvalpefoder: http://www.petfoodnord.dk/p796-hvalpefoder-essential-the-beginning-large-breed/ )
Jeg synes at indholdet ser ganske fornuftig ud,
men jeg er interesseret i at høre folks erfaringer, og om i anbefaler et -andet- mærke, og i så fald hvorfor, og hvordan og hvorledes?

tak på forhånd!

mvh,
Lucila


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe/ hundefoder
  • #2   12. jun 2013 Hvilket foder er din hvalp opvokset på og hvad anbefale opdrætter?

  • #3   12. jun 2013 Jeg har selv ingen personlige erfaringer med det, men jeg har kun hørt godt. Og jeg ved der er rigtig mange her på HG, det fordre med netop det foder:)

    -jeg er selv til kornfrit, og med så højt kødindhold som muligt, og bruger selv Orijen, Acana (de kornfrie varianter) og purizon.
    Har også en enkelt gang prøvet wolfblut, men det var ikke en succes herhjemme, selvom jeg ved, at der også er flere der er vilde med det foder:)

    -held og lykke i junglen:)


  • #4   12. jun 2013 Har ikke kendskab til det foder du omtaler, men vil gerne anbefale teast of wild

  • #5   12. jun 2013 S.R, opdrætter anbefaler Olivers. Det er samme mand (så vidt jeg kan forstå) som står bag det nye Essential. Men jeg synes at der er stor forskel på indholdet, og jeg synes klart at dette ser bedre ud end Olivers smiley

  • #6   12. jun 2013 Essential er utroligt lækkert foder. Vi bruger det, og har aldrig haft så lækker pels som nu.

  • #7   12. jun 2013 Jeg synes absolut du skal bruge det opdrætter anbefaler og som hvalpen er opvokset på. Så kan du se hvordan den fungerer på det og overveje at skifte senere.

  • #8   12. jun 2013 Vi bruger Essentials Nautical til vores voksne bernere, veninden bruger Ess. hvalpefoder large breed til hendes nu 8 mdr. berner "hvalp" og vi er begge meget begejstrede for foderet.
    Hendes unghund/hvalp har udviklet sig rigtig godt på foderet, intet vokseværk, fornuftig jævn vækst, super flot pels og energi.
    Og indholdsmæssigt synes jeg foderet er rigtig godt, og manden bag der er jo heller ingen begynder ud i hundefoder.
    Husk bare, at du ikke skal skifte foderet den første md. tid efter hvalpen er flyttet, det er i forvejen en lidt stresset tid. Ingen grund til at risikere at slå maven i stykker med diarre oveni et miljøskifte.


  • #9   12. jun 2013 Tak for svar allesammen!

  • #11   12. jun 2013 Vi gør det samme som Stine iøvrigt, blander tørfoder med vådfoder, råt kød/fisk/æg/grønt, velegnede middagsrester, ben m.v.
    For det første synes hundene det er dejligt med afveksling, for det andet kommer vi af med en del af vores madrester og allervigtigst, så får hundene en mave, der kan klare lidt af hvert uden at gå i stykker. Det forudsætter selvfølgelig, at hunden ikke er allergisk, men 7-9-13 det har ingen af vores været indtil nu.


Kommentér på:
Hvalpe/ hundefoder

Annonce